Samferdselsdepartementet gjorde greie for Statens
vegvesen sitt prosjekt for modernisering av førarkort- og motorvognregisteret,
nytt Autosys, i Prop. 1 S (2009–2010). Departementet konkluderte
her med at det ville komma tilbake til Stortinget med eit forslag
til kostnadsramme og tidsplan for å realisera den nye IKT-løysinga
etter fullført ekstern kvalitetssikring (KS2). KS2 av prosjektet
er no gjennomført. Samferdselsdepartementet tilrår på denne bakgrunn
ei kostnadsramme for prosjektet på 700 mill. 2009-kroner og ei styringsramme
på 550 mill. 2009-kroner. Forslaget er i samsvar med tilrådinga
frå den eksterne kvalitetssikraren. Kostnadene vil bli dekkja innafor
Statens vegvesen sine årlege budsjett.
Prosjektet for nytt Autosys er planlagt gjennomført
over fem år, fram til og med 2014. Prosjektet vil byggja vidare
på tidlegare gjennomført arbeid, mellom anna modulen for enkeltgodkjenning
av køyretøy som vart sett i produksjon ved årsskiftet 2009/2010,
og andre tekniske løysingar. Det er nytta 261 mill. kroner pr. 1. januar 2010
til dette arbeidet. I 2010-budsjettet er det lagt til grunn ei ramme
på 50 mill. kroner.
Komiteen sluttar seg
til forslaget i proposisjonen.
Styringsgruppa for Oslopakke 3 har med utgangspunkt
i St.meld. nr. 16 (2008–2009) Nasjonal transportplan 2010–2019,
St.meld. nr. 17 (2008–2009) Om Oslopakke 3 trinn 2 og St.prp. nr.
68 (2008–2009) Kommuneproposisjonen samt lokale føringar, utarbeidd
eit forslag til Handlingsprogram 2010–2013 for Oslopakke 3.
Akershus fylkeskommune og Oslo kommune har gitt
si tilslutning til prioriteringane i Handlingsprogram for Oslopakke
3 for 2010–2013 ved vedtak i Akershus fylkesting 29. oktober 2009
og Oslo bystyre 11. november 2009.
Tiltak/prosjekt som er foreslått i handlingsprogrammet
ligg i storleiksorden 14,4 mrd. kroner, og disponibel ramme for
perioden er om lag 11,5 mrd. kroner. I tillegg kjem staten sine
jernbaneinvesteringar i perioden. Det lokalt vedtekne handlingsprogrammet
for 2010–2013 var dermed underfinansiert med om lag 3 mrd. kroner.
Etter at samtykke til låneopptak på inntil 1,1 mrd.
kroner vart gitt for 2010, manglar det om lag 2 mrd. kroner for
å kunne gjennomføra handlingsprogrammet for 2010–2013. Det ligg
på noverande tidspunkt ikkje føre ei lokalpolitisk avklaring om
korleis avviket mellom omfanget av planar og finansiell ramme skal
handterast.
Det er frå lokalt hald lagt opp til at handlingsprogrammet
for Oslopakke 3 skal rullerast årleg, noko som inneber at ein til
eikvar tid vil ha ein 4-årig tidshorisont i planleggingsarbeidet.
Styringsgruppa for Oslopakke 3 har starta opp arbeidet med rullering
for perioden 2011–14. Styringsgruppa legg opp til å fremja sitt
forslag i mai 2010, med prioriteringar og finansieringsrammer.
På denne bakgrunn er det på noverande tidspunkt
ikkje mogeleg å gje Stortinget ei fullstendig orientering om hovudinnretninga
i handlingsprogrammet for Oslopakke 3 i perioden 2010–2013. Samferdselsdepartementet
vil derfor etter planen komma tilbake til Stortinget med ei nærare
orientering i samband med budsjettframlegget for 2011, etter at
dei naudsynte lokale avklaringane ligg føre.
I det vidare arbeidet med prioritering av prosjekt og
tiltak i pakka er det viktig å slå fast at dei overordna føringane
og målsettingane som er fastsett for pakka, skal leggjast til grunn.
