Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Inge Ryan (SV) til nærings- og handelsministeren

Om hvorvidt statsråden er enig i at vi har for streng praktisering når det gjelder _skilting for turistnæringa_, og har planer om å liberalisere skiltingspraksisen

Datert: 09.03.2004
Rette vedkommende: Samferdselsministeren
Besvart: 24.03.2004 av samferdselsminister Torild Skogsholm

Inge Ryan (SV)

Spørsmål

Inge Ryan (SV): Jeg mottar stadig henvendelser fra bedrifter som klager over at de ikke får tillatelse til å sette opp skilt langs veien. Dette gjelder særlig reiselivsbedrifter som er helt avhengige av å informere reisende om at de har noe å tilby. Misnøyen er i all hovedsak rettet mot veikontor og veidirektorat.
Er statsråden enig i at vi har for streng praktisering når det gjelder skilting for turistnæringa i Norge, og har statsråden ev. planer om å gjøre noe for å liberalisere vår skiltingspraksis?

Les hele debatten