Skriftleg spørsmål fra Olaug Vervik Bollestad (KrF) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2274 (2017-2018)
Innlevert: 14.09.2018
Sendt: 14.09.2018
Svart på: 26.09.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Olaug Vervik Bollestad (KrF)

Spørsmål

Olaug Vervik Bollestad (KrF): Vil statsråden vurdere tiltak for å løse problemene med og konsekvensene av den vektbegrensningen som nå er på Eigerøy bru?

Grunngiving

Eigersund kommune og andre næringsaktører sliter nå med begrensningen som er lagt på Eigerøy bru. Dette er en strekning som brukes av transportører med tung last.
Det legges opp til, og forventes, omfattende utvidelse av industri og næring i områder som er avhengig av Eigersund bru. Vektbegrensningen som er lagt på brua skaper betydelig problemer for en rekke aktører som er avhengig av å frakte tung last.
Saken handler om å få på plass løsninger både på kort og lang sikt. Midler til ny bru ligger inne i NTPs andre planperiode, men her må det vurderes tiltak som kan avhjelpe den situasjonen man nå står overfor knyttet til vektbegrensningen på brua.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Rv 42, inkl. Eigerøy bru, er klassifisert i bruksklasse (Bk) 10/50 for normaltransport, dvs. at strekninga er tillaten for køyretøy med totalvekt inntil 50 tonn. I tillegg er strekninga tillaten for tømmertransport med totalvekt inntil 60 tonn. Strekninga inngår også i den delen av riksvegnettet der det er generell dispensasjon utan tidsavgrensing for totalvekt inntil 65 tonn og der det kan bli gitt tidsavgrensa dispensasjonar for totalvekt inntil 100 tonn. Dette inneber at all vanleg tungtransport og alle vanlege spesialtransportar kan bruke brua.
Avgrensingane som representanten Bollestad viser til, er knytt til svært tunge transportar, dvs. transportar med totalvekt over 100 tonn. Slike transportar må det søkjast særskilt dispensasjon for.
I Nasjonal transportplan 2018-2029 er det prioritert statlege midlar til prosjektet rv 42 Eigerøy bru i siste seksårsperiode (2024-2029).
Eigerøy bru er open for all vanleg tungtransport, inkl. vanlege spesialtransportar. Etter det eg no kjenner til er det ikkje endeleg avklart kor stor bereevne denne brua faktisk har. Eg vil derfor be Vegdirektoratet om å foreta ei særskilt vurdering av det for å avklare om det kan tillatast tyngre transport enn det som i dag er løyve til.