Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Det har frem til nå vært praktisert en liberal utdeling av "angrepillen", gjerne gjennom helsestasjoner, jordmødre og helsesøstre. Statens helsetilsyn har nå innskjerpet at "angrepillen" er reseptpliktig og kun kan foreskrives av lege. Vil statsråden ta et initiativ overfor produsenten av "angrepillen" for å få fjernet reseptplikten?
Datert: 16.02.2000
Spørsmålet er trukket tilbake

John I. Alvheim (FrP): Det har frem til nå vært praktisert en liberal utdeling av "angrepillen", gjerne gjennom helsestasjoner, jordmødre og helsesøstre. Statens helsetilsyn har nå innskjerpet at "angrepillen" er reseptpliktig og kun kan foreskrives av lege.
Vil statsråden ta et initiativ overfor produsenten av "angrepillen" for å få fjernet reseptplikten?