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, viser til at Stortinget med dette
blir orientert om status for arbeidet med å fastsetje eit handlingsprogram
for Oslopakke 3 for perioden 2010–2013. Regjeringa legg opp til
å gje ei nærare orientering i samband med framlegg til statsbudsjett
for 2011. Prioriteringane for inneverande år ligg i statsbudsjettet
for 2010.
Fleirtalet viser til at det er
etablert ei politisk referansegruppe med representantar frå alle
partia i Akershus fylkesting og Oslo bystyre, og at gruppa er etablert
for å sikra god lokalpolitisk forankring og openheit. Gruppa vil
vere tett involvert i styringsgruppa sitt arbeid med framlegg til
prioriteringar og finansieringsrammer. Fleirtalet er
nøgd med at referansegruppa er etablert, og meiner ei slik gruppe
kan vere eit eigna verkemiddel for å få lokalpolitiske framlegg
og prioriteringar i tråd med forliket som danna grunnlaget for etableringa
av Oslopakke 3.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at «det på nåværende tidspunkt ikke er mulig å gi Stortinget
en fullstendig orientering om hovedinnretningen i handlingsprogrammet
for Oslopakke 3 i perioden 2010–2013».
Disse medlemmer viser til Fremskrittspartiets
merknader og forslag ved tidligere behandling av Oslopakke 1, 2
og 3 i Stortinget.
Gjennom handsaminga av St.prp. nr. 72 (2008–2009)
slutta Stortinget seg til Samferdselsdepartementet sitt forslag
til omklassifisering av vegar i samband med forvaltningsreforma,
jf. Innst. S. nr. 312 (2008–2009). Som følgje av at rv. 36 gjennom
Grenland var stamveg før 2010, vart denne framleis klassifisert
som riksveg, medan rv. 354 vart omklassifisert til fylkesveg.
Gjennom handsaming av «Infrastrukturplan for Grenland»
vart Telemark fylkeskommune og kommunane i Grenland samde om at
rv. 36 mellom byane Porsgrunn og Skien burde flyttast frå austsida
til vestsida av elva.
Forslaget inneber at rv. 36 blir flytta til
traseen for tidlegare rv. 354 mellom Skjelsvik og Moflata og knytt
til E18 ved Skjelsvik. Grunngjevinga for ei slik endring er først
og fremst at ein trasé vest for elva ligg meir sentralt i forhold
til industrien og hamneverksemda i området, og at dette vil gjera
det enklare å oppnå tilfredsstillande standard på riksvegen.
Etter tilslutning frå Samferdselsdepartementet fatta
Statens vegvesen 25. januar 2010, med heimel i veglova § 3 og § 7,
vedtak om å omklassifisera rv. 36 mellom Moheim og Moflata til fylkesveg
og fylkesvegen mellom Skjelsvik og Moflata (tidlegare rv. 354) til
riksveg. Vedtaket vart gjort gjeldande frå 1. februar 2010.
Ein tunnel på tidlegare rv. 354 må reparerast
i 2010 til ei kostnad på om lag 25–30 mill. kroner. Omklassifiseringa
til riksveg gjer at staten må stå for denne kostnaden.
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, har ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg departementets opplysninger om at trafikk flyttes fra
østsiden og til vestsiden av elva der det er mer trafikk for det området
som berøres av omklassifiseringen, og at både «ny» og «gammel» trasé
for rv 36 går gjennom tettbygde områder. Disse medlemmer peker
på at begge traseer har behov for investeringer.
Prosjektet er mellom anna omtalt i St.meld.
nr. 16 (2008–2009), St.prp. nr. 58 (2008–2009) og Prop. 1 S (2009–2010).
I St.prp. nr. 58 (2008–2009) vart det lagt til grunn
eit kostnadsoverslag for prosjektet på 419 mill. 2008-kroner, basert
på ei løysing med kort kulvert. Dette tilsvarar 434 mill. kroner
i 2010-prisnivå. På grunnlag av utarbeidd konkurransegrunnlag er
kostnadsoverslaget auka til 484 mill. kroner. Dette inneber ein
kostnadsauke på 50 mill. kroner eller 11,5 pst. Dette medfører at prosjektet
må leggjast fram for Stortinget for ny vurdering før anleggsstart.
