Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Ine Eriksen Søreide (H) til justisministeren

Om at alt ligger til rette for at Statens innkrevingssentral kan _innkreve tvangsmulkt på vegne av Datatilsynet_, og når man kan forvente at slik innkreving kan iverksettes

Datert: 06.03.2008
Fremsatt av: Jan Tore Sanner (H)
Besvart: 12.03.2008 av justisminister Knut Storberget

Ine Eriksen Søreide (H)

Spørsmål

Ine Eriksen Søreide (H): Alt ligger til rette for at Statens innkrevingssentral kan innkreve tvangsmulkt på vegne av Datatilsynet. Det vil gjøre det mulig å iverksette sanksjoner etter beslutninger fattet av Datatilsynet.
Hva er årsaken til at dette ikke er fulgt opp, og når kan man forvente at slik innkreving kan iverksettes?

Les hele debatten