Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Heikki Eidsvoll Holmås (SV) til kommunal- og regionalministeren

Om _Regjeringens boligpolitikk_, og å komme med nok penger for både å hjelpe dem som trenger det mest, og skape gode bomiljøer

Datert: 23.10.2003
Besvart: 05.11.2003 av kommunal- og regionalminister Erna Solberg

Heikki Eidsvoll Holmås (SV)

Spørsmål

Heikki Eidsvoll Holmås (SV): Regjeringen fører en boligpolitikk der kun de som trenger det aller mest skal få hjelp. Samtidig som Husbanken melder at de mangler over 100 mill. kr for å kunne finansiere utleieboliger, melder beboere i kommunale boliger, blant annet i Oslo, at det blir for mange folk i kommunale boliger med store sosiale problemer.
Når har statsråden tenkt å komme med nok penger for både å hjelpe de som trenger det aller mest og skape gode bomiljøer?

Les hele debatten