Ei viktig årsak til auken er at kostnadene ved gjennomføring
av lokale støytiltak var undervurderte i overslaget frå våren 2009.
Samferdselsdepartementet tilrår at prosjektet blir
gjennomført som tidlegare føresett. For å unngå ytterlegare forseinkingar
har Statens vegvesen fått løyve til å konkurranseutlysa prosjektet, men
med atterhald om Stortinget si godkjenning.
Komiteen har ingen
merknader.
Prosjektet er omtalt i St.meld. nr. 16 (2008–2009).
Prosjektet E39 Kvivsvegen i Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal
er planlagt opna for trafikk i 2012. Etter trafikkopning vil E39
bli flytta til dagens fv 651 på nordsida av Austefjorden i Møre
og Romsdal. I St.meld. nr. 16 (2008–2009) er det derfor lagt opp
til å sikra den rasfarlege strekninga på fv 651 ved Hjartåberga i
løpet av første fireårsperiode.
For å sikra at anleggsarbeida kan starta så
tidleg som råd i 2011, er det behov for om lag 10 mill. kroner til
prosjektering og førebuande arbeid i 2010. Samferdselsdepartementet
føreset at dette blir finansiert gjennom interne omdisponeringar innafor
løyvinga på post 31 Rassikring for 2010.
Komiteen har ingen
merknader.
Samferdselsdepartementet viser til omtale av miljøpakke
for Trondheim i Prop. 1 S (2009–2010). Det blir også vist til St.prp.
nr. 85 (2008–2009) Om delvis bompengefinansiering av trinn 1 av
miljøpakke for transport i Trondheim. Innkrevjinga av bompengar
i miljøpakka starta 31. mars 2010. Det er venta at netto bompengeinntekter
i 2010 vil vera om lag 150 mill. kroner etter at kostnadene til
etablering av innkrevjingssystemet er trekt frå. Det er ikkje lagt
opp til å ta opp lån i 2010.
Miljøpakka i Trondheim er i ein startfase, og fleire
av prosjekta manglar planavklaring. Det er derfor naudsynt å setja
av bompengar i 2010 til planlegging, prosjektering og kjøp av grunn.
Det er i tillegg lagt opp til å starta bygginga av enkelte sykkelvegtiltak,
trafikktryggleikstiltak og miljøtiltak med bompengar i 2010. Det
er lagt opp til å disponera alle bompengane som er føresett kravde
inn i 2010.
Kontaktutvalet for miljøpakke Trondheim ønskjer
å auka innsatsen i miljøpakka med om lag 90 mill. kroner i bompengar.
Tabell 3.1 i proposisjonen viser korleis desse bompengane er planlagt
brukt i 2010.
Bompengar i 2010
| | | Mill. kr |
| HP 2010–2013 og
Prop. 1 S (2009–2010) | Auka satsing | Sum |
Store prosjekt: | | | |
E6 Sentervegen
– Tonstad | 30 | 10 | 40 |
Lokal veg – Forsøkslia
| | 5 | 5 |
Programområda: | | | |
Sykkelvegtiltak
| 10 | 15 | 25 |
Trafikktryggleikstiltak
| 5 | 6 | 11 |
Miljø- og servicetiltak
| 5 | 13 | 18 |
Kollektivtrafikktiltak | | 26 | 26 |
Planlegging og kjøp av grunn
| 10 | 15 | 25 |
Sum | 60 | 90 | 150 |
Omtale av tiltak som startar opp i 2010 er nærare omtalt
i pkt. 3.6 i proposisjonen, jf. E6 Sentervegen–Tonstad, lokale vegar
og tiltak innan programområda.
I tillegg til bompengar og statlege midlar har Sør-Trøndelag
fylkeskommune og Trondheim kommune sett av midlar til miljøpakka
i 2010. Midlar frå belønningsordninga for kollektivtransport vil
også bli brukt for å oppnå måla som er sette for miljøpakka.
