Representantforslag om økt lærertetthet for en inkluderende fellesskole
Dokument 8:6 S (2016-2017), Innst. 183 S (2016-2017)
Kvar er saka no?
Status: Stortinget har behandla saka ferdig.
Forslag frå Audun Lysbakken, Karin Andersen, Torgeir Knag FylkesnesSaka er behandla i kirke-, utdannings- og forskningskomiteenForslag fra (SV)Tilråding levert 14.02.2017Innst. 183 S (2016-2017)
Saksgang
1Forslag
Frå
Grunnlag for saka
Framsett i Stortinget
11.10.2016Referert
Referatsaker
13.10.2016
2Komitébehandling
Tildelt komité
Høyring
Til høringen
31.01.2017Søknadsfrist:
16.01.2017, kl. 15:00
Det holdes felles høring for Dokument 8:129 S (2015-2016) og Dokument 8:6 S (2016-2017) tirsdag 31. januar kl. 12.Saksordførar
Tilråding levert
Innst. 183 S (2016-2017)
14.02.2017
3Debatt og vedtak
Referat Stortinget
Vedtak og oppmodingar
Status
Vedtak i kortversjon
Stortinget behandlet samtidig to representantforslag fra henholdsvis KrF og SV. Begge gjaldt lærertetthet mv. i grunnskolen. I den forbindelse ble det med knapt flertall fattet to vedtak. Det ene var om å be regjeringen fremskaffe et kunnskapsgrunnlag om den reelle situasjonen i Skole-Norge vedrørende klassestørrelse og lærertetthet for hvert av grunnskolens trinn. Det andre var å be regjeringen redegjøre for hvordan den følger opp tidligere stortingsvedtak fra 18. juni 2013 om at klassedelingstallet skal ligge til grunn som minstenivå for ressurstildeling også etter at bestemmelsen om klassedeling er opphevet.
Behandling og vedtak
Slik stemte representantene
Behandling og tilråding
Tilråding levert 14.02.2017
Behandla i Stortinget: 23.02.2017