Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2513 (2022-2023)
Innlevert: 12.06.2023
Sendt: 12.06.2023
Rette vedkommende: Justis- og beredskapsministeren
Besvart: 21.06.2023 av justis- og beredskapsminister Emilie Mehl

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan ministeren forklare kvifor politiet ser ut til å prioritere i stor grad kontrollar på noko av dei tryggaste vegane, framfor å prioritere dei mest ulykkesutsatte vegane?

Begrunnelse

2022 var eit begredelig år med tanke på alvorlige ulykker og dødsulykker i trafikken her i landet. Dette ser dessverre ut til å fortsette med mange ulykker også så langt i år.
Eg køyrer mykje bil, og det er påfallande at politiet stort sett er fraværende i trafikkbildet generelt med uniformerte køyretøy, og ant. kontrollar er svært lave. Derimot er aktiviteten med sivile politibilar og slike kontrollar synleg på anten motorvegen frå Mjøsbrua til Oslo eller vidare frå Mjøsbrua og nordover i området med midtdeler og forbikøyringsfelt. Dette er noko av dei vegsystema vi har her i landet med lågast ant. ulykker og som framstår som noko av dei tryggaste vegane vi har her i landet. Kvifor politiet prioriterar disse vegane kan ikkje vere av fagleg art, men er nok eit forsøk på å fylle opp statskassa litt til.

Emilie Mehl (Sp)

Svar

Emilie Mehl: Spørsmålet er stilet samferdselsminister Jon-Ivar Nygård, som har videresendt det til meg for besvarelse.
Politiets strategi er å gjennomføre målrettede kontroller på ulykkesutsatte vegstrekninger, samtidig som det også gjennomføres kontroller på tilfeldige steder. Dette gir den mest effektive forebyggende effekten da trafikantene ikke vil kunne beregne eller forutsette hvor politikontrollene finner sted.
Politiets prioritering av steder og strekninger for kontrollvirksomheten bygger på kunnskap. Europa- og riksveier var i 2022 bortimot tre ganger så ulykkesbelastede som fylkesveiene, og mer enn ni ganger så ulykkesbelastede som kommunale veier målt i antall drepte og hardt skadde per kilometer vei. Dette er årsaken til at politiet prioriterer trafikkontroller på disse veitypene. Utrykningspolitiet vil også i sommer legge vekt på kontroller i 80-sone, som er fartssonen som er mest utsatt for trafikkulykker med alvorlig utfall.