Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Peter N. Myhre (FrP) til helse- og omsorgsministeren

Om hvorvidt statsråden vil instruere Helse Sør-Øst om å _gjeninnføre de originale navnene på sykehusene i Oslo_, med bakgrunn i at det er de velkjente gamle navnene som brukes hele tiden

Datert: 04.11.2010
Besvart: 17.11.2010 av helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen

Peter N. Myhre (FrP)

Spørsmål

Peter N. Myhre (FrP): Navnene på sykehusene i Oslo er blitt endret en rekke ganger i løpet av de siste 10 årene. Likevel forholder folk flest seg til de "originale" navnene, slike som Ullevål sykehus, Aker sykehus, Radiumhospitalet og Rikshospitalet. I media hører og leser vi daglig om pasienter som blir sendt til sykehus, og det er de velkjente gamle navnene som brukes hele tiden.
Vil statsråden instruere Helse Øst om å gjeninnføre de originale navnene på sykehusene i Oslo?

Les hele debatten