Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om når statsråden først ble kjent med at det reelle _finansieringsbehovet for indre intercity var vesentlig høyere_ enn det regjeringen foreslo i NTP
Datert: 19.02.2018 Besvart: 28.02.2018 av samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen
Per Espen Stoknes (MDG): I Aftenposten 18. februar 2018 fremkommer det at Bane NOR vil utsette utbyggingen av indre intercity. Begrunnelsen som oppgis, er at det er satt av for lite penger i første del av NTP-perioden 2018-2029. Dette er i motstrid til informasjonen Stortinget fikk i forbindelse med behandlingen av Nasjonal transportplan våren 2017.Når ble statsråden først kjent med at det reelle finansieringsbehovet for indre intercity var vesentlig høyere enn det regjeringen foreslo i NTP?