Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å bidra til at _sørnorske fiskere_ kan oppnå en rettmessig kvoteandel, f.eks. av nordsjøsild
Datert: 24.01.2002
Besvart: 30.01.2002 av fiskeriminister Svein Ludvigsen

Øystein Hedstrøm (FrP): Etter fiskeriministerens besøk på nytt fiskemottak og orientering om havneutbygging i Utgårdskilen på Hvaler 21. januar, råder optimismen i fiskerikretser. Likevel, til tross for et stort engasjement, har sørnorske fiskere mistet betydelige rettigheter til fiske. Eksempelvis er fartøykvotene for Nordsjøsild, for den mest aktuelle gruppen, redusert til 100 tonn pr. fartøy.
Hva vil statsråden bidra med slik at sørnorske fiskere kan oppnå en rettmessig andel ved kvotetildelingen?