Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om hvilke belegg statsråden har for å avvise forskningsresultater som konkluderer med at det ikke eksisterer noen _sammenheng mellom antallet elever i en klasse og læringsutbyttet deres_
Datert: 17.11.2005 Besvart: 23.11.2005 av kunnskapsminister Øystein Djupedal
Ine Eriksen Søreide (H): I Vårt Land 24. oktober presenteres en rapport fra IFO-instituttet i Tyskland. Rapporten bygger på TIMSS-undersøkelsen fra 2004, og trekker også inn OECD-rapporten "Education at a glance" fra 2005. En av hovedkonklusjonene fra IFO-instituttet er at det ikke eksisterer noen sammenheng mellom antallet elever i en klasse og læringsutbyttet deres. Kunnskapsministeren avviser disse funnene kontant.Hvilket forskningsmessig belegg har statsråden for å avvise disse forskningsresultatene?