Den samla finansieringa av miljøpakke for transport
i Trondheim i 2010 er vist i tabell 3.2 i proposisjonen.
Det er lagt opp til at miljøpakka skal underleggjast
ekstern kvalitetssikring (KS1). Utgreiinga som er sett i gang, skal
innehalda ei vurdering av driftstiltaka som skal inngå i miljøpakka,
og vera ein del av grunnlaget for trinn 2 av pakka. Det er vidare
lagt opp til at departementet skal komma tilbake til Stortinget
med trinn 2 av pakka så snart naudsynte avklaringar ligg føre.
Departementet viser til at Trondheim kommune har
gått inn for fritak for bomavgift for bebuarar på Være og Klett.
Departementet har godkjent fritak for bomavgift på dei vilkår som
Trondheim kommune har søkt om, med den føresetnaden at ordninga
blir evaluert som ein del av trinn 2 av miljøpakke Trondheim.
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, viser til at det i proposisjonen
blir orientert om større aktivitet i 2010 enn opphavleg planlagt,
som følgje av løyvingar ut over føresetnadene frå Sør-Trøndelag
fylkeskommune, løyvingane gjennom den fireårige avtalen med staten
om belønningsmidlar og auka bruk at bompengeinntekter i 2010.
Fleirtalet viser vidare til at
etter initiativ frå kontaktutvalet for «Miljøpakke for transport
i Trondheim» legg proposisjonen opp til å auke innsatsen innafor
pakka med om lag 90 mill. kroner meir i bompengar. Den auka innsatsen
går til kollektivtiltak, sykkelvegar, miljøtiltak, trafikktryggleikstiltak,
til planlegging, prosjektering og kjøp av grunn til større prosjekt
som skal startast seinare og til bygging av eit mindre veganlegg
på 600 meter i Byåsen.
Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet viser til at
prioriteringane er i tråd med Stortinget sin merknad i samband med
behandlinga av St.prp. nr. 85 (2008–2009), jf. Innst. S. nr. 347
der det heiter:
«Flertallet har likevel merket seg at fylkeskommunen
forutsetter at midler til kollektivtiltak, drift og investeringer
utgjør minst 1/5 av den totale miljøpakken, og prioriteres fra oppstarten
av perioden.»
Og vidare:
«Flertallet vil også understreke viktigheten av at de
økonomiske andelene til kollektivtrafikk ikke reduseres, heller
ikke dersom de store prosjektene i pakken blir dyrere enn forventet.»
Desse medlemene sluttar seg til
prioriteringane i proposisjonen, og held fast på at den delen som
vert disponert til ulike kollektivtiltak, som eit minimum må haldast
oppe på det nivået Sør-Trøndelag fylkeskommune føreset, minst 1/5
av den totale miljøpakken. Desse medlemene viser
i samband med denne presiseringa til Stortinget sitt vedtak i sak
om Oslopakke 3, jf. St.meld. nr. 17 (2008–2009) og Innst. S. nr.
301 (2008–2009), og vidare til merknader ved handsaming av Bergensprogrammet
jf. Prop. 108 (2009–2010) og Innst. S. 302 (2009–2010).
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at oppstart av tiltak og disponering av bompenger i 2010
ikke medfører behov for økt bompengeinnbetaling eller finans/innkrevingskostnader
betalt gjennom bompenger. Disse medlemmer viser for
øvrig til representantforslag Dokument 8:108 S (2009–2010) og forslag
fremsatt i sakens innstilling:
«Veitiltak omtalt i St.prp. nr. 85 (2008–2009) om
trinn 1 av Miljøpakke for transport i Trondheim baseres på full
statlig finansiering uten bruk av bompenger og eller rushtidsavgift.
Innkreving av bompenger opphører omgående. Stortinget legger til
grunn at igangsatte og planlagte veitiltak innenfor trinn 1 av Miljøpakken forskotteres
av staten i 2010 og at ny sak om finansiering av trinn 1 av Miljøpakke
for transport i Trondheim legges frem høsten 2010.»
Disse medlemmer har merket seg
at det er gitt fritak for beboere på Være og Klett. Disse medlemmer peker
på at de generelle fritaksreglene i Statens vegvesens håndbok 199 bør
gjennomgås på nytt på bakgrunn av den sterke økningen i antall bompengefinansierte prosjekter.
