Det er løyvd 1 189 mill. kroner på posten.
Som ein del av Regjeringa sitt finanspolitiske opplegg, gjer ein framlegg
om å redusere post 30 med 30 mill. kroner frå 1
189,1 mill. kroner til 1 159,1 mill. kroner.
Departementet legg til grunn at investeringar
i krengjetogtiltak, store anlegg og tryggingstiltak blir skjerma
frå reduksjonen.
Når det gjeld forslag til vedtak, viser
departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert
nasjonalbudsjett for 2000.
Komiteen viser til
finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp.
nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet
2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre viser til
at Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre
i Innst. S. nr. 220 (1999-2000) har gått imot å redusere
bevilgningen til investeringer i jernbane med 30 mill. kroner. Disse medlemmer mener
investeringsbehovet innenfor jernbaneområdet er omfattende.
Det er spesielt viktig at investeringer knyttet til økt
sikkerhet har høy prioritet.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet legger
til grunn at nærtrafikkbanene og InterCity-banene (Oslo-Lillehammer/Skien/Gjøvik/Halden),
samt tryggingstiltak, blir skjermet fra reduksjonen.
Komiteens medlemmer fra Høyre har
merket seg Samferdselsdepartementets brev om at den reduserte bevilgningen
ikke vil få konsekvenser for jernbanens sikkerhet og støtter
på den bakgrunn forslaget til redusert bevilgning.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti vil
understreke at Jernbaneverket er sultefora på investeringsmidler.
Den siste tids ulykker og hendinger viser at i stedet for kutt er
det påkrevet med økt innsats. Dette medlem vil
derfor gå mot reduksjonen på 30 mill. kroner.
Departementet gjer greie for at Jernbaneverket
har danna eit aksjeselskap i samband med oppdrag i tilknyting til Øresundsambandet.
Ein gjer framlegg om å løyve midlar til aksjekapitalen
i selskapet.
Jernbaneverket har som statleg forvaltningsorgan ikkje
fullmakt til å opprette eigne aksjeselskap og treng derfor
Stortingets samtykke til ei slik etablering. Samferdselsdepartementet
ser klårt at saka burde vært lagt fram for Stortinget
før aksjeselskapet blei oppretta. Departementet legg opp
til at slike saker i framtida skal leggjast fram for overordna styremakt.
Det blir foreslått at Jernbaneverket får fullmakt
til å opprette aksjeselskap med aksjekapital tilsvarande
minimumskravet i aksjelova (100 000 kroner), og at det blir oppretta
ein ny post på kap. 1350 - post 90 Kapitalinnskot i eigne aksjeselskap.
Når det gjeld forslag til vedtak, viser
departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert
nasjonalbudsjett for 2000.
Komiteen viser til
finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp.
nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet
2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).
Jernbanetilbodet mellom dei skandinaviske hovudstadene
har på 1990-tallet blitt sterkt redusert, samstundes som
reiseaktiviteten generelt har vore aukande i denne marknaden.
Med utgangspunkt i tilrådingane frå ei
arbeidsgruppe inngjekk dei tre transportministrane i februar 2000
ein intensjonsavtale om saman å medvirke til å leggje
tilhøva til rette for ein konkurransedyktig persontransport
med jernbane mellom Stockholm, Oslo og København. Regjeringa
legg opp til å følgje opp dette i samband med
statsbudsjettet for 2001, m.a. med nødvendige forslag til
infrastrukturtiltak på norsk side.
For å samordne utviklinga av togtilbodet
har NSB BA og SJ blitt samde om å skipe eit felles selskap
som skal drive togtrafikk på strekningane Oslo - Gøteborg
- København og Oslo - Stockholm. Selskapet er under etablering.
Målsettinga er å introdusere eit tilbodskonsept
i løpet av 2000/2002.
Komiteen tar departementets
orientering til etterretning.
Det er løyvd 10,1 mill. kroner på posten.
På bakgrunn av Åsta-ulykka og den alvorlege togbrannen
på Lillestrøm ønskjer Samferdselsdepartementet å setje ytterlegare
fokus på tryggleiken rundt jernbanedrifta. Ein gjer derfor
framlegg om å auke budsjettet for Statens jernbanetilsyn
med 1,5 mill. kroner, m.a. for å styrkje bemanninga, slik
at tilsynet kan gjennomføre nødvendige revisjonar
for å sikre at jernbanen blir driven i samsvar med fastsett
regelverk.
Når det gjeld forslag til vedtak, viser
departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert
nasjonalbudsjett for 2000.
Komiteen viser til
finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp.
nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet
2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).