Skriftlig spørsmål fra Helge André Njåstad (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1429 (2021-2022)
Innlevert: 02.03.2022
Sendt: 03.03.2022
Besvart: 08.03.2022 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Helge André Njåstad (FrP)

Spørsmål

Helge André Njåstad (FrP): Det vart i samband med budsjettavtalen for 2021 mellom regjeringspartia og Frp løyvd 15 millionar kroner i statsbudsjettet øyremerkt til planarbeid for strekningen Kyrkjenes-Bjotveit på rv. 13.
Kan samferdsleministeren forsikre om at Nye Veier AS har sett i gang planarbeid spesifikt for strekningen Kyrkjenes-Bjotveit?

Begrunnelse

Statens vegvesen omdisponerte planmidlane for denne strekningen. I eit svar til underteikna i oktober 2021 frå dåverande samferdsleminister sette han som ein føresetnad for omdisponeringa av planmidlane at Nye Veier AS sette i gang planarbeid for Kyrkjenes-Bjotveit på rv. 13. Frp prioriterte planmidlar for denne vegstrekningen fordi den er altfor smal i høve trafikkmengda om sommaren, noko som er til hinder for turisttrafikken gjennom Ullensvang. Beredskapssituasjonen for naudetatane er kritisk med omsyn til framkome på vegen. Det har resultert i lysregulering og kolonnekøyring der om sommaren. Situasjonen er ikkje haldbar for fastbuande, pendlarar, næringsliv og turistar. Det trengst ei snarleg utbetring av strekningen.
Dei øyremerkte midlane til planarbeid for strekningen Kyrkjenes-Bjotveit er etter det eg kan sjå ikkje omdisponert av Stortinget i høve avsette midlar på statsbudsjettet. Ein må difor forutsette at Nye Veier AS gjennomfører planarbeidet spesifikt for denne vegstrekningen.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Rv.13 Skare–Sogndal er ein av strekningane som Nye Veier har fått ansvaret for å utvikle vidare i samsvar med føringane i Meld. St. 20 (2020-2021) Nasjonal transportplan 2022-2033 (NTP) og avtalen som vart inngått mellom Samferdselsdepartementet og selskapet hausten 2021. Statens vegvesen og Nye Veier arbeidar med å få overført naudsynt dokumentasjon for alle dei nye strekningane slik at selskapet kan gjere sine prioriteringar.
Nye Veier har sett i gang arbeid med å vurdere og prioritere arbeidet på dei nye strekningane som nå inngår i selskapet si totale vegportefølje. Sjølv om selskapet har fått ansvar for nye vegstrekningar, er selskapet ikkje tilført meir årlege statlege midlar. Tiltak på dei nye strekningane må difor prioriterast som ein heilheit og opp mot andre prosjekt i Nye Veier si opphavelege utbyggingsportefølje.
Rv.13 frå Skare til Sogndal er ei lang vegstrekning. Behova for utbetringar er store og Nye Veier er i dialog med aktuelle kommunar og brukarar av vegen for å leggje ein plan for korleis pengane kan nyttast mest mogleg effektivt på heile strekninga. Strekninga Kyrkjenes–Bjotveit har dårleg vegstandard og er ein av fleire aktuelle strekningar å forberede for utbygging.
Nye Veier mottar ei felles løyving til planlegging, utbygging, drift og vedlikehald. Selskapet vurderer sjølv korleis planmidlane kan nyttast mest effektivt for å gjere prosjekta klare for utbygging. Samferdselsdepartementet gjev ikkje føringar for kva for strekningar som selskapet skal planlegge først og sist. I samsvar med Nye Veier-modellen ligg dette ansvaret til styret og leiinga i selskapet.
Nye Veier har informert marknaden om nye prosjekt som vert planlagt lyst ut i 2022. To av prosjekta kjem frå Nye Veier si nye portefølje. Det er prosjektet E6 Sørelva–Borkamo i Nordland og eit avgrensa prosjekt på rv.13 Skare–Sogndal. Kva for prosjekt på rv.13 som vil bli kunngjort i marknaden er ikkje klart.