Skriftlig spørsmål fra Arne Nævra (SV) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:701 (2019-2020)
Innlevert: 15.01.2020
Sendt: 15.01.2020
Besvart: 22.01.2020 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Arne Nævra (SV)

Spørsmål

Arne Nævra (SV): En utredning fra Jernbanedirektoratet om fjerntogmateriell fra 13.12.19 viser at en vesentlig andel av sittevognene har begrenset restlevetid og må skiftes ut i løpet av 5 år. Dette kommer i tillegg til at sovevognene må skiftes ut i løpet av 5-7 år. Behovet for utskifting av materiellet er altså stort og presserende. Det forsterkes ytterligere av at kapasiteten skal økes fremover.
Vil statsråden nå sørge for økte midler til å anskaffe nytt materiell i revidert nasjonalbudsjett 2020?

Begrunnelse

13.09.19 stilte Lars Haltbrekken samferdselsministeren følgende spørsmål:

«Hva vil statsråden gjøre for å sikre at vi øker kapasiteten på sovevognene og at nedslitt togmateriell byttes ut i tide?»

I sitt svar viste statsråden til utredningen fra Jernbanedirektoratet, som nå foreligger. Utredningen viser med all tydelighet at det haster å kjøpe inn nytt materiell for å sørge for at det er på plass før eksisterende vogner er utrangerte. Da må mer midler stilles til rådighet, så snart som mulig.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Regjeringa har satsa mykje på nytt togmateriell, både til erstatning for gamle tog og til kapasitetsauke. I perioden 2014–2019 har vi kjøpt og sett i trafikk 67 nye togsett, og 9 nye vert sett i trafikk i 2020. Materiellet er teke i bruk på ulike banestrekningar på Austlandet. Vidare er det planlagt levert 27 nye togsett i perioden 2021–2023, mellom anna såkalla bimodale tog som skal nyttast i Trøndelag og på Rørosbana. At toga er bimodale vil seie at dei kan køyre både på diesel og køyrestraum.
Vi planlegg å kjøpe nye lokaltog som skal trafikkere Ski–Oslo–Stabekk frå 2024. Norske tog AS planlegg å gå i marknaden tidleg i 2020. Kjøpet vil vere på minimum 30 tog – med moglegheit for store opsjonar. I tillegg til auka kapasitet vil toga ha høg komfort.
Undersøkingar viser at det mest etterspurde sovetilbodet på nattog som ikkje finst i dag, er liggjestolar, som kan prisast lågare enn dagens ordinære sovekupear. Sovevogner med liggjestolar kan også nyttast til å tilby ein oppgradert komfortklasse i dagtoga, som vil medføre at setekapasiteten i dagtoga ikkje vert redusert like mykje som om vognene vert bygd om til tradisjonelle sovevogner. (Det er knapp kapasitet på sitjevogner). Regjeringa har difor i statsbudsjettet for 2020 teke initiativ til å byggje om fem sitjevogner av Type B-5 og B-7 til sovevogner med liggjestolar, type «business-class» på fly.
Eg er merksam på trongen for nytt fjerntogmateriell og at det er ein omfattande og tidkrevjande prosess å gjennomføre eit slikt kjøp. Sjølv om eg har saka på blokka, er det framleis for tidleg å tidfeste dei ulike stega i prosessen. Det er også for tidleg å avgjere no kva som vil komme i revidert budsjett for 2020.