Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Marit Nybakk (A) til justisministeren

Om et mulig salg av Oslo kommunes eierandel i Hafslund til et finsk selskap, og hva en slik avhending betyr bl.a. for _forsyningssikkerheten og beredskapen i hovedstadsregionen_

Datert: 13.05.2004
Besvart: 19.05.2004 av justisminister Odd Einar Dørum

Marit Nybakk (A)

Spørsmål

Marit Nybakk (A): Det finske selskapet Fortum har bydd 5,37 mrd. kr for Oslo kommunes eierandel i Hafslund. Byrådet i Oslo anbefaler salg, og saken blir avgjort i bystyret 26. mai.
Hva betyr en slik avhending for forsyningssikkerheten i hovedstadsregionen, for beredskapsplaner, for Forsvaret og for samfunnssikkerhet, spesielt dersom kjøper selger deler av eller hele selskapet til interesser i flere land?

Les hele debatten