Sveinung Rotevatn (V): Kva er bakgrunnen for at regjeringa engasjerte seg i tvisten mellom Norsk Transportarbeiderforbund og Holship Norge AS og forsvarte det såkalla hamnemonopolet i EFTA-domstolen samstundes som regjeringa for øvrig arbeider for ein meir effektiv transportsektor i Norge?
Grunngiving
Holship Norge AS er ei lita spedisjonsverksemd i Drammen med 23 tilsatte, og med tariffavtale i Norsk Arbeidsmandsforbund. De tilsatte er ikkje med i Norsk Transportarbeiderforbund, som organiserar dei fleste hamnearbeidarane. I 2013 byrja Norsk Transportarbeiderforbund å boikotte og blokkere Holship fordi Holship ikkje ville signere på at Norsk Transportarbeidarforbund har fortrinnsrett til all lossing og lasting i Drammen Havn, som i alle andre hamner av økonomisk betydning i Noreg. Norsk Transportarbeiderforbund saksøkte Holship, og både Drammen tingrett og Borgarting lagmannsrett kom til at de hadde full boikottadgang overfor Holship. Men Holship anka til Høgsterett, som tok saka inn i 2015 og som spurte EFTA-domstolen om det kunne ligge føre brot på EØS-avtalen artikkel 31 (fri etableringsadgang) eller artiklane 53 og 54 (konkurransereglane. Den 19. april 2016 kom EFTA-domstolen til at Norsk Transportarbeiderforbund sin fortrinnsrett til lossing og lasting er i strid med EØS-avtalen artikkel 31, og kan vere i strid også med artiklene 53 og 54. Regjeringa engasjerte seg i saka til fordel for Norsk Transportarbeiderforbund gjennom å sende inn skriftleg innlegg til EFTA-domstolen, og den prosederte sammen med LO sine advokatar under høyringa i EFTA-domstolen den 9. november 2015. Dette skulle tilseie at regjeringa stiller seg bak den monopolmodellen som så langt har vore gjeldande i norske hamner, noko som synest underleg med tanke på regjeringa sitt politiske utgangspunkt generelt, og ambisjonar om ein meir effektiv og konkurransedyktig transportsektor spesielt.