Stortinget.no

logo
Hopp til innhald
Til framsida

Postjournal og innsyn

Regler om rett til innsyn i Stortingets dokumenter gir rett til innsyn i dokumentene til den parlamentariske virksomheten og til Stortingets administrasjon.

Postjournal for Stortingets administrasjon etter 1.9.2023 (einnsyn.no)

Postjournal for Stortingets administrasjon før 1.9.2023 og for parlamentarisk saksflyt (egen løsning)

Bestille innsyn

I postjournalen kan du enkelt søke opp og bestille innsyn i inn- og utgående dokumenter, samt intern korrespondanse. Klikk på tittelen for å få mer informasjon om dokumentet. Benytt evt. funksjonen for å bestille innsyn via skjema.

Postjournalen publiseres med en forsinkelse på fire dager og er tilgjengelig i 90 dager. For innsyn i dokumenter som er journalført før dette, vennligst ta kontakt med stortingsarkivet på postmottak.dokumentasjon@stortinget.no

Krav om innsyn vil bli behandlet av ansvarlig saksbehandler, og blir normalt besvart i løpet av tre virkedager. De nærmere regler om innsyn fremgår av regler om rett til innsyn i Stortingets dokumenter.

Skjemaløsningen for bestilling av innsyn via Stortingets egne innsynsløsning kan være ustabil. Innsynsbestillinger kan også sendes via e-post til postmottak.dokumentasjon@stortinget.no

Relevant lovverk

Annet relevant lovverk

Tilgjengelighetserklæring for einnsyn. stortinget.no.

Sist oppdatert: 15.09.2023 14:18
: