Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren gjere greie for korleis ein eit-løps tunell på over 6 000 meter ved ein nye E-39 nord-sør gjennom Møre og Romsdal, i reguleringsplanen for E-39 Ørskogfjellet- Vik kan være realistisk, forsvarleg, og kva som vil skje den dagen denne tunellen er steng ved brann i tunell eller ved alvorlege ulykker?
Begrunnelse
Statens vegvesen region midt har i lang tid valgt å unngå å forholde seg til faktiske realitetar ikring det famøse vegprosjektet Møreaksen som folket i Møre og Romsdal ikkje vil ha. Frå dag ein har representantar og planarbeidet i Statens vegvesen ikkje forholdt seg til fakta, og hevdar prosjektet skulle ha oppstart i 2023 og være ferdig i 2030. Gong etter gong har mengder med innspel peika på at dette verken er realisme eller fakta, og prosjektet er heller ikkje "vedteke " i NTP 2022-2033 slik statens vegvesen hevdar, sist i reguleringsplanen for E-39 Ørskogfjellet -Vik. Dette står under kapittel 3.4 i planen. Vidare står det i samme planen at heile strekninga ny E-39 Ålesund- Molde vil kunne stå ferdig i 2030. Dette er direkte feilinformasjon og har ikkje snev ar realisme i verkelegheita.
NTP for 2022-2033 vart ikkje vedteken, men lagt ved protokollen i Stortinget, dette må snart Statens vegvesen forholde seg til. Det samme er det fakta at Statens vegvesen har delt opp strekninga E-39 Ålesund -Molde i fleire byggjesteg, der Ålesund- Sjøholt er satt på vent, og planarbeidet er utsatt på ubestemt tid.
Korleis Statens vegvesen kan operere på denne svært useriøse og svært unøyaktige måten, sjokkerar både befolkninga og politikarar i regionen. Dette er useriøst og direkte slett håndtverk av ein statleg etat som STVV.
I planarbeidet som er lagt fram, blir det i planen for E-39 Ørskogfjellet til Vik lagt opp til eitløps tunell på heile 6 490 meter. Dette betyr at nord-sør E-39 gjennom Møre og Romsdal vil være totalt stengt ved ein eventuell tunellbrann eller alvorlege ulykker. Dette er ikkje berre eit stort problem, men totalt uaktuelt å akseptere. Kun gjort for å maskere dei gigantiske reelle kostnadane i prosjektet. Dette både sikkerheistmessig men spesielt samfunnsmessig som trafikksystem gjennom fylket. Ferjefri E-39 har heil tida vore planlagt som firefelts motorveg, og det har frå førige regjering vore gjeve svært så klare krav om å redusere kostnadane i prosjektet men då utan å kutte i vegsystema dvs. kutte frå rask firefelts til lavare standar slik som tofeltsveg faktisk er, utan å møte framtidas behov. Ved å planlegge tofelts tunellar på ny E-39 på over 6 000 m, viser dette at heile prosjektet Møreaksen har gått ut på dato og må skrinleggjast.