Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om hvorvidt statsråden vil instruere Helse Sør-Øst om å _gjeninnføre de originale navnene på sykehusene i Oslo_, med bakgrunn i at det er de velkjente gamle navnene som brukes hele tiden
Datert: 04.11.2010
Besvart: 17.11.2010 av helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen

Peter N. Myhre (FrP): Navnene på sykehusene i Oslo er blitt endret en rekke ganger i løpet av de siste 10 årene. Likevel forholder folk flest seg til de "originale" navnene, slike som Ullevål sykehus, Aker sykehus, Radiumhospitalet og Rikshospitalet. I media hører og leser vi daglig om pasienter som blir sendt til sykehus, og det er de velkjente gamle navnene som brukes hele tiden.
Vil statsråden instruere Helse Øst om å gjeninnføre de originale navnene på sykehusene i Oslo?