Dette bør gjøres for å sikre lokalområder og grender mot urimelige
merkostnader på grunn av at det innføres bompengeordninger på nærliggende
fylkesvei eller riksvei.
Komiteens medlemmer fra Høyre minner om
at bomsnittet på Være ble etablert for å hindre handelslekkasje
ut av Trondheim som følge av innføringen av en lokal drivstoffavgift
i byen, som ledd i finansieringen av pakken. Disse medlemmer viser
til at Høyre var imot både drivstoffavgiften og denne bommen ved
behandlingen av St.prp. nr. 85 (2008–2009) i Stortinget. Disse
medlemmer har merket seg at bystyret i Trondheim nå har
tatt initiativ til å fjerne denne avgiften fra pakken.
Disse medlemmer viser til Høyres
forslag til «Miljøpakke for transport i Trondheim» der de gikk imot
innføring av en rushtidsavgift i byen. Dette er en avgift som straffer
nødvendig transport i forbindelse med arbeid, og en ekstra belastning
særlig på pendlere fra randkommunene til Trondheim, som Melhus,
Skaun, Orkdal og Malvik.
Disse medlemmer viser til at
det i forbindelse med «Miljøpakke for transport i Trondheim» ble innført
en rekke tiltak som er ment å skulle redusere trafikken og forurensningen
i byen. Deriblant ble de tidligere 2+-feltene fjernet til fordel for
rene kollektivfelt. Tiltaket har så langt ført til at forurensningen
av sentrale gater i byen er økt eller er stabil, og køproblemene
er økt. Disse medlemmer viser videre til at det nå
gjennomføres en rekke tiltak parallelt med åpningen av Nordre avlastningsveg
i Trondheim som reduserer kapasiteten på vegnettet i byen. Disse medlemmer mener
at tiltakene samlet truer med å gjøre Trondheim sentrum mindre attraktivt
overfor næringsdrivende, og at tiltakene på sikt kan medføre at
handel i byen tvinges ut til bilbaserte kjøpesentra utenfor bykjernen. Disse medlemmer mener
det er ønskelig med en annen utvikling, og ber regjeringen komme
tilbake til Stortinget med forslag til hvordan staten kan bidra
til at del II av miljøpakken for transport i Trondheim kan føre
til mer effektiv trafikkavvikling, mindre forurensning, og samtidig
bidra til å opprettholde Midtbyen i Trondheim som levende handelssted.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre fremmer følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen fjerne innkrevingspunktet
ved Være i «Miljøpakke for transport i Trondheim.»
«Stortinget ber regjeringen fjerne rushtidsavgiften
fra «Miljøpakke for transport i Trondheim», slik at det blir én
sats hele døgnet.»
Gjennom behandlinga av St.prp. nr. 67 (2002–2003),
jf. Innst. S. nr. 272 (2002–2003), slutta Stortinget seg til at
prosjekt og tiltak på tidlegare rv. 45 i Gjesdal kommune i Rogaland
skal delfinansierast med bompengar. Det var lagt til grunn at omfanget
av delprosjekt og utbyggingstakten blir tilpassa totalramma for
pakka. Bompengeperioden var 12 år. For å kunna gjennomføra delprosjektet
Omlegging gjennom Giljajuvet som planlagt etter kostnadsauke, blei
det utarbeidd eit forslag til finansieringsopplegg som m.a. var basert
på låneopptak. Stortinget slutta seg til opplegget ved behandlinga
av St.prp. nr. 45 (2007–2008), jf. Innst. S. nr. 242 (2007–2008).
Samferdselsdepartementet legg i proposisjonen fram
forslag om utviding av opplegget for utbygging av fv 45 med nye
prosjekt og tiltak. Det er lagt opp til vidareføring av bompengeordninga
i 8 år frå 2016 til 2024.
Frå 2010 er tidlegare rv. 45 fylkesveg. Det
utvida opplegget er frå 2010 basert på bompengar og fylkeskommunale
midlar frå Rogaland og Vest-Agder fylkeskommunar.
