Skriftlig spørsmål fra Liv Signe Navarsete (Sp) til forsvarsministeren

Dokument nr. 15:940 (2018-2019)
Innlevert: 08.02.2019
Sendt: 11.02.2019
Besvart: 18.02.2019 av forsvarsminister Frank Bakke-Jensen

Liv Signe Navarsete (Sp)

Spørsmål

Liv Signe Navarsete (Sp): Kan statsråden gjere greie for kva kapasitetar som har flydd i same tidsrom og verområde dei gongene Bell 412 ikkje har kunne operer grunna manglande allverskapasitet?

Begrunnelse

Viser til departementets svar på spørsmål nr. 334 i samband med Statsbudsjettet:

"Manglende allværskapasitet kommer av at helikopteret ikke er utrustet med nødvendige navigasjonshjelpemidler for å fly i kontrollert sivilt luftrom, og derfor hovedsakelig må basere seg på visuelle flygeregler. En annen begrensing kommer fra manglende avisningsutstyr på flymaskinen, dette gjør at flygning må planlegges utenom værområder hvor ising kan oppstå. Dette reduserer utnyttelsen av Bell 412 som operativ kapasitet."

Frank Bakke-Jensen (H)

Svar

Frank Bakke-Jensen: Eg viser til brev frå Stortingets president av 8. februar 2019 med spørsmål frå stortingsrepresentant Liv Signe Navarsete om kva kapasitetar som har flydd dei gongene Bell 412 ikkje har kunne operere grunna manglande allverskapasitet.
Av dei kapasitetane Forsvaret opererer i dag er det i hovudsak NH90 og Sea King som kan fly dei gongene Bell 412 må stå på bakken grunna manglande allverskapasitet. AW101, som er under innføring, vil også ha slik kapasitet. Sea King har nokre avgrensingar samanlikna med NH90 og AW101, men har radarsystem slik at det kan fly i forhold med dårleg sikt.