Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Line Henriette Holten (KrF) til olje- og energiministeren

I desember 2007 bestemte Regjeringen seg for å droppe lagring av CO2 fra testrenseanlegget på Mongstad fordi det ble for dyrt. I ettertid har det kommet opp forslag til løsning med langt lavere kostnader. Forslaget dreier seg om å ta i bruk eksisterende rørledning fra Trollfeltet til transport og lagring av CO2 i Johansen-formasjonen. Hva er statsrådens vurdering av en slik løsning for å få "månelandingsprosjektet" på sporet igjen, og starte med transport og lagring fra testanlegget allerede fra 2011?

Datert: 02.04.2008
Bortfaller grunnet spørrers forfall/spørrer ikke til stede

Line Henriette Holten (KrF)

Spørsmål

Line Henriette Holten (KrF): I desember 2007 bestemte Regjeringen seg for å droppe lagring av CO2 fra testrenseanlegget på Mongstad fordi det ble for dyrt. I ettertid har det kommet opp forslag til løsning med langt lavere kostnader. Forslaget dreier seg om å ta i bruk eksisterende rørledning fra Trollfeltet til transport og lagring av CO2 i Johansen-formasjonen.
Hva er statsrådens vurdering av en slik løsning for å få "månelandingsprosjektet" på sporet igjen, og starte med transport og lagring fra testanlegget allerede fra 2011?

Les hele debatten