I finansieringsplanen i St.prp. nr. 67 (2002–2003)
var det lagt til grunn 114 mill. 2003-kroner til investeringar i
perioden 2002–2015. Omrekna til 2010-kroner var dette 153 mill.
kroner. Tabell 3.3 i proposisjonen viser oppfølginga av finansieringsplanen
i St.prp. nr. 67.
Som det går fram av tabell 3.3 i proposisjonen har
både statlege midlar og bompengar til investeringar vore høgare
for perioden 2002–2009 enn lagt til grunn i St.prp. nr. 67 for perioden 2002–2011.
Gjesdal og Sirdal kommunar har saman med Rogaland
og Vest-Agder fylkeskommunar og Statens vegvesen utarbeidd eit forslag
til fase 2 av utbygginga. Bakgrunnen for dette er at fv 45 får ei
viktigare rolle for reiseliv/friluftsliv og næringsutvikling, og
det har vore ein vesentleg trafikkvekst. Det er ønskeleg å utvida
utbygginga på fv 45 i Gjesdal der standarden er ujamn, med dårlege
strekningar der vegen er smal og svingete.
Utbygginga på fv 45 er frå 2010 finansiert med fylkeskommunale
midlar og bompengar. I det lokalt behandla opplegget er det lagt
til grunn samla kostnader for fase 2 av utbygginga på 138 mill.
kroner, omrekna til 2010-prisnivå. I proposisjonen er heile utbygginga
frå 2010 inkl. fase 1 tatt med. Det er lagt til grunn at den økonomiske ramma
for perioden 2010–2024 er 212 mill. kroner i 2010-prisnivå.
Forslag til finansieringsplan i tråd med den lokalpolitiske
behandlinga, med tillegg av den delen av utbygginga som står att
frå fase 1, er vist i tabell 3.4 i proposisjonen.
Forslag til finansieringsplan
– fase 1 frå 2010, samt fase 2
| | | | Mill. 2010-kr |
Finansiering/periode | 2010–2013 | 2014–2019 | 2020–2023 | Sum |
Fylkeskommunale
midlar frå Rogaland fylkeskommune | 18 | 21 | - | 39 |
Fylkeskommunale
midlar frå Vest-Agder fylkeskommune | | 5 | - | 5 |
Bompengar | 35 | 80 | 53 | 168 |
Sum | 53 | 106 | 53 | 212 |
Samferdselsdepartementet viser til at utbygginga
av fv 45 som er omtalt i proposisjonen, har karakter av ei bompengepakke.
For bompengepakker er det vanleg at omfanget av utbygginga må tilpassast
den økonomiske ramma. Departementet legg til grunn at dersom prosjekta
blir rimelegare enn rekna med, vil det bli plass til fleire prosjekt
i pakka. Plansituasjonen viser at kostnadene ved prosjekt og tiltak
i fase 2 av utbygginga er usikre. Utbygginga omfattar i stor grad
utbetringstiltak og mindre prosjekt. Det bør derfor ikkje vera problematisk å
tilpassa utbygginga til tilgjengelege midlar.
Departementet viser til at når fase 1 av utbygginga
er ferdigstilt, jf. St.prp. nr. 67 (2002–2003), vil det framleis
vera dårlege strekningar på fv 45 der vegen er smal og svingete.
Dei samstemte tilrådingane frå dei aktuelle kommunane og fylkeskommunane
gjer at departementet kan akseptera at den samla perioden med innkrevjing av
bompengar vil strekka seg til 20 år.
Etter at Stortinget har gjort vedtak om revidert opplegg
for utbygging og finansiering av fv 45, vil det bli inngått ein
tilleggsavtale mellom Statens vegvesen og bompengeselskapet i tråd
med gjeldande standardavtale og dei føresetnadene som er lagt til
grunn i denne proposisjonen.
