Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om hva regjeringa gjør overfor landets kommuner for å _sikre barnets beste og for å hindre at gode avlastningsordninger forsvinner_ som en følge av kommunalt arbeidsgiveransvar
Datert: 11.01.2017
Rette vedkommende: Arbeids- og sosialministeren
Besvart: 18.01.2017 av arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie

Freddy de Ruiter (A): Høyesterettsdommen hvor det fastslås at en privat avlaster er å anse som kommunalt ansatt, har medført at flere er blitt varslet om endringer i sitt avlastningstilbud. Bærum kommune skal ha ros for å avvente situasjonen.
Hva gjør regjeringa overfor landets kommuner for å sikre barnets beste og for å hindre at gode avlastningsordninger forsvinner som en følge av kommunalt arbeidsgiveransvar?