Liv Kari Eskeland (H): Kan statsråden gjera greie for status i det førebuande arbeidet med å sikra Lærdalstunnelen og at utbetringa kan utførast utan full stenging, og kan vidare statsråden gjera greie for prosess for konsekvensutgreiing, involvering av næringsliv og kommunar langs E16, plan for gjennomføring, omfang av arbeida, opplysning om kva arbeid som er strengt nødvendig etter forskrifter og det arbeid ein tenkjer kan vera greitt å ta i tillegg, samt beslutningsprosess for utbetringsarbeida som er tenkt for Lærdalstunnelen?
Begrunnelse
I komitéinnstillinga til budsjett for 2023 hadde ein samla komité føljande merknad:
"Komiteen viser til debatten om sikringsarbeid i Lærdalstunnelen. Komiteen merker seg at det er stor lokal motstand mot Statens vegvesens forslag for gjennomføring av tunnelsikring av Lærdalstunnelen, som er å stenge tunnelen helt i ett år. Komiteen mener prosjektet må forankres bedre lokalt, da en slik stenging vil få store konsekvenser for næringsliv og privatpersoner.
Komiteen ser utfordringen med sikkerhet, beredskap og alternativ omkjøring under utbedringsarbeid, og ber om at plan for gjennomføring av prosjekt som Lærdalstunnelen blir forankret lokalt, slik at innbyggernes behov for beredskap under utbedringen blir ivaretatt så godt som mulig."
Samfunnskostnader og kostnader for tiltaket som blir påført næringsliv og fastbuande må også kome fram i dei konsekvensutgreiingane som skal utførast. Tilbakemeldingar i år frå lokale styresmakter, næringsliv og vegbrukarar har sterkt understreka at oppgraderinga må skje utan full stenging og at det med dagens vegstandard ikkje er realistiske alternativ for omkøyring.