Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Jan Arild Ellingsen (FrP) til justisministeren

Om manglende _uttransportering av kriminelle personer_ fordi politiets tjenestemenn mener avtaleverket ikke er godt nok mht. overtidsbetaling

Datert: 10.04.2002
Besvart: 17.04.2002 av justisminister Odd Einar Dørum

Jan Arild Ellingsen (FrP)

Spørsmål

Jan Arild Ellingsen (FrP): I flere medieoppslag har det i det siste vært vist til at kriminelle personer som skulle vært utvist fra landet, fremdeles er her fordi politiets tjenestemenn mener at avtaleverket ikke er godt nok mht. overtidsbetaling. Mangel på uttransportering påfører det norske samfunnet vesentlige kostnader, blant annet i form av kriminalitet.
Hva vil statsråden gjøre for å få ryddet opp i dette forholdet?

Les hele debatten