Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om eldres problemer pga. at _Bærum kommune måker igjen innkjørsler_ under vegbrøyting, for så å vise til at måking av innkjørsler er den enkeltes ansvar
Datert: 06.12.2002
Besvart: 18.12.2002 av samferdselsminister Torild Skogsholm

Siri Hall Arnøy (SV): På Hosle i Bærum opplever eldre mennesker at kommunen under veibrøyting måker igjen deres innkjørsel så de ikke kommer seg ut, for så å vise til at måking av egen innkjørsel er den enkeltes ansvar når de eldre tar opp saken. Enkelte eldre, som er avhengig av rullator, kommer seg ikke ut av eget hjem, jamfør Asker og Bærums Budstikke 28. november 2002.
Mener statsråden dette er i tråd med intensjonene i vegtrafikkloven og god forvaltningspraksis?