I St.prp. nr. 1 (2008-2009) er bruk av bompengar til
drift av kollektivtransport i Oslopakke 3 omtalt på s. 97.
Det lokale forslaget til Oslopakke 3 har ei
økonomisk ramme på 53,4 mrd. 2006-kr og er føresett gjennomført
over ein 20-årsperiode frå 1. januar 2008. Det er lagt opp til at
det skal nyttast om lag 20,5 mrd. kr til kollektivtrafikktiltak
innafor den samla ramma for Oslopakke 3, dvs. nærare 40 pst. Av
dette er det foreslått om lag 10,8 mrd. kr (dvs. om lag 20 pst.
av pakka), til "økt tilskudd kollektivtransport" fordelt med 7,8
mrd. kr til drift av trikk, buss og T-bane i Oslo og Akershus og
3,0 mrd. kr til infrastruktur og materiell for T-bane og trikk i
Oslo. På årsbasis inneber det lokale forslaget til Oslopakke 3 vel
1 mrd. kr til kollektivtrafikktiltak totalt, der om lag 540 mill. kr
skal nyttast til "økt tilskudd kollektivtransport". Av desse er
390 mill. kr føresett til drift av tilbodsbetringar.
Som det går fram av St.prp. nr. 1 (2008-2009)
er det foreslått til saman om lag 1 590 mill. kr til kollektivtrafikktiltak
i Oslo og Akershus i 2009, inkl. tilskot til driftstiltak. Det er
foreslått 290 mill kr til driftstiltak, dvs. 100 mill. kr mindre enn
det er lagt opp til i det lokale forslaget for Oslopakke 3. Som
det óg går fram av St.prp. nr. 1 (2008-2009), vart det føresett
at Statens vegvesen skulle ta initiativ overfor Oslo og Akershus til
ei avklaring om korleis den totale løyvinga på 1 590 mill. kr skal
prioriterast.
Statens vegvesen har teke initiativ til ei nærare avklaring
av prioriteringane av bompengar til kollektivtiltak i Oslo og Akershus.
Saka har vore drøfta i kontaktgruppa for Oslopakke 3. Denne kontaktgruppa
består av fylkesordførar Nils Age Jegstad, byråd for samferdsel
Peter N. Myhre og vegdirektør Terje Moe Gustavsen.
Oslo og Akershus er opptekne av at alle partar som
står bak det lokale forslaget til Oslopakke 3 kjenner seg igjen
i budsjettforslaget for 2009. Det vert derfor foreslått å overføre
100 mill. kr frå investeringsmidlar til Kolsåsbana til drift av kollektivtransporten
i 2009. Dersom det på grunn av framdrift for arbeida på Kolsåsbana skulle
bli behov for midlar til Kolsåsbana, er det gjennom Oslopakke 3
trinn 1 opna for at det kan takast opp mellombelse lån.
Oslo kommune, Akershus fylkeskommune og Statens
vegvesen er etter dette samde om at den foreslåtte ramma på om lag
1590 mill. 2009-kr til kollektivtrafikktiltak i Oslo og Akershus
i St.prp. nr. 1 (2008-2009) vert disponert slik:
| Mill.
2009-kr |
Tilskot
til kollektivtransport i Oslo og
Akershus: | |
Bompengar til
driftstiltak i Oslo og Akershus | 390 |
Bompengar til
re-investeringar på T-banen i Oslo | 150 |
Sum | 540 |
| |
Akershus
(statlege midlar og anna
finansiering): | |
Kolsåsbana | 290 |
Knutepunkt og
framkommelegheit | 118,5 |
Sum | 408,5 |
| |
Oslo
(statlege midlar og anna finansiering): | |
Kolsåsbana | 202 |
Tiltak på T-banen
(stasjoner, tilgjengelegheit, tryggleik, hastigheit, fellestunnelen) | 171 |
Knutepunkt og
framkommelegheit | 267 |
Sum | 640 |
Sum statlige
midlar og anna finansiering til kollektivtransport | 1588,5 |
Eg føreset at Oslo og Akershus som eigarar av Ruter
AS stiller krav om at driftsmidlane vert nytta i høve til intensjonane
i veglova § 27 og Oslopakke 3 trinn 1, jf Ot.prp. nr. 15 (2007-2008)
og St.prp. nr. 40 (2007-2008). Bompengar til drift av kollektivtransport
skal i følgje veglova sine reglar om bruk av bompengar til kollektivtransport,
vere eit supplement til den ordinære innsatsen over offentlege budsjett
og gi ei reell styrking av kollektivtilbodet i tråd med måla for dei
aktuelle bompengepakkene.