Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Anniken Huitfeldt (A) til statsministeren

Om hva som egentlig var budskapet fra den norske regjeringen til USAs regjering under samtalene i Washington om _Norges etterlevelse av våre NATO-forpliktelser_

Datert: 08.02.2018
Besvart: 28.02.2018 av statsminister Erna Solberg

Anniken Huitfeldt (A)

Spørsmål

Anniken Huitfeldt (A): USAs president uttalte på pressekonferansen etter møtet med statsministeren 10. januar om Norge og NATOs toprosentmål: 'I believe Norway will get there quite soon'. Samtidig har regjeringen innrømmet at Norge slettes ikke beveger seg i retning av NATOs toprosentmål, men at forsvarsbudsjettets BNP-andel tvert imot vil synke de neste årene.
Hva var egentlig budskapet fra den norske regjeringen til USAs regjering under samtalene i Washington om Norges etterlevelse av våre NATO-forpliktelser?

Les hele debatten