Liv Kari Eskeland (H): Statsråden har tidlegare understreka at endringar i bruksfordel for elbil, som reduksjon i bomsatsar, berre blir vurdert for byområda. I Prop. 1 S ser det likevel ut til at det er opning for å fråvike regelen om inntil 50 % av ordinær takst for elbil i alle bomprosjekt.
Kan statsråden stadfeste, eventuelt avkrefte, at regjeringa no opnar for at elbilar skal kunne betale inntil 70 % av ordinær takst i alle bomsnitt både i og utanfor byområda, og gjere greie for kvifor han no eventuelt har endra syn i denne saka?
Begrunnelse
Statens vegvesen har anbefalt å heve dagens maksimal bomtakst for elbilar frå 50 til 70 prosent av taksten for fossile personbilar i byane, og innføre lik bomtakst for elbilar og fossile bilar frå 2025. I Statens vegvesen si utgreiing er det tydeleg at vurderingane og forslaget deira berre gjeld for byområda.
I stortingssalen 15. juni, understreka statsråden både i eige innlegg og i replikkordskiftet, at endringa skulle gjelde i byområda.
Frå statsrådens innlegg:
«Vi har også bedt Statens vegvesen om å vurdere bruksfordelene for elbil i byområdene. Tidligere i vår fikk vi en anbefaling fra en arbeidsgruppe som har foreslått tiltak for å få flere reisende tilbake til kollektivtransporten. Et av virkemidlene som arbeidsgruppen pekte på, var å redusere fordelene ved bruk av elbil i nærheten av byområdene. Vi har da fulgt opp denne anbefalingen med et oppdrag om å konkretisere anbefalingene knyttet til bruksfordeler for elbilene i byene.»
Frå replikkordskiftet:
«Så er det det som handler om bruksfordel for elbil i byområdene, og legg merke til «i byområdene» […].»
I forslag til statsbudsjett vil regjeringa innføre meirverdiavgift for elbilar over 500 000 kronar, full omregistreringsavgift og ein heilt ny vektkomponent som også elbilar skal betale. No ser det altså i tillegg ut til at endringa i maksimal bomtakst skal gjelde både i og utanfor by.
Dette er alt anna enn føreseieleg.
Høgre er svært uroa for at det no stadig blir foreslått fleire endringar i elbilfordelane, utan at ein ser heilskapen. Alle endringar i elbilfordelane må sjåast opp mot 2025-målet og klimamåla våre, og ein må berekne kva utslag endringane får på Noregs klimarekneskap. Endringar må gjerast på ein slik måte at elbilane framleis vinn i konkurransen mot fossile bilar i alle bilklassar. Det er framleis trong for insentiv for å velje elbilar for å nå måla våre. Alle fordeler, både på kjøp og bruk, må derfor vurderast i ein heilskap. Det kan eg ikkje sjå at er gjort i regjeringas budsjettframlegg.