Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om hvorvidt statsråden mener utviklingen med færre lærere, flere barn, større grupper og mindre delingstimer i skolen går ut over _tilpasset opplæring_ for hvert enkelt barn
Datert: 25.11.2004 Besvart: 12.01.2005 av utdannings- og forskningsminister Kristin Clemet
Lena Jensen (SV): Forskning viser at vi har en grunnskole som ikke utjevner forskjellene, men i stor grad er med på å reprodusere og forsterke forskjellene i samfunnet. Elever med foreldre med høy utdanning er de som har størst mulighet til å lykkes i skolen. En femtedel av elevene går i dag ut av grunnskolen uten gode nok lese- og skriveferdigheter. Det blir færre lærere, flere barn, større grupper og mindre delingstimer i skolen. Mener statsråden at denne utviklingen går ut over tilpasset opplæring for hvert enkelt barn?