Skriftlig spørsmål fra Svein Roald Hansen (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:861 (2018-2019)
Innlevert: 31.01.2019
Sendt: 01.02.2019
Besvart: 08.02.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Svein Roald Hansen (A)

Spørsmål

Svein Roald Hansen (A): Vil den varslede forsinkelsen i utbyggingen av Follobanen eller andre forhold medføre forsinkelser for framdriften i avklaring av jernbanetraseen på strekningen Råde - Seut og videre til Sarpsborg?

Begrunnelse

Jeg viser til at det er varslet mulig forsinkelse i utbyggingen av Follobanen på grunn av konkursen i selskapet som ble tildelt utbyggingsoppdraget. Dette har skapt usikkerhet om framdriften av utbyggingen av dobbeltsporet og på strekninger i Østfold, og kommer i tillegg til usikkerhet om sportraseen knyttet til uventet usikre grunnforhold, bl.a. på strekningen Råde - Seut.
Denne usikkerheten berører flere planer om utbygging av boliger og næringsområder langs jernbanetraseen, spesielt i Nedre Glomma-regionen. Ett eksempel er Glemmen Gård Næringspark i Fredrikstad, et utbyggingsområde hvor de første planene ble lagt på 1990-tallet. Nå er disse planene satt på vent i påvente av avklaring av traseen for jernbanen.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Utbygginga av Haug–Seut er ein del av InterCity-satsinga på Østfoldbanen, som skal gje to tog i timen og kortare reisetid mellom Fredrikstad/Sarpsborg og Oslo i 2029. Når byane i Nedre-Glomma blir betre knyta til resten av Østfold og hovudstaden, vil det kunne bidra til ei positiv utvikling i regionen.
Bane NOR gjennomførte grunnundersøkingar i fleire område på strekninga Haug–Seut i 2017 og 2018, og oppdaga at grunnforholda var vesentleg verre enn tidlegare undersøkingar og tilgjengeleg informasjon hadde tyda på. Bane NOR og Jernbanedirektoratet opplyser at det ikkje er nokre direkte bindingar mellom dei to prosjekta. Jernbanetraseen Haug–Seut vil bli avklart gjennom kommunedelplan
Follobane-saka er no til handsaming i Jernbanedirektoratet. Eg har bedt Jernbanedirektoratet om å forsikre seg om at alle relevante handlingsalternativ for å unngå og minimere negative konsekvensar vert vurdert, både for Follobaneprosjektet isolert, for andre prosjekt og for dei reisande. Når dette er gjort, vert saka lagt fram for Samferdselsdepartementet. Samferdselsdepartementet vil så gjere ei vurdering av mellom anna dei budsjettmessige konsekvensane, og deretter kome tilbake til Stortinget.