I dokumentet vert følgjande forslag fremma:
«Stortinget ber regjeringen gi kommunene mulighet
til å reservere parkeringsplasser til bildelingsordninger.»
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Kjell-Idar Juvik, Ingvild Kjerkol, Sverre Myrli, Magne Rommetveit og
Eirin Sund, frå Høgre, Torill Eidsheim, leiaren Linda C. Hofstad
Helleland, Nils Aage Jegstad og Helge Orten, frå Framstegspartiet,
Ingebjørg Amanda Godskesen, Åse Michaelsen og Roy Steffensen, frå
Kristeleg Folkeparti, Hans Fredrik Grøvan, frå Senterpartiet, Janne
Sjelmo Nordås, og frå Venstre, Abid Q. Raja, viser til representantforslaget,
Dokument 8:6 S (2014–2015) – «om muligheten til å reservere parkeringsplasser
til bildelingsordninger», og til vedlagte fråsegn, datert 7. november
2014 frå Samferdselsdepartementet v/statsråden i saka.
Komiteen meiner det er viktig
at kommunane får fleire virkemiddel for å sikra eit godt bymiljø. Komiteen viser
til at bildelingsordningar kan vera med på å sikra eit godt bymiljø,
og at ein kan nå målet om at all trafikkauke i byane skal skje med
kollektivtrafikk, sykkel og gange. Komiteen viser
til at Transportøkonomisk institutt har kome fram til at medlemer
av bildelingsordningar bruker bil omtrent ein tredel mindre enn
dei som eig sin eigen bil, og at ein bil i eit bilkollektiv erstattar
5–15 privatbilar.
Komiteen er oppteken av at kommunane
skal ha eit breitt spekter av verkemiddel for å ivareta klima, miljø
og få bukt med lokal luftforureining.
Komiteen meiner at moglegheita
til å reservera parkeringsplassar til bildelingsordningar er eitt
av fleire verkemiddel kommunane treng for å sikra eit godt bymiljø.
Komiteen sluttar seg til intensjonane
statsråden har i sitt svarbrev til komiteen der han skriv at parkeringsregelverket
bl.a. skal
«[…] sikre kommunene nødvendig handlingsrom fremover
til å bruke parkeringsregulering som virkemiddel for et bedre bymiljø.»
Komiteen fremjar på denne bakgrunn
følgjande forslag:
«Stortinget ber regjeringa gi kommunane moglegheit
til å reservera parkeringsplassar til bildelingsordningar, og at
det vert utarbeidd nye skilt for ei slik ordning i samband med revideringa
av parkeringsregelverket.»
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå
Arbeidarpartiet, Høgre, Framstegspartiet, Senterpartiet og Venstre,
meiner det er viktig å sikra at ordninga kjem på plass, og at det
vert utarbeidd nødvendige skilt for ordninga. Fleirtalet har
forståing for at parkeringsregelverket må reviderast ferdig før
nye skilt blir utarbeidd, men meiner at det må vera eit mål at kommunane skal
kunne reservera plassar for bildelingsordningar så snart som mogleg.
Et annet flertall i komiteen, medlemmene
fra Høyre, Fremskrittspartiet og Kristelig Folkeparti, vil
peke på viktigheten av at kommunene legger til rette for tilstrekkelig med
parkeringsareal i byområder, for å gjøre hverdagen enklest mulig
for næringsvirksomhet og andre som er avhengige av biltransport.
Komiteens medlem fra Kristelig Folkeparti ser
at det kan legges til rette for parkeringsplasser for sykler og
biler fra godkjente bildelingsordninger i forbindelse med nye boligprosjekter. Dette
medlem viser til at bevaring og utvikling av levende og
aktivt bymiljø krever at det er en god balanse i virkemidlene, hvor
man ivaretar innbyggernes og næringslivets behov for parkering,
samtidig som lokal luftforurensing tas på alvor. Dette medlem viser
til at det i dag reserveres enkelte parkeringsplasser for nullutslippskjøretøy.
Samtidig vil dette medlem peke på at bilen er et
nødvendig transportmiddel også i et byområde, og at restriktive tiltak
derfor alltid må balanseres mot befolkningens reelle og helt legitime
behov for parkeringsplasser. Dette medlem er opptatt
av at både barnefamilier og andre som kan ha reelle behov for bil,
skal kunne bosette seg i bysentra. Dette medlem mener
det er viktig å ha en tilnærming til parkeringsproblematikken hvor
en også tar hensyn til ønsket om å ha et levende bymiljø med aktivitet
og levende næringsliv. Dette medlem viser til at
en restriktiv parkeringspolitikk som ikke samtidig tar hensyn til
bybefolkningens og barnefamilienes reelle behov for bil, kan bidra
til å gjøre byen mindre levende og mangfoldig.
Dette medlem viser til at ikke
alle innbyggere, av praktiske årsaker, kan benytte seg av bildelingsordninger.
Dette medlem ser at det kan være
riktig å legge til rette for parkeringsplasser for sykler og biler fra
godkjente bildelingsordninger i forbindelse med helt nye boligprosjekter
hvor en planlegger den totale parkeringsløsningen fra grunnen av.
Tilrådinga frå komiteen vert fremja av ein samla komité.
Komiteen viser til representantforslaget
og merknadene og rår Stortinget til å gjere følgjande
vedtak:
I
Stortinget ber regjeringa gi kommunane moglegheit
til å reservera parkeringsplassar til bildelingsordningar, og at
det vert utarbeidd nye skilt for ei slik ordning i samband med revideringa
av parkeringsregelverket.
II
Dokument 8:6 S (2014–2015) – representantforslag
fra stortingsrepresentantene Abid Q. Raja, Ola Elvestuen, Terje
Breivik og Iselin Nybø om muligheten til å reservere parkeringsplasser
til bildelingsordninger – vert å leggje ved protokollen.
Jeg viser til representantforslag Dokument 8:6 (2014-2015)
om muligheten til å reservere parkeringsplasser til bildelingsordninger.
Et særlig offentlig skilt for å reservere parkeringsplasser
til bildelingsordninger finnes ikke i dag. Eventuell innføring av
en slik ordning vil derfor, som nevnt i et tidligere svar på spørsmål
til skriftlig besvarelse fra representanten Abid Q. Raja, kreve
endring også i regelverket knyttet til skilting av parkeringsplasser.
Jeg viser til at det arbeides med et nytt, felles
parkeringsregelverk som skal gjelde for både offentlig og privat
parkeringsvirksomhet. Høringen av forslag til nytt regelverk ble
avsluttet 1. september 2014, og departementet vurderer nå høringsuttalelsene.
I denne delen av arbeidet er det svært viktig å sikre at regelverket
blir robust for de formål det skal dekke, herunder å sikre kommunene
nødvendig handlingsrom fremover til å bruke parkeringsregulering
som virkemiddel for et bedre bymiljø.
Jeg vil derfor nå prioritere arbeidet med å
få det nye regelverket på plass så raskt som mulig. I dette vil
jeg også sikre at det ikke begrenser kommunenes handlingsrom fremover
mht muligheten for å innføre reserverte plasser for bildelingsordninger.
Et eventuelt forslag om nye skilt for en slik ordning bør dermed
avvente ferdigstillelsen av det nye regelverket.
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den
2. desember 2014
Linda C. Hofstad Helleland | Magne Rommetveit |
leiar | ordførar |