Skriftlig spørsmål fra Bård Hoksrud (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:834 (2020-2021)
Innlevert: 22.12.2020
Sendt: 23.12.2020
Besvart: 06.01.2021 av samferdselsminister Knut Arild Hareide

Bård Hoksrud (FrP)

Spørsmål

Bård Hoksrud (FrP): Vil statsråden ta et initiativ, for å sjekke opp om dette er vurdert eventuelt dersom det ikke er gjort vil statsråden ta et initiativ til å så på dette slik at det kan etableres snuplasser i nærheten av Fjærlandstunnelen, slik at det kan være mulig å få snudd vogntog og andre kjøretøy dersom det skulle oppstå ras og eller andre hendelser i fremtiden?

Begrunnelse

Det å komme frem raskt og effektivt er viktig for næringslivet og for transportnæringa er også forsinkelser noe som både koster tid og penger. Derfor er det viktig å sørge for at man kan tilrettelegge slik at dersom noe skjer finnes det for eksempel snuplass som gjør at tungtrafikken kan snu og finne alternative veier for å få varene frem. For kort tid siden gikk det et ras inne i Fjærlandstunnelen på riksveg 5. Noe som medførte lange køer på utsiden av tunnelen. For personbilene var dette ikke noe stort problem for de kunne enkelt snu, men for vogntogene var det umulig å få snudd noe som medførte at mange vogntog ble stående fast i time etter time. Dette er svært frustrerende og koster mye penger. Daglig leder i Thor Tenden Transport AS Rolf Olav Tenden og seniorkonsulent Magne Ahlin i Slinde Transport, sier begge at snuplasser utenfor tunellen hadde gitt tungtrafikksjåførene en mulighet til å kjøre andre veier ved stengning eller hendelser langs veien. De mener også at det vil være mulig å finne gode løsninger uten at det behøver å koste veldig mye penger.

Knut Arild Hareide (KrF)

Svar

Knut Arild Hareide: Eg har undersøkt den aktuelle saka med Statens vegvesen. Vegvesenet viser til at dei på generelt grunnlag ser trong for område for å kunne snu køyretøy dersom det oppstår situasjonar der vegen vert stengd. Langs heile vegnettet er det stader der det vil være mogeleg å snu ved slike hendingar. Dette kan være kryss, rasteplassar, busslommer, private plassar, bensinstasjonar, omkøyring, snuplassar mv.
Framfor mange tunnelar er det snumogleik, men ved enkelte tunnelar vil det være krevjande og dyrt å etablere snuområde. Mellom anna er det enkelte stadar svært smalt mellom fjellskjering og fjorden på nedsida slik at etablering av snuplass blir kostbart.
Samstundes så kan ein ikkje av omsyn til trafikktryggleik etablere snuområde rett utanfor tunnel. Snuområde må etablerast med tilstrekkeleg siktavstand for å ivareta trafikktryggleiken.
Ved nemnte tunnel, rv. 5 Fjærlandstunnelen, er det etablert gode snumogleikar på begge sider av tunnelen. På vestsida av tunnelen er det ein stor parkeringsplass/rasteplass der vogntog kan køyre rundt. Her er det ikkje behov for dirigering. På austsida av tunnelen er det tre moglege snumåter rett utanfor tunnelen. Vogntog kan og snu ved å:

• køyre av ved kryss til Brevasshytta og snu ved etablert snuplass for busser. Her kan vogntog køyre rundt for å snu. Det er ikkje behov for trafikkdirigering.
• snu i kryss. Denne løysinga vil krevje dirigering av trafikk.
• snu ved busslomme. Her er bredde stor nok for svingradius for dei fleste vogntog. Denne løysinga krev dirigering.

Representanten viser til hendinga 10. desember 2020 da det gjekk eit ras inne i Fjærlandstunnelen. Delar av fjellet fall ned i samband med arbeid med å laga ein snuplass for brøytebilar i sjølve tunnelen. Fjellet var dårlegare enn antatt og det tok tid å sikre tunnelen slik at han kunne opnast igjen. Dette var ei heilt ekstraordinær hending kor det ikkje var mogeleg for alle å nytte seg av snuplassane, særleg ikkje for dei køyretøya som stod inne i tunnelen.
Tunnelen var strengt frå 10. desember kl. 00.45 til 11. desember ca. kl. 10.00. Tidleg på morgon 10. desember var det gjennomført kolonnekøyring for å få vekk kø på begge sider. Omkøyring vart varsla og skilta samt at det var sett inn ekstra nattferjer på omkøyringsveg natt til 11. desember.
Eg er også kjend med at det har vore ein god kommunikasjon mellom transportnæringa og Statens vegvesen i denne saka. I og med at det allereie er etablert gode snumogleikar ved den aktuelle tunellen ser eg i dag ikkje behov for å gjere ytterlegare tiltak.