Skriftleg spørsmål fra Tom Kalsås (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1160 (2018-2019)
Innlevert: 06.03.2019
Sendt: 07.03.2019
Svart på: 15.03.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Tom Kalsås (A)

Spørsmål

Tom Kalsås (A): Vil regjeringen, særlig på bakgrunn av de positive passasjertallene for Jærbanen i 2018, vurdere å fremskynde planleggingen av dobbeltsporet videre sørover fra Sandnes til Egersund?

Grunngiving

I forrige uke ble trafikktallene på Jærbanen for 2018 offentliggjort. Tallene viser en vekst på 24,6 prosent fra 2017 til 2018 mellom Stavanger og Egersund, noe som utgjør 854.000 flere passasjerer enn året før.
Dette er svært gledelige tall og viser hvilket potensiale jernbanen har som transportmiddel generelt, og i dette tilfellet Jærbanen spesielt. Utbyggingen av dobbeltspor fra Sandnes og sørover til Egersund vil være et viktig virkemiddel for å få hyppigere avganger og på den måten enda flere som velger å reise kollektivt. På denne bakgrunn er det god grunn til å tro at tidligere prognoser for passasjervekst ved bygging av dobbeltsporet, vil bli oppfylt med god margin.
Det er derfor ingen grunn til å vente med planleggingen av dobbeltsporet, som er det neste steget på veien mot realisering av prosjektet. Planleggingen er også viktig å få på plass så fort som mulig, da utviklingen av byene og tettstedene langs Jærbanen stopper opp i påvente av en beslutning av hvor traseen og stasjoner skal plasseres, og hvor mye areal dobbeltsporet vil beslaglegge.
Arbeiderpartiet har derfor i flere år prioritert bevillinger til planlegging av dobbeltspor på Jærbanen i våre alternative budsjetter, noe som dessverre ikke har fått støtte fra regjeringen.
På bakgrunn av nye trafikktall og de utfordringene kommunene langs trasen opplever når det gjelder utvikling av byer og tettsteder, bes regjeringen revurdere sitt syn og fremskynde bevillingen til planlegging av dobbeltsporet på Jærbanen.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Regjeringa satsar stort på jernbane. Det er fleire avgangar på Sørlandsbanen/Jærbanen enn tidlegare, og det er gjort utbetringar på strekninga som gjer at ein har auka kapasiteten for dei reisande. Løyvingane til vedlikehald har vore ei hovudsatsing som Jærbana og har nytt godt av. Kontaktledningsnettet, som var rundt 60 år gamalt, har blitt skifta og bruer nær Egersund har blitt utbetra. Som framhaldt i Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029 vil denne satsinga på Jærbana halde fram.
Regjeringa tek utgangspunkt i Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029 og Stortinget si handsaming av denne i dei årlege budsjettprioriteringane. Planlegging av dobbeltspor vidare sørover frå Sandnes er eit av mange viktige jernbaneprosjekt som vil vere ein del av prioriteringane som må gjerast i samband med rullering av transportplanen. For Jærbana er det foreslått midlar til planavklaring (kommunedelplan) for strekninga Sandnes-Nærbø i første del av planperioda, medan det er varsla oppstart av reguleringsplanarbeid mot slutten av perioda.
Regjeringa har store ambisjonar for norsk jernbane. InterCity-satsinga og dei store utbyggingsprosjekta som skal planleggast og byggast i planperioda viser dette. Regjeringa er samtidig opptatt av å sikre at planlegging og utbygging på dei vedtatte strekningane har optimal framdrift og gjennomførast på ein kostnadseffektiv måte. Eg vil difor vise til rulleringa av Nasjonal transportplan for omtale av framdrift og prioriteringane som er gjort på samferdselssektoren.