Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til helse- og omsorgsministeren

Fylkesmannen i Telemark skriver i utkast til rapport fra tilsyn ved Sykehuset Telemark HF: 'Vi finner det i seg selv kritikkverdig at helseforetakene ikke har gode nok systemer for å registrere pasientbelegg, og at det derved blir vanskelig for både foretakets styremedlemmer, for tilsynsmyndigheten, politiske myndigheter og andre å få en fullgod forståelse av pasientbeleggets størrelse.' Kan statsråden bekrefte at helseforetakene ikke har enhetlige gode systemer for å registrere pasientbelegg?

Datert: 28.04.2016
Spørsmålet er trukket tilbake

Per Olaf Lundteigen (Sp)

Spørsmål

Per Olaf Lundteigen (Sp): Fylkesmannen i Telemark skriver i utkast til rapport fra tilsyn ved Sykehuset Telemark HF: 'Vi finner det i seg selv kritikkverdig at helseforetakene ikke har gode nok systemer for å registrere pasientbelegg, og at det derved blir vanskelig for både foretakets styremedlemmer, for tilsynsmyndigheten, politiske myndigheter og andre å få en fullgod forståelse av pasientbeleggets størrelse.'
Kan statsråden bekrefte at helseforetakene ikke har enhetlige gode systemer for å registrere pasientbelegg?

Les hele debatten