Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2315 (2022-2023)
Innlevert: 23.05.2023
Sendt: 23.05.2023
Besvart: 01.06.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren gjere greie for kva tiltak regjeringa har sett i verk for utbetring av farlege vegsterkningar på såkalla "dødsvegar" slik som E-16 Skaret- Hønefoss og E39 Veibust-Blindheim-Moa, samt kva tiltak som er planlagt og kva som er sett i verk ang. utbetring av vegdekket, vegvedlikehold samt utbetringar på dei farlige vegstrekningane med alvorlige trafikkulykker?

Begrunnelse

2022 var eit trist år med tanke på trafikkulykker og antall døde i trafikken.
Vegdekket, føreforholda og vegstandarden er omtalt som ein av grunnane til mange av desse ulykkene.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Eg vil innleiingsvis vise til at regjeringa prioriterer arbeidet med trafikktryggleik høgt. Nedanfor er gitt ei oversikt over status for planlegging og utbygging på strekningane E16 Skaret-Hønefoss og E39 Veibust-Vegsund-Breivika. Eg vil kome tilbake til Stortinget med forslag til prioritering av store prosjekt i samband med Nasjonal transportplan 2025 – 2036.

E16 Skaret-Hønefoss

E16 Skaret-Hønefoss ligg som ein del av fellesprosjektet FRE16 i Nye Veier AS sin portefølje. Høg årsdøgntrafikk i forhold til vegstandard gjer at strekninga har fleire ulykker enn gjennomsnittet for norske riksvegar. Delar av strekninga har fysisk midtdelar som eit trafikksikkerheitstiltak.
Det er Nye veier som har ansvaret for planlegging og utbygging av E16 Skaret-Hønefoss. Prosjektet er eit omfattande og kostbart prosjekt som er sett noko på vent på grunn av forventingar om mindre økonomiske budsjettrammer framover. Samferdselsdepartementet vil kome tilbake til framdrifta for prosjektet i samband med Nasjonal transportplan 2025-2036.
Statens vegvesen har ansvar for drift og vedlikehald på strekninga fram til Nye Veier har bygd ny veg. Sidan det er planar om ny veg, vil det ikkje bli gjort mindre investeringstiltak her, men igangsetting av nødvendig vedlikehald som t.d. dekkelegging. Tilstanden på vegdekket er tilfredsstillande, samanlikna med andre tilsvarande vegstrekningar.

E39 Veibust-Vegsund-Breivika

Strekninga E39 Veibust-Vegsund-Breivika går gjennom kommunane Ålesund og Sula i Møre og Romsdal. Vegen er hovudinnfartsåra mot Ålesund frå sør og er ei av de mest trafikkerte i fylket. Det var om lag 22 000 biler per døgn i gjennomsnitt i 2022 (årsdøgntrafikk). Både Blindheimstunnelen og Moatunnelen har berre eit løp, og trafikken stoppar ofte i tunnelane i rushtidsperiodane om morgonen og ettermiddagen.
Det ligg føre eit forslag til kommunedelplan for E39 Vegsund-Breivika (ved Moa). Vidare framdrift for plana er ikkje avklart. Hovudmålet med plana er å løyse behov for framkomst, trafikksikkerheit og kollektivtrafikk, og gang- og sykkeltrafikk på strekninga. Strekninga er utsett for ulykker, og det er daglege forseinkingar og problem med framkomst. Små uhell kan gi lange køar og ringverkningar langt utafor planområdet. E39 Vegsund-Breivika er ikkje prioritert i Nasjonal transportplan 2022 – 2033, jf. Meld. St. 20 / Innst. S 653 (2020 – 2021).
Rett sør for området som er omfatta av kommunedelplanforslaget for E39 Vegsund-Breivika ligg Veibustkrysset. Reguleringsplan for E39 Veibustkrysset er under arbeid. Hovudmålet er å betre trafikksikkerheita knytt til krysset og betre framkomsten til næringsareal på Veibust. Det vart løyva 5 millionar kroner til planarbeidet i samband med statsbudsjettet i 2021, jf. Innst. 13 S (2020-2021). Planforslaget blir utarbeida av Sula kommune. Statens vegvesen vil vurdere utbygging av E39 Veibustkrysset innafor ramma til mindre investeringstiltak. Tiltaket er prioritert i Statens vegvesen si Gjennomføringsplan 2022 – 2027. Gjennomføringsplanen vil blir revidert ut ifrå nye ramme for Nasjonal transportplan 2025 – 2036. Oppstart kan skje når reguleringsplan er vedtatt og midlar er tilgjengeleg.
E39 Blindheimstunnelen og E39 Moatunnelen er oppgradert med nytt sikkerheitsutstyr.
Dekketilstanden og sporslitasjen på strekninga ligg innafor krava i vedlikehaldsstandarden. Det er ikkje planar om nye, mindre investeringstiltak for betre trafikksikkerheit på strekninga ut over utbetring av E39 Veibustkrysset.