Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Freddy de Ruiter (A) til helse- og omsorgsministeren

Om hva regjeringa gjør overfor landets kommuner for å _sikre barnets beste og for å hindre at gode avlastningsordninger forsvinner_ som en følge av kommunalt arbeidsgiveransvar

Datert: 11.01.2017
Rette vedkommende: Arbeids- og sosialministeren
Besvart: 18.01.2017 av arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie

Freddy de Ruiter (A)

Spørsmål

Freddy de Ruiter (A): Høyesterettsdommen hvor det fastslås at en privat avlaster er å anse som kommunalt ansatt, har medført at flere er blitt varslet om endringer i sitt avlastningstilbud. Bærum kommune skal ha ros for å avvente situasjonen.
Hva gjør regjeringa overfor landets kommuner for å sikre barnets beste og for å hindre at gode avlastningsordninger forsvinner som en følge av kommunalt arbeidsgiveransvar?

Les hele debatten