Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å ta initiativ til _straffetiltak mot land som nekter å ratifisere Kyotoprotokollen_
Datert: 10.02.2005
Besvart: 16.02.2005 av miljøvernminister Knut Arild Hareide

Jørund Leknes (SV): De menneskeskapte klimaendringene er mer synlige enn noen sinne, i Bergen settes nedbørsrekorder og Nord-Afrika rammes av snøbyger. Kyotoprotokollen er et første skritt på veien for å redusere utslippene av klimagasser, og følgelig redusere de farlige klimaendringene. Likevel ser vi at USA og Australia ignorerer klimatrusselen, og nekter å ratifisere protokollen.
Vil Regjeringa ta initiativ til straffetiltak mot land som nekter å ratifisere Kyotoprotokollen?