Departementet gjer i meldinga framlegg om ei kvalitetsreformav
høgare utdanning. Meldinga byggjer på informasjonen
i innstillingane frå Mjøsutvalet om høgare
utdanning etter år 2000, jf. NOU 1999:17, NOU 1999:18,
og NOU:2000:14, og Aamodtutvalet om utdanningsfinansiering, jf.
NOU 1999:33. Departementet viser til desse utgreiingane for fleire
bakgrunnsopplysningar.
Stortinget vert i meldinga invitert til å avklare
dei viktigaste prinsipielle spørsmåla knytte til
den omleggingsprosessen som kvalitetsreforma er meint å vere. Departementet
vil følgje opp Stortinget si handsaming av meldinga i ein
lovproposisjon for endringar i universitets- og høgskuleloven,
og i framlegga til statsbudsjett.
Forsking er ikkje teke opp som eige tema i meldinga, ettersom
Regjeringa sin forskingspolitikk nyleg er handsama i Stortinget,
jf. Innst. S. nr. 110 (1999-2000). Departementet vil elles kome
attende til evalueringa av Noregs forskingsråd, som vil
liggje føre ved årsskiftet 2001-2002.
Departementet teiknar opp breie målsettingar
for Regjeringa sin kunnskapspolitikk og meiner universitet og høgskular
må vere spydspissar i utviklinga av kompetansesamfunnet.
Meldinga peikar på dei utfordringane ein står
overfor, mellom anna kunnskapsbehova i arbeidslivet, verknadene
av skulereformene, dei nye og meir varierte studentgruppene og konkurransen på utdanningsmarknaden.
Universitet og høgskular står framfor store oppgåver
når det gjeld å leggje til rette for brei deltaking
i høgare utdanning, med meir effektive læringsløp
og tettare oppfølging av studentane.
Departementet sine framlegg til strukturtiltak
er meint å auke institusjonane sin evne og vilje til omstilling
og til å utvikle kvalitet i undervisning og forsking. Styrka
leiing, nytt finansieringssystem og større fullmakter i
høve til økonomi, organisering og personale er
verkemiddel til dette. Tilhøvet mellom institusjon og student
skal styrkast. Målet er at studenten skal lukkast og kome
raskare gjennom studiet. Departementet legg ut frå dette
opp til endra studieordningar, med nye gradar og evalueringsformer,
og gjer framlegg om ei enklare og meir resultatorientert studiefinansiering.
Departementet vil at institusjonane skal innføre nye studieordningarmed
meir læringsorientert undervisning og evaluering og ei
tettare oppfølging av studentane i heile læringsløpet.
Dette føreset ei gjensidig plikt i tilhøvet mellom
institusjon og student. Institusjonane må gjere avtaler
med studentane om studieløpet der det klart går
fram kva for plikter og rettar institusjonen og studenten har overfor
kvarandre. Dette gjeld både heiltids- og deltidsstudentar.
Departementet gjer framlegg om at institusjonane
i tillegg til einskildfag skal kunne tilby samanhengande 3-årige
studieløp. For å styrke læringsutbyttet
og progresjonen skal det leggjast vekt på studentaktive undervisningsformer
og evalueringar som fremjar læring gjennom jamnlege tilbakemeldingar.
Det må vere rom for ei viss individuell tilpassing og for
justeringar undervegs. Særleg førstegongsstudentar
må få hjelp og rettleiing til å planleggje
studiet. Departementet meiner det er heilt sentralt at studieåret
blir nytta betre enn i dag og ser det som føremålstenleg
at studieåret blir delt i tre terminar i staden for to
semester.
Det endra studieopplegget føreset fagleg
og pedagogisk gjennomgang og fornying av innhald og oppbygging av
studia, med sikte på å unngå overlapping
og fremje fagleg progresjon. Nye undervisningsmetodar må takast
i bruk. Når det gjeld digitale læremiddel, kjem
departementet attende til tilrådingane frå ei arbeidsgruppe
om mellom anna å etablere nasjonale koordinerings- og støttefunksjonar.
Departementet strekar elles under at tilrettelegginga for funksjonshemma
så langt det er muleg, bør byggje på prinsippet om
universell utforming.
Departementet sluttar seg til Mjøsutvalet
sitt framlegg om å gjere bruk av studentporteføljar/mappevurdering
og deleeksamenar, slik at ein kombinerer undervisning og evaluering.
Hyppige tilbakemeldingar til studentane vil gje ei jamnare arbeidsfordeling
gjennom studieåret. Bruken av ekstern sensor som medsensor ved
eksamen kan etter dette reduserast.
Departementet går inn for ei ny vekting
av studia der eit fullt studieår tel 60 studiepoeng i staden
for 20 vekttall som i dag. Departementet strekar under at dette ikkje
bør innebere oppstykking i mindre studieeiningar enn det
som er føremålstenleg i det einskilde studium. Karakterskalaen
skal berre ha fem trinn, A-E, i tråd med Mjøsutvalet
sitt framlegg og det europeiske systemet ECTS.
Departementet strekar under at institusjonane
har det overordna ansvaret for studentane sitt heilskaplege arbeidsmiljø,
og vil i den etterfølgjande lovproposisjonen kome attende
til dette. Departementet meiner studentsamskipnadene framleis skal
ha ansvaret for velferdstilbodet og det sosiale tilbodet til studentane.
Ei arbeidsgruppe har gjeve tilrådingar om vertskommunane
sitt ansvar for studentane sine velferdsbehov. Departementet vil
kome attende med oppfølging seinare.
Departementet gjer framlegg om ein ny gradsstruktur, der den lågare
graden bachelor (BA) er normert til tre år og den høgare
graden master (MA) til 3+2 år. Føremålet
er å fremje studentane si læring og internasjonal
studentmobilitet. Framlegget inneber ei nedkorting av førstegongsutdanninga,
medan dei fleste yrkesutdanningane og gradane beheld tidsnormeringa, einskilde óg
som heilskaplege studieløp over fem år.
Etter framlegget skal den lågare graden
BA i tradisjonelle universitetsfag femne om minst tre fag, der eitt skal
svare til minst 80 studiepoeng. Ex. phil. og ex. fac. skal vere
del av den nye 3-årige lågare graden og telje 10
studiepoeng kvar, uavhengig av kor institusjonane ønskjer å byggje
dette inn i dei nye studieopplegga.
Departementet ønskjer å behalde
ei fireårig allmennlærarutdanning. Når
Noregsnettrådet har gjort si evaluering, vil departementet
i ei eiga melding kome attende til innpassing av lærarutdanninga
i den nye gradsstrukturen.
Departementet sitt framlegg til ny gradsstruktur
skal på begge nivå gje yrkeskompetanse og/eller
opptak til vidare studium. Den organiserte forskarutdanninga vil gå over
tre år som i dag og få nemninga PhD. Graden høgskulekandidat
skal vere for dei kortare yrkesretta studia og dei 2-årige
høgskulestudia. Som universiteta må høgskulane
leggje til rette for gode studieløp med betre yrkesinnretning
enn i dag.
Ny gradsstruktur vert å innføre
hausten 2002. Etter dette skal det ikkje takast opp studentar etter
gamal ordning. Institusjonane har ansvar for overgangar frå gamal
til ny studieordning.
Departementet vil fremje internasjonaliseringaved dei norske utdanningsinstitusjonane
og legg vekt på deltaking i internasjonale program og anna
internasjonalt forskingssamarbeid. Det er eit mål å leggje
tilhøva til rette slik at institusjonane blir attraktive
arbeidsplassar for utanlandske vitskaplege tilsette. Institusjonane må stimulerast
til å inngå gjensidige samarbeids- og utvekslingsavtaler.
Departementet meiner det framleis skal være
høve til å ta heile studieløp i utlandet,
men ønskjer framover i første rekkje å gjere
det muleg for langt fleire studentar å ta delar av studiet
sitt i utlandet. Departementet meiner det bør stillast
som eit krav at alle høgare utdanningsinstitusjonar kan
tilby dei studentane som ønskjer det, opphald i utlandet
som del av eit gradsstudium. Dette kan gjerast ved at ein eller
fleire norske institusjonar inngår samarbeid med utlandet
om utveksling og utplassering av studentar.
Departementet vil samtidig stimulere til at
fleire utanlandske studentar tek høgare utdanning i Noreg, frå så vel
industrialiserte land som utviklingsland. På bakgrunn av
NUFU- avtala vil departementet vurdere særskilte incentiv
for å stimulere norske utdannings- og forskingsinstitusjonar
til å inngå gjensidige faglege samarbeids- og
utvekslingsavtaler med tilsvarande offentlege institusjonar i utviklingsland.
Departementet ser det som viktig at norske universitet
og høgskular held fram med å byggje opp fagtilbod på engelsk.
Tilboda bør være opne óg for norske studentar
og kunne inngå som ein del av norsk grad.
Departementet meiner ei klar arbeidsdeling og
konsentrasjon av fagmiljøa er ein føresetnad for å nå høge kvalitetsmål.
Dei fire klassiske universiteta skal vere kunnskapsinstitusjonar
på høgaste akademiske nivå. Dei skal
stå for hovudtyngda av den frie grunnforskinga, og forskinga
skal vere framifrå. Departementet meiner at dei fire eksisterande
breiddeuniversiteta framleis skal ha ei særstilling når
det gjeld midlar til grunnforsking, slik at deira rolle som grunnforskingsinstitusjonar
og institusjonar med særskilde føresetnader for
brei og tverrfagleg utdanning og forsking vert styrkt. Departementet
meiner det ikkje er rom for fleire breiddeuniversitet enn dei ein
har i dag.
Departementet går inn for at dei vitskaplege
høgskulane skal kunne kalle seg universitet dersom dei ønskjer
det. Dei vitskaplege høgskulane har tilsvarande oppgåver
som universiteta innafor dei faga dei forvaltar.
Departementet meiner at dei statlege høgskulane framfor
noko skal vere dyktige profesjonsutdannarar. Dei skal spele ei hovudrolle
i regional næringsutvikling, i samarbeid med forskingsmiljø,
det offentlege og næringslivet. Departementet legg vekt
på at høgskulane skal drive forsking som er nært
knytt til eigen fagprofil og til oppgåva som sentrale aktørar
i regional innovasjon.
Departementet gjer framlegg om at høgskular
som har permanent rett til å tildele ein doktorgrad, kan
søkje departementet om overgang til nemninga universitet. Plikter
og arbeidsoppgåver som høyrer med til universitetsnemninga,
skal berre gjelde innafor dei fagområda der institusjonane
har rett til å tildele doktorgrad, og vil såleis
ikkje direkte røre ved rammevilkåra for andre
fagområde eller tidsressursen til anna forsking.
Departementet vil føreta ein brei gjennomgang
av samisk utdanning og forsking både ved Samisk høgskule
og ved andre institusjonar på ulike nivå og kome attende
til Stortinget med dette.
Departementet gjer framlegg om at universitet
og høgskular skal verte forvaltningsorgan
med særskilde fullmakter, og ikkje eigne rettssubjekt
gjennom særlov. Dette gir eit klart statleg eigarskap og
ansvar for institusjonane, som på si side skal få større
fagleg, økonomisk og organisatorisk fridom. Departementet
vil gje alle institusjonar meir handlingsrom til å utvikle
nye studietilbod og til å omdisponere kapasiteten. Dei
fire breiddeuniversiteta vil få fullmakt til å etablere
og leggje ned studium på alle nivå. Andre institusjonar
må søkje departementet om å få opprette
utdanningar; for statlege berre når studietida er på meir
enn to år, for private gjeld dette framleis alle nye studietilbod.
Departementet gjer vidare framlegg om nettobudsjettering
også for høgskulane, slik at dei kan behalde overskot
og stå friare til å dele kostnader mellom drift og
investeringar. Eksternt finansiert verksemd ved universitet og høgskular
skal framleis som hovudregel verte integrert i den ordinære
verksemda. Men departementet meiner at institusjonane skal kunne
søkje om å opprette eller delta i selskap for
einskilde slag oppdragsverksemd der dette vil være ei føremålstenleg organisering.
Departementet vil vurdere regelverket for eksternt samarbeid ut
frå dette.
Departementet vil leggje opp til meir fleksibel
bruk av personalressursar. Den faglege leiaren på grunnivået
må i større grad kunne styre tidsressursen til
forsking. Departementet legg òg opp til ein prosess for å sjå på lovverket
i høve til å kunne gjere meir bruk av tilsettingar
i prosjekt og engasjement. Departementet kjem attende til oppfølginga
av slike tiltak på personalområdet.
Departementet vil avvikle ordninga med opprykk
til professorstilling etter den einskilde sin kompetanse, og grunngir
dette med institusjonane sine behov for å styre ressursane
og prioritere mellom fagområde.
Effektive system for kvalitetssikring blir
viktig når universitet og høgskular skal få meir
fagleg fridom. Departementet legg til grunn at universitet og høgskular
sjølv må ha hovudansvaret for kvaliteten i studietilboda.
Alle skal utarbeide planar og system for kvalitetsarbeidet. Studentevaluering
må inngå her, og nyttast langt meir enn i dag.
Departementet vil styrke Noregsnettrådet
som kvalitetsutviklingsinstrument, og gjere rådet om til
eit fagorgan med eige styre. Rådet skal gjennomføre
evalueringar med hjelp frå adhoc-fagkomitear, gjerne med deltaking
frå internasjonale fagmiljø. Rådet skal óg kontrollere
at institusjonane følgjer opp arbeidet med kvalitetssikring.
Ansvaret for å evaluere forsking skal framleis Forskingsrådet
ha. Departementet vil kome nærare attende til spørsmålet
om arbeidsdeling og mandat for Noregsnettrådet.
Departementet går inn for styringsordningar ved institusjonane som
legg til rette for kvalitetsutvikling på alle nivå i
utdanning og forsking, og for effektiv ressursutnytting. Departementet
strekar under institusjonane sitt sjølvstendige ansvar
i utforminga av eiga framtid, og gjer framlegg om eit sett av tiltak
for å auke viljen og evnen til styring, ansvar og omstilling.
Departementet vil gje styret betre føresetnader
for å verke som eit overordna, strategisk organ. Departementet
meiner at styreleiar framleis skal være rektor, som øvste
fagleg ansvarlege. Valperioden blir utvida til fire år
for å sikre kontinuitet i styret. Eit fleirtal av styremedlemene
skal vere frå institusjonen. Samstundes vert den eksterne
representasjonen styrkt. Departementet gjer framlegg om at styra
skal vere samansette av fire vitskapelege tilsette, ein representant
frå gruppa av teknisk og administrativt tilsette, to studentrepresentantar
og fire eksterne medlemer. Med dette vil inga einskild gruppering
ha fleirtal i styret. Institusjonane bør gjere framlegg
om eksterne styremedlemer for departementet, fylkeskommunen likeins.
Sidan institusjonane er så ulike og det vil vere verdefullt å vinne erfaring
med ulike organisasjonsformer, går departementet inn for
at høgskulane skal ha høve til søkje
om forsøk med eksternt styrefleirtal og tilsett rektor
på åremål.
Departementet meiner styret må stå fritt
i spørsmål om å opprette faglege organ
og til å delegere vedtaksmynde til desse og til den administrative
leiinga. Interne universitets- eller høgskuleråd
vert avvikla. Etter lova i dag er det departementet som fastset
inndelinga i avdelingar, noko som fører med seg ein omstendeleg
og tidkrevjande prosedyre ved omorganisering. Departementet vil
fjerne dette punktet i lova, slik at institusjonane sjølve
kan fastsetje struktur på desse nivåa og sjølv
fastleggje kompetanse- og oppgavefordelinga mellom ulike organ på ulike
nivå.
Departementet vil styrke leiinga på instituttnivå og fakultets-/avdelingsnivå.
Evalueringar har mellom anna peika på manglande fagleg
leiing og fragmenterte forskingsprofilar. For å auke styringsevnen
ved institusjonane gjer departementet framlegg om at leiarane på desse
nivåa vert tilsette i åremålsstilling,
og at dei skal vere både fagleg og administrativt ansvarlege.
Dei tilsette må få styringsverkemiddel og meir
attraktive løns- og arbeidsvilkår. Departementet
strekar elles under at likestilling er ei sentral utfordring for
institusjonane.
Departementet går inn for ein ny finansieringsmodell for universitet og
høgskular, som premierer kvalitet i undervisning og forsking.
Finansieringssystemet legg vekt på oppnådde resultat
og vil innføre eit delvis skilje i korleis ein reknar ut
budsjettmidlar til undervisning og forsking. Departementet meiner
omsynet til langsiktig forskingsverksemd, breidd i fagtilboda og
vidareføring av kostnadskrevjande fagområde tilseier
at resultatorienteringa i finansieringsmodellen må balanserast
ved at basisfinansiering vert innført som ein tredje budsjettkomponent.
Basisfinansieringa skal dekkje delar av kostnadene både
til undervisning og til forsking, slik at institusjonane blir mindre
sårbare når studenttalet går opp og ned.
Basisløyvinga bør óg gje grunnlag for
særskilde prioriteringar og for å setje i gang
eller vidareføre aktivitetar som ikkje er inkluderte i
den resultatbaserte finansieringa.
Den delen av finansieringsmodellen som er knytt
til studentane, skal reknast etter oppnådde resultat av undervisninga,
målt i tala på avlagte studiepoeng og uteksaminerte
kandidatar. Departementet meiner dette vil spore institusjonane
til å setje studenten i sentrum og til å nytte
studieåret effektivt. Denne finansieringsmåten
vil óg stimulere evnen og viljen til omstilling og omdisponering
av kapasitet. Departementet legg vekt på at institusjonane
skal vere kjende med kva for faktorar som slår ut på budsjetta,
slik at dei veit kva dei kan rekne med. Det vert samstundes understreka
at institusjonane skal drive langsiktig kunnskapsutvikling og at
gode fagmiljø ikkje må forvitre ved ein mellombels
nedgang i studenttala.
Departementet gjer framlegg om at ein del av
den noverande forskingsløyvinga blir knytt til ein kvantitativ
berekningsmodell, sjølv om det kan verte måletekniske
problem med dette. Denne delen av finansieringa må vere
slik at institusjonane blir stimulerte til å utvikle seg
i samsvar med den arbeidsdelinga som skal vere mellom dei: Universiteta
skal ha eit særskilt ansvar for grunnforsking og forskarutdanning,
medan dei statlege høgskulane skal styrkje nasjonal kunnskapsutvikling,
eigne profesjons- og yrkesutdanningar og FoU som tener regional
utvikling. For å sikre naudsynt stabilitet og samstundes
leggje til rette for omfordeling av forskingsressursar i sektoren
vil denne delen av forskingsmidlane bli rekna ut frå gjennomsnittsresultata
dei siste tre åra.
Departementet går vidare inn for at
den andre delen av forskingsmidlane vert tildelt ut frå strategiske
forskingsomsyn, med vekt på resultat frå evalueringar, nasjonale
faglege prioriteringar og institusjonane sine eigne forskingsstrategiar.
Departementet vil kome attende til den endelege utforminga
av finansieringsmodellen i samband med framlegg til statsbudsjett.
Departementet ser det slik at private
høgskular utgjer eit supplement til dei statlege.
Departementet meiner at finansieringa av godkjende studietilbod
ved private høgskular bør vurderast på bakgrunn
av kvalitet, behov i arbeidsmarknaden og studentsøknaden. Også for
private høgskular bør ein leggje avgjerande vekt
på å unngå for stor spreiing av ressursar
mellom institusjonane. Departementet meiner at einskilde private
høgskular som har rett til å tildele doktorgrad
eller mottek budsjettmidlar til forskingsføremål,
bør ha høve til å konkurrere om dei strategiske
budsjettmidlane til forsking.
Departementet gjer i meldinga framlegg om ei ny studiefinansiering. Framlegget gjeld
all utdanning med unnatak av rettighetsbasert vidaregåande
opplæring, som departementet vil kome attende til.
Det er eit viktig mål i meldinga å auke
studieprogresjonen i høgare utdanning. Departementet ønskjer å gje studentane
vilkår som gjer det mogleg å konsentrere seg om
studia på heiltid, og at studentane på si side
nyttar studietida effektivt og bruker meir tid på studia. Departementet
gjer framlegg om at den ordinære utdanningsstønaden
over aldersskillet vert auka med om lag kr 1 000 pr. månad
(frå om lag kr 7 000 til om lag kr 8 000 pr. månad).
Heile auken i studiestønad skal kome som stipend. Stipendandelen
vil etter dette gå opp frå 30 pst. i dag til eit
gjennomsnittleg nivå på om lag 39 pst. Auka stipendandel
vil saman med redusert studielengd som følgje av ny gradsstruktur,
føre til at gjeldsbøra for studentar med høgare
utdanning vil bli mindre enn i dag.
Departementet går inn for at studiestønaden
først vert utbetalt som lån, og at ein del av
beløpet så vert gjort om til stipend etter kvart
som studiet blir gjennomført. Stipendelen kjem trinnvis
etter avlagte vekttall. Lånet skal framleis vere rentefritt
under utdanninga. Ei slik ordning vil stimulere til å gjennomføre studiet
på normert tid.
Departementet legg vekt på å vidareføre
dei sosiale ordningane i det systemet vi har i dag, t.d. ordninga med
fødselsstipend. Stønadsordninga skal òg
leggje til rette for at ein kan ta særlege omsyn til dei
som blir forseinka i utdanninga som følgje av sjukdom eller
sterk funksjonshemming. Heile forsørgjartillegget skal
gjevast som stipend uavhengig av studieprogresjonen. Forsørgjartillegg
for ektefelle vert avvikla.
Departementet gjer framlegg om ein ny og enklare modell
for å berekne vanleg utdanningsstønad. Modellen
går ut på at ein slår saman dagens grunnbeløp, butillegg
og tillegg for bøker og materiell til ein basisstønad
som alle studentar kan få. Basisstønaden kan gjevast
som lån og stipend etter ein fast fordelingsnøkkel.
Fribeløpet skal gjelde samla årsinntekt og auke
til kr 100 000 pr. år.
Departementet gjer framlegg om å samordne
kostnadsnormen i Noreg og i utlandet. Departementet vil vidare vurdere å nytte
midlar som i dag blir gjevne som kunstfagstipend, til ein styrka
etableringsstønad til særskilde grupper av nyutdanna
kunstnare.
Etter departementet sitt framlegg skal ein ikkje
lenger operere med eit aldersskille, men setje eit skille mellom
rettighetsbasert vidaregåande opplæring og all anna
utdanning. Normalramma for tildeling av utdanningsstønad
skal vere 8 år, inkludert eventuell forseinking.
Departementet gjer framlegg om at det vert etablert ei
meir fleksibel og moderne tilbakebetalingsordning i Statens lånekasse
for utdanning.
Når det gjeld økonomiske
og administrative konsekvensar, meiner departementet framlegga
om å endre gradsstrukturen og auke studieintensiteten vil
gjere høgare utdanning meir effektiv og slik frigjere arbeidskraftressursar.
På sikt vil framlegga få stor innverknad på omfanget
av arbeidsstyrken.
Departementet reknar med at dei framlegga som gjeld
utdanningsstønad, alt i alt vil føre med seg budsjettverknader
på 650 mill. kroner i 2002, med ein heilårsverknad
på 1 264 mill. kroner. Heilårsverknaden av endra
kostnadsnorm er rekna til 1 304 mill. kroner. Over eitt år
gir avviklinga av forsørgjartillegget for ektefelle ei
innsparing på 40 mill. kroner og avviklinga av stipend
til studentar ved nordiske institusjonar om lag kr 100 000. I tillegg
kjem eventuelle verknader av at inntektsgrensa for behovsprøving
blir heva.
På sikt reknar departementet med store
innsparingar. Dette gjeld ordninga med stipendtildeling etter studieprogresjon,
rekna til om lag 330 mill. kroner, og innsparinga i studiestønad
i kjølvatnet av ny gradsstruktur, rekna til om lag 190
mill. kroner.
Lånekassa vil i ein overgangsperiode
få ei administrativ meirbelastning, med endra tildelingssystem
og omfattande modernisering på IT-sida. Departementet vil
kostnadsvurdere dette nærare i samband med dei årlege
statsbudsjetta.
Departementet meiner at kvalitetsutvikling og
effektivisering av høgare utdanning krev at institusjonane har
tilstrekkelege ressursar til å makte vidareutvikling av
kvalitativt gode og effektive studieløp. Departementet
vil kome attende til dette i samband med dei årlege framlegga
til statsbudsjett.
Departementet meiner at framlegga om ny finansieringsmodell
for universitet og høgskular kan gjennomførast
innafor eksisterande budsjettrammer. For at modellen skal ha effekt,
må ressursar og aktivitetsnivå verte overførte
frå institusjonar med svake resultat til institusjonar
med god gjennomføring og tilstrekkeleg søkjartilgang.
Departementet vil kome attende til endeleg utforming av finansieringsmodellen
i samband med framlegga til statsbudsjett.
Departementet vil følgje opp meldinga
med framlegg til endringar i lov om universitet og høgskular, mellom
anna knytte til å gje universiteta og høgskulane større
fullmakter, innføring av ny styringsmodell ved institusjonane
og kva for nemning dei skal ha. Departementet vil óg gå igjennom
føresegner, regelverk og retningsliner med sikte på forenkling
og større fridom for institusjonane.