Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om begrunnelsen for å legge ned _Tanum asylmottak_, som Røde Kors har etablert som et godt fungerende mottak
Datert: 16.01.1998
Rette vedkommende: Kommunal- og regionalministeren
Besvart: 21.01.1998 av kommunal- og regionalminister Ragnhild Queseth Haarstad

Karin Andersen (SV): Samtidig med statsrådens gledelige liberalisering av asylpolitikken, varsler Justisdepartementet nedlegging av Tanum asylmottak. Røde Kors har etablert Tanum som et godt fungerende mottak. Det tar tid å bygge opp nettverk i forhold til skole, helsevesen, juridisk bistand og lignende, og nedlegging av Tanum kan svekke mottaksapparatet i en tid hvor vi trolig vil motta flere asylsøkere. Røde Kors er ikke tatt med på råd i saken.
Hva er begrunnelsen for å legge ned Tanum asylmottak?