Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Øyvind Korsberg (FrP) til olje- og energiministeren

Om å gi en orientering om lønnsomhet og erfaringer ved _gasskraftverk med CO¨2-håndtering_ som fungerer i dag

Datert: 04.03.2004
Besvart: 10.03.2004 av olje- og energiminister Einar Steensnæs

Øyvind Korsberg (FrP)

Spørsmål

Øyvind Korsberg (FrP): I Stortingets ordinære spørretime 25. februar 2004 hevdet statsråden at det finnes teknologi for håndtering av CO2, og at "Det er gasskraftverk som fungerer i dag". At teknologien finnes er allment kjent, men utfordringen er de høye kostnadene ved den. Derimot er få, om noen, forskere og andre kjent med at det finnes fullverdige gasskraftverk med CO2-håndtering i dag.
Kan statsråden gi en orientering om lønnsomhet og erfaringer ved gasskraftverket han viser til?

Les hele debatten