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, sluttar seg til forslaget i proposisjonen.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at utvidet prosjekt også medfører utvidelse av bompengefinansieringen med
46 mill. kroner. Sammen med rentekostnader og økte kostnader til
innkreving av bompenger og drift av bompengeselskapet vil samlet
innbetaling ved hjelp av bompenger utgjøre nesten 210 mill. kroner
av en samlet investeringssum på 212 mill. kroner. Disse medlemmer fremmer
følgende forslag:
«Stortinget vedtar at kostnader knyttet til utvidelse
av fv 45 som omtalt i Prop. 127 S (2008–2009) finansieres med statlige
midler, slik at ikke innbetaling av bompenger økes eller forlenges
i forhold til vedtak knyttet til St.prp. nr. 67 (2002–2003). Stortinget
forutsetter at midler om nødvendig forskotteres og dekkes over statsbudsjettet
for 2011.»
Prosjektet er mellom anna omtalt i St. prp.
nr. 28 (2005–2006) og i St.prp. nr. 1 (2008–2009). I St.prp. nr.
28 (2005–2006) vart det lagt til grunn ei styringsramme for prosjektet
på 789 mill. kroner og ei kostnadsramme på 826 mill. kroner, omrekna
til 2010-prisnivå. Prognosen for sluttkostnaden er no auka til 885
mill. kroner. Dette inneber ein kostnadsauke på 59 mill. kroner
eller 7,2 pst. i høve til kostnadsramma og 97 mill. kroner eller
12,2 pst i høve til styringsramma. Kompensasjon på om lag 15 mill.
kroner til bompengeselskapet som følgje av forseinka trafikkopning
kjem i tillegg. Samferdselsdepartementet tilrår derfor ei revidert
kostnadsramme på 900 mill. kroner. Sluttoppgjeret for to av entreprisane
er enno ikkje ferdig, og det er følgjeleg framleis knytt noko uvisse
til sluttkostnaden. Prosjektet vart opna for trafikk i desember
2009, mot opphavleg føresett i desember 2008.
Finansieringa blir som vist i tabell 3.5 i proposisjonen.
Tabell 3.5
| | | | Mill. 2010-kr |
| St.prp. nr. 28
(2005–2006) | Endring ift.
kostnadsramma | Revidert
finansieringsplan |
| styringsramma | kostnadsramma |
Statlege midlar
… | | | 60 | 60 |
Fylkeskommunale
midlar … | 44 | 46 | 14 | 60 |
Bompengar | | | | |
– ordinære bompengar
… | 538 | 573 | | 573 |
– forskottering
- innspara ferjetilskot | 58 | 58 | | 58 |
Lokale tilskot … | 149 | 149 | | 149 |
Sum … | 789 | 826 | 74 | 900 |
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, sluttar seg til forslaget i proposisjonen.
Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet viser til at
prosjektet har fått auka kostnadsramme ved ferdigstilling, og at
staten sin del på 60 mill. kroner skal dekkjast innafor Statens
vegvesen sine rammer. Desse medlemene viser til merknad
frå Arbeidarpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet
sine medlemer i komiteen i samband med Prp. S 1 (2009–2010), jf.
Innst. S 13 (2009–2010):
«Disse medlemmer har forståelse for at igangsatte
eller vedtatte prosjekter krever en forholdsvis stor del av investeringsbudsjettet
for 2010. Samtidig er disse medlemmer opptatt av at vedtak om nye
store prosjekter ikke skal medføre en svekking av planlagte bevilgninger
til programområdene mindre utbedringer, gang- og sykkelveger, trafikksikkerhetstiltak,
miljø- og servicetiltak, kollektivtrafikk, planlegging/grunnerverv
i handlingsprogramperioden. Disse medlemmer mener det er viktig
å holde det samme ambisjonsnivået for programområdene som for enkeltprosjektene.»
Desse medlemene vil halde fast
ved dette prinsippet også i samband med omprioritering knytt til
kostnadsauken i samband med denne saka.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg forslaget om at staten ikke vil dekke hele kostnadsøkningen
på tidligere rv 64 og finner dette urimelig.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
«Stortinget vedtar at samlet kostnadsøkning
på fv 64 Atlanterhavstunnelen dekkes av staten. Stortinget forutsetter
at midler om nødvendig forskotteres og dekkes over statsbudsjettet
for 2011.»