Forvaltningsorganisasjonen for Altinn-løsningen
ble opprettet ved Brønnøysundregistrene i mai
2004. Denne forestår videreutvikling av de ikke etatsspesifikke
oppgavene i Altinn-løsningen. Dette er oppgaver som bl.a.
gjelder forvaltning av leverandørkontrakter, etatskontrakter,
videreutvikling av løsningen og bistand til nye etater.
Under kap. 3904 post 3 forelås det opprettet en inntektspost
for refusjon i forbindelse med samarbeidsprosjekter eller spesielle
oppdrag som utgiftsføres av Brønnøysundregistrene
i forvaltningen av Altinn-løsningen. Det foreslås
derfor en parallell økning på 0,1 mill. kroner
av bevilgningene under kap. 904 post 22 og kap. 3904, ny post 3,
jf. omtale nedenfor.
På denne bakgrunn foreslås
bevilgningen under kap. 904 post 22 økt med 0,1 mill. kroner
fra 53,7 til 53,8 mill. kroner.
Det kan være aktuelt for Brønnøysundregistrene å gjennomføre
flere slike oppdrag knyttet til forvaltning av Altