Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Sylvia Brustad, Mette Gundersen og Knut Werner Hansen, frå Høgre, Øyvind Halleraker, Siri A. Meling og Leif Frode Onarheim, frå Framstegspartiet, Øyvind Korsberg og Øyvind Vaksdal, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland og Ingvild Vaggen Malvik, frå Kristeleg Folkeparti, Ingmar Ljones og leiaren Bror Yngve Rahm, og frå Senterpartiet, Inger S. Enger, viser til St.prp. nr. 41 (2003-2004) Utbygging og drift av Ormen Lange og anlegg og drift av Langeled mv. der Ormen Lange blir framstilt som det nest største påviste norske gassfeltet og det første djupvassprosjektet på norsk sokkel. Komiteen er kjent med at Ormen Lange er eit komplisert prosjekt med tunge installasjonar som skal plasserast på ujamn havbotn på 800 til 1 100 meter. Med investeringar på 46,5 mrd. 2003-kroner på gassfeltet og landanlegget samt 19,4 mrd. 2003-kroner til investeringar i røyrleidningen Langeled, vil utbygginga vere med på å oppretthalde investeringsnivået på norsk sokkel fram mot oppstarten i 2007.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartietanser det som viktig at Regjeringen følger investeringene i prosjektet nøye. I dialog med operatøren må Stortinget holdes informert om kostnadsutviklingen.
Komiteen er kjent med at Hydro er operatør i utbyggingsfasen og Norske Shell a/s i driftsfasen.
Fleirtalet i komiteen, alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti, viser til brev frå Oljedirektoratet til Olje- og energidepartementet (OED) av 21. januar 2004 om Ormen Lange, som er omtala i til St.prp. nr. 41 (2003-2004), og konkluderer med at prosjektet er lønnsamt og robust.
Eit anna fleirtal, medlemene frå Høgre, Framstegspartiet, Kristeleg Folkeparti og Senterpartiet, har registrert at det på eit tidlegare tidspunkt var noko konflikt rundt staden man skulle føre i land gassen, dersom ein skulle velje eit landanlegg. Opprinneleg vart 14 stader vurderte, og etter noko tid vart dette redusert til 4, før ein til slutt landa på Nyhamna. Rettshavarane i Ormen Lange gjorde valet på grunnlag av ei samla vurdering av økonomi, arealbeslag som følgje av landterminal, miljø og tryggleik, fiskeriomsyn og samfunnsmessige verknader. Olje- og energidepartementet slutta seg i brev av 12. juli 2002 til dette, og til at Nyhamna skulle bli behandla i den følgjande konsekvensutredningsprosessen.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Sosialistisk Venstreparti registrerte i den forbindelse at bl.a. Nopef protesterte på at ingen alternative ilandføringssteder ble konsekvensutredet, slik at Stortinget fikk en reell valgmulighet. Disse medlemmer viser i den forbindelse til spørretimespørsmål fra Øyvind Vaksdal til Olje- og energiministeren 13. november 2002, hvor denne problemstillingen ble tatt opp.
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Høgre, Framstegspartiet, Kristeleg Folkeparti og Senterpartiet,har no fått forståing av at Nopef/LO likevel stør Nyhamna som ilandføringsstad, jf. komiteen si opne høyring 23. mars 2004.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser i den sammenheng til komiteens åpne høring 23. mars 2004, der det ble hevdet at dette var et godt valg - og det eneste reelle landalternativ.
Komiteen viser til
at prosjektet vil ha mykje å seie for sysselsetjinga. Samla
gir utbygginga ein utrekna nasjonal sysselsetjingseffekt i anleggsfasen
på nærare 60 000 årsverk, fordelt med
vel 16 000 årsverk på bygging av landanlegget
og nærare 44 000 årsverk på bygging av
offshoreanlegga. I driftsfasen vil det verte om lag 100 årsverk.
Dette vil gje verdfulle arbeidsplassar og stimulans for næringslivet
både i kommunen og regionen. Lokale verksemder kan rekna
med å vera viktige leverandørar til prosjektet. Komiteen vil likevel
streke under at omfanget av leveransar og sysselsetjingseffektar
er bygde på samanlikning med tilsvarande prosjekt, og at
dei ikkje kan binde rettshavarane.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
meiner at det er viktig å leggje til rette for vidare utvikling
av ei heilskapeleg norsk ressursforvalting, som også fører
til at behovet på andre felt for transport og prosessering
blir dekt, og fleirtalet stør at landanlegget
på Nyhamna i framtida vil kunne nyttast av andre felt,
det vil seie andre grupper rettshavarar enn den for Ormen Lange. Departementet
vil difor gje ei særskilt løyving til anlegg og
drift for landanlegget etter petroleumsloven § 4-3. Fleirtalet seier
seg samd i dette.
Komiteen har merka seg at det
er inngått avtale mellom rettshavarar og Aukra kommune
om at rettshavarar skal bera kostnadene med preinvesteringar
for å kunna levera gass i det 4 km lange lågtrykksrøyret som
kommunen har ansvar for å leggja.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
er opptekne av at gassen blir teken i bruk innanlands og har merka seg
at næringslivet og industrien i regionen har vist stor interesse
av å utnytte gassressursane. Ilandføringa av gassen
til Nyhamna kan også gje bidrag til å oppretthalde
og vidareutvikle lokal industri. Fleirtalet har vidare
merka seg at til dømes Hustadmarmor har gitt signal om
at dei ønskjer å bruka gassen i produksjonen sin. Fleirtalet har
merka seg at Hydro er positiv til å bruka gassen lokalt
og regionalt. Fleirtalet vil derfor streke under
kor viktig det er at ein allereie på dette tidspunktet
legg tilhøva til rette for distribusjon av gassen både
som energikjelde og som råstoff.
Komiteenviser også til departementet
sine opplysningar om at prosjektet også vil foreta ei tilrettelegging
på landanlegget for å kunne forsyne høgtrykksgass
til regionen frå landanlegget, og at ein med dette slepp
kompliserte og kostbare grunnlagsinvesteringar seinare.
Komiteen viser
også til opplysningane frå departementet om at
prosjektet ikkje har lagt inn planar om å ferdigstille
systemet inne på landanlegget for å kunne levere
gass inn på eit regionalt høgtrykksnett. Denne kostnaden
på om lag 25 mill. kroner meiner komiteen burde bli lagt inn i prosjektet.
Fleirtalet i komiteen, alle
unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti, forventar
at gassprisane på ilandføringsstaden synleggjer
at transportkostnadene der er lågare enn ved distribusjon
til konti-nentet.
Komiteenmeiner at til dømes pris ikkje
hindrar lokal utnytting av gassen. Komiteenviser til at departementet i brev til
komiteen 29. mars 2004 skriv at til dømes lokale brukarar
på Kollsnes ikkje betalar transporttariff knytt til eksportrøyrleidningane
for gassen dei kjøper.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at kraftbehovet til anlegget planlegges dekket ved strøm
fra det ordinære forsyningsnettet. Det er allerede i dag
mangel på effekt i regionen, og Statnett planlegger derfor
nye kraftforsyningslinjer til Nyhamna, noe som medfører betydelige
kostnader. Prosjektet vil også ytterligere svekke den fra
før av alvorlige ubalanse mellom tilbud og etterspørsel
i det norske og nordiske kraftmarkedet og bidra til at man øker
importen av kraft fra andre land, kraft som ofte er produsert i
forurensende kull- eller atomkraftverk.
Disse medlemmer synes det er
underlig at et slikt anlegg med slike enorme mengder energi, må hente
kraft fra det ordinære kraftsystemet som må transporteres
over lange avstander. Denne paradoksale og uforståelige
"energipolitikk" skyldes igjen at det ikke er politisk korrekt i
dette landet å utnytte gassressursene til kraftproduksjon.
Bruk av gass ses på i resten av Europa som god miljøpolitikk,
mens man i Norge betrakter dette som forurensning.
Disse medlemmer hadde derfor
sett det som en stor fordel at man la til rette for kraftproduksjon
basert på gass i regionen, noe som både vil styrke
forsyningssikkerheten, bedre kraftbalansen og sist - men ikke minst
- betydelig forbedre effekten i regionen.
Disse medlemmer viser videre
til den mangeårige politiske ørkenvandring som
Stortingets flertall har bedrevet, og som har hindret nødvendig
kraftutbygging basert både på vann og gass. Til
tross for utallige advarsler fra vår fremste ekspertise
på området som NVE og Statnett, så har
flertallet vendt det døve øret til og aktivt hindret
nødvendig produksjonsøkning. Resultatet av dette
er at gapet mellom tilbud og etterspørsel på kraft øker
for hvert år, noe som medvirker til prisøkning,
samt øker faren for utkobling og rasjonering. Vinteren
i fjor viste at systemet var i ferd med å bryte sammen
som følge av mange års politisk handlingslammelse.
Disse medlemmer vil som tidligere
ta til orde for ytterligere vannkraftutbygging der dette ikke har alvorlige
konsekvenser for naturen, i tillegg til opprustning og utvidelser
av eksisterende anlegg. Forholdene må også legges
langt bedre til rette for små-, mini- og mikrokraftverk.
I tillegg må man legge til rette for kraftproduksjon basert
på gass.
Disse medlemmer viser i den forbindelse
til Dokument nr. 8:62 (2003-2004) (levert 31. mars 2004) om en tiltaksplan
for bygging av gasskraftverk i Norge med samme krav til CO2-håndtering som i EU. Et stort flertall
i Stortinget, bestående av Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet
og Høyre, vedtok 9. mars 2000 at norske gasskraftverk ikke
skulle ha strengere utslippskrav enn andre i EØS-området.
Etter dette har lite skjedd. Årsaken til dette er flere,
men i tillegg til høy gasspris ser det ut til at aktørene
mener usikkerhet rundt fremtidige utslippskrav og negative politiske
signaler er de viktigste årsaker til ikke å foreta
investeringsbeslutning.
Disse medlemmer viser til at
Stortingets flertall nå tror at satsing på gasskraftverk
med CO2-håndtering er veien å gå,
til tross for at det i dag ikke finnes teknologi på dette
området som er kommersielt forsvarlig. Vår fremste
ekspertise på området hevder også at
det vil ta mange år før dette eventuelt er på plass. Regjeringen
har fått med seg Sosialistisk Venstreparti og Arbeiderpartiet
på en målsetning om at det alt vesentligste av
reduksjonene i utslipp av såkalte klimagassutslipp skal
tas nasjonalt. Selv om Arbeiderpartiet hevder at de er tilhengere
av gasskraft med konvensjonell teknologi, så henger ikke
dette sammen med partiets målsetninger i klimameldingen.
Disse medlemmer håper
at Stortinget nå er seg sitt ansvar bevisst og støtter
Fremskrittspartiets forslag, slik at vi får ryddet opp
i alle disse uklare og negative politiske signaler som hindrer at
aktørene bygger gasskraftverk, og at vi derigjennom får
den nødvendige produksjonsøkning av strøm.
Når det gjeld energiforsyninga
i regionen og i nasjonen, viser elles komiteen til
behandlinga av St.meld. nr. 18 (2003-2004) "Om forsyningssikkerhet
for strøm mv." når det gjeld tiltak for å sikre
energiforsyninga.
Komiteenviser
til at kvalstasjonen i Nyhamna er eit kulturminne som både
har stor lokal verdi og er ein viktig del av vår nasjonale
historie.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
har merka seg at utbyggjarane gjennom heile planfasen har vore i
ein open dialog med kulturminnestyresmaktene og finansiert kostnadene
ved kartlegginga av kvalstasjonen si historie. Dette fleirtalet har
vidare merka seg at utbyggjaren har lagt vekt på å nå ein
god miljøprofil og vil ved anleggsstarten sørgje
for å sikre området mot inngrep ved inngjerding.
Samstundes skal viktige landskapselement som strandsona i Gildernessanden sikrast
for framtida etter at dei kan verte nytta i anleggsfasen. Ein slik
bruk skal avtalast med fylkeskonser-vatoren før iverksettinga.
Komiteen viser til
at erstatningsspørsmål er ordna gjennom minnelege
avtalar og ser dette som positivt.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
har merka seg at kjøp av grunn og eigedomar i samband med
utbygginga har skjedd gjennom minnelege avtalar utan bruk av ekspropriasjon.
Tap av båt- og naustplass skal ordnast med friviljug skjønn
dersom det ikkje kan ordnast gjennom minnelege avtalar.
Komiteen er kjent
med at Hydro har gjort ei kartlegging av sjøbotnen i samband
med traséval for røyrleidningen inn til Nyhamna
og Langeled. Røyrleidningane vil passere viktige fiskefelt
utanfor kysten av Møre og Nordsjøen. Komiteen er
kjent med at traseen er tilpassa for å unngå konflikt
med fiskeria og kartlagde korallførekomstar.
Sjølv om Ormen Lange-feltet ligg på svært
djupt vatn med lite fiskeaktivitet, stør komiteen planane utbyggjaren
har om å gjere brønnrammene ute på feltet overtrålbare
og verna mot fallande last. Komiteen vil streke under
det viktige arbeidet som utbyggjaren gjer med å redusere
frie spenn på røyrleidningar i trålfiskeområde
som er grunnare enn 500 meter.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
viser til at sidan Ormen Lange hovudsakleg er eit gassfelt, vil
det vere lite utslepp av produsert vatn. Fleirtalet er kjent
med at det produserte vatnet vil bli reinsa i eit biologisk reinseanlegg
på Nyhamna for fjerning av miljøgifter før
utslepp til sjø etter løyving frå SFT.
Fleirtalet er kjent med at operatøren
vil arbeide med handlingsplanar basert på faren for akuttutslepp. Sidan
dette framfor alt er eit gassfelt og kondensatet i feltet dampar
bort raskare enn olje, vil konsekvensane ved eit utslepp vere små.
Auka aktivitet vil føre
til auka skipstransport på Romsdalskysten, og komiteen meiner
det er viktig at det blir utarbeidd gode handlingsplanar for å sikre seg
ved eventuelle uhell.
Vidare vil komiteenpeike på at Aukra kommune ber
om at det blir etablert rutinar for å informere om aktiviteten
ved anlegget både i anleggs- og driftsfasen og i samband
med uforutsette hendingar, og stør dette kravet.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
viser til at departementet i proposisjonen ber om at Petoro på vegne
av SDØE-delane i prosjektet kan ta på seg plikter
utover løyvingane under kap. 2440/5440 i statsbudsjettet
for 2004 av omsyn til at staten skal hjelpe til med å sikre
ei god framdrift i transaksjonane, redusere forretningsmessig uvisse
for andre rettshavarar og til å halde ved lag forretningsmessig
konfidensialitet i transaksjonane. Fleirtalet stør
dette og reknar med at bruk av desse fullmaktene på vanleg
måte blir rapporterte til Stortinget i den årlege
nysalderingsproposisjonen, og at løyvingsmessige verknader
av bruk av fullmaktene vil bli innarbeidd i dei vanlege budsjettframlegga.
Komiteen stør
planane for utbygging av Langeled.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
er kjent med at Langeled vil transportere gass frå landingsanlegget
i Nyhamna, via eit tilknytingspunkt på Sleipner stigerøyrsplattform
til ny mottaksterminal i Easington på austkysten av England.
Røyrleidningen frå Nyhamna til Sleipner er planlagd å bli
sett ut i drift i oktober 2007.
Medlemene i komiteen frå Sosialistisk Venstreparti er
einige i at prosjekta Ormen Lange og Langeled vil ha store nasjonale
verknader.
Desse medlemene er opptatte av å forvalte
olje- og gassressursane på eit langsiktig grunnlag, der
både samfunnsøkonomiske, miljø- og tryggingsmessige, industrielle
og teknologiske vurderingar vert lagt til grunn for viktige avgjerder.
Det uroar derfor desse medlemene at
utbygginga av det nest største gassfeltet i Noreg, med
ei samla investeringsramme på 65,9 mrd. kroner, ikkje blir
gjort på ein ryddigare, grundigare og meir demokratisk
måte.
Desse medlemene vil peike på at
avgjerande vegval og avgjerder synest å vere tekne lenge
før Stortinget får saka lagt fram til behandling.
St.prp. nr. 41 (2003-2004) vert fremja og handsama
i eit uforsvarlig høgt tempo. Spesielt er det grunn til å innvende
at behandlinga i Stortinget er framskunda frå opphaveleg
dato den 27. april til den 2. april 2004. Det fører til
at vedtak vert fatta berre ein og ein halv månad etter
at Stortinget har fått proposisjonen lagt fram for seg
frå Regjeringa.
Ei slik hurtig behandling av ei særs
stor, kompleks og vanskeleg sak gjer det i praksis umogeleg for
Stortinget å etterprøve departementet si vurdering
om at "utbyggingen av Ormen Lange er et samfunnsøkonomisk lønnsamt
og robust prosjekt". Til det er avgjerdsgrunnlaget for tynt, dei
manglande konsekvensvurderingane for openberre og svarlause spørsmål
for mange.
Desse medlemene stiller seg tvilande
til om denne forma for saksbehandling representerer ei forvalting
av våre gassressursar til beste for samfunnet og komande
generasjonar, i tråd med Petroleumsloven.
Desse medlemene viser til opplysningar
i media, mellom anna i Adresseavisen 4. desember 2003, om kostnadssprekk
for Ormen Lange. Samla investeringsramme vart av Hydro i desember
2002 opplyst å liggje på ca. 40 mrd. kroner. I
proposisjonen har ramma vakse til nærare 66 mrd. kroner.
Dei historiske erfaringane med økonomiske overskridingar
på store olje- og gassprosjekt, bør tilseie varsemd
og flid i saksbehandlinga, og ein avgjerdsprosess prega av innsyn,
openheit og reell vurdering av alternative løysingar.
Desse medlemene vil peike på manglande
konsekvensutgreiing av ei rekkje tilhøve knytt til prosjekta.
Det gjeld både val av alternative løysingar for prosessering
offshore og ei reell utgreiing av Tjeldbergodden som alternativ
ilandføringsstad til Nyhamna på Aukra. I tillegg
er det grunn til å trekkje fram at store offentlege investeringar
i infrastrukturen ikkje er nærare utgreidd i
proposisjonen.
Desse medlemene viser til opplysninga
frå departementet i proposisjonen om at det i 2002 vart fatta
vedtak om at Ormen Lange skulle byggjast ut på basis av
ilandføring av gassen.
"Alternativet hvor gass og kondensat ble behandlet og
skilt på plattform og gassen sendt direkte i en eksportrørledning
ble ansett for å være en dårlig løsning."
Dette grunnleggjande valet, som ikkje er førelagt Stortinget
til vurdering, vert ikkje grunngjeve nærare.
Desse medlemene viser også til
den korte grunngjevinga for valet av Nyhamna som ilandføringsstad.
På Tjeldbergodden er det allereie investert
i ein industriell infrastruktur for ilandføring og prosessering av
gass. På Aukra må alle anlegg byggjast opp frå grunnen. Desse
medlemene stiller seg derfor sterkt kritisk til at departementet
12. juli 2002 slutta seg til avgjerdene til rettshavarane om at
berre Nyhamna skulle handsamast i den vidare avgjerdsprosessen.
Desse medlemene er opptekne av
at alternative løysingar må utgreiast før
eit så stort vedtak blir fatta, og viser til ei vurdering
gjort av Norsk Institutt for by- og regionsforskning (NIBR) om plikta
til å greie ut fleire alternativ. NIBR skriv i sin konklusjon:
"Det at bare ett alternativ er gjort rede for i konsekvensutredingen
for ilandføringen fra Orme Lange representerer et brudd
på plan- og bygningslovens bestemmelser om at aktuelle
alternativer skal gjøres rede for. Det er også et
brudd på den normen at Stortinget skal gis anledning til å ivareta
viktige samfunnshensyn i saker der det står strid om disse."
Desse medlemene sluttar seg til
denne vurderinga.
Desse medlemene viser også til
at viktige offentlege kostnader til utbygging og drift av infrastruktur
på land ikkje er tekne med i konsekvensutgreiinga og knapt
er omtala i proposisjonen.
Det er spesiell grunn til å trekkje
fram den nye kraftforsyninga som må byggjast, der det går
føre seg ei parallell konsesjonshandsaming med konsekvensutgreiingar
av Statnett.
Omfattande investeringar i kraftnett er ei direkte følgje
av valet av Nyhamna som ilandføringsstad for Ormen Lange,
utan at konsekvensane er nærare vurderte i proposisjonen.
Det gjeld to nye 420 Kv kraftlinjer (Istad-Nyhamna og Ørskog-Nyhamna),
høvesvis hovudforsyning og reserverforsyning. Desse kraftleidningane
har ei investeringsramme på ca. 1 mrd. kroner. I tillegg
skal Statnett byggje ei ny line frå Viklandet til Istad.
Totalt er dei kalkulerte investeringane i kraftnettet
no om lag 1,5 mrd. kroner, i samsvar med opplysningar i brev frå statsråden
den 26. mars 2004. Av dette reknar Statnett at investeringane på 950
mill. kroner direkte skuldast Ormen Lange.
Til samanlikning vil alternativ utbygging ved
Tjeldbergodden krevje ein trong til ei ny line frå Trollheimen
til 250 mill. kroner som det allereie er ei godkjend konsekvensutgreiing
for.
Hydro som operatør og Statnett er i
ferd med å framforhandle ei avtale om anleggsbidrag. Det
omfattar berre ny transformatorstasjon på Nyhamna der anleggsbidrag
skal dekkje inn kostnadsforskjellen mellom Statnett si løysing
og løysinga utbyggjaren føretrekkjer.
Desse medlemene konstaterer at
eventuelt ytterlegare anleggsbidrag ikkje er avklart før
vedtak i Stortinget om Ormen Lange. Det visast til opplysningar
i brevet frå statsråden:
"Når det gjelder eventuelt anleggsbidrag
for andre deler av investeringen i forbindelse med Ormen Lange, er
dette ikke endelig avklart: Dette spørsmålet vil
bli behandlet sammen med investeringsbeslutningen i Statnetts styre."
Denne milliardinvesteringa medfører
ei kraftig utbygging av sentralnettet i regionen. Etter vår
erfaring vil vala som Statnett og Hydro har teke med omsyn til kraftforsyning,
bli ei offentleg investering i milliardklassen som i stor grad vil
bli fordelt på det norske folk.
Det er også grunn til å peike
på at utbygging av Ormen Lange vil auke kraftforbruket
med omtrent 2-2,6 TWh - i eit område som allereie har stor
underdekking av kraft, og der det frå før av er
ein monaleg trussel om rasjonering i tørrår.
Det er vidare grunn til å spørje
om val av ny 420 Kv kraftlinje også som reserveforsyning,
i staden for å vidareutvikle eksisterande line, er ei god
løysing for næringslivet i Ytre Romsdal. Det kan
verke som om kraftnettet i området vert dimensjonert for
ei framtidig bygging av gasskraftverk, utan at dette vert omtala
i proposisjonen.
Desse medlemene meiner store
følgjeinvesteringar må belastast utbyggjaren og
ikkje samfunnet elles. Kostnader ved nettutbygging skal i prinsippet førast
på den som utløyser kostnaden gjennom anleggsbidrag.
Desse medlemene ønskjer
derfor at også m.a. kraftforsyninga, som ei direkte følgje
av ilandføringsvalet, må konsekvensutgreiast nærare
før vedtak om Ormen Lange og Langeled blir fatta.
Desse medlemene meiner at andre
alternativ der gass og kondensat behandlast og utskiljast direkte
offshore før gassen blir send i eksportrøyrleidning
til England, og eit alternativ med ilandføring og prosessering på Tjeldbergodden,
må konsekvensutgreiast. I desse utgreiingane må også miljø-
og samfunnsmessige konsekvensar og industrielle høve vurderast.
Desse medlemene gjer på denne
bakgrunnen følgjande framlegg:
"Stortinget utset behandlinga av
St.prp. nr. 41 (2003-2004) og ber Regjeringa fremje sak med konsekvensutgreiing
av to alternativ i tillegg til ilandføring på Nyhamna
i Aukra, samt ein heilskapleg samfunnsøkonomisk analyse
av dei tre alternativa."
"Stortinget ber Regjeringa om å greie
ut om dei prinsipielle sidene av at Stortinget ikkje har fått
lagt fram for seg dei totale infrastrukturinvesteringane knytt til Ormen
Lange når vedtak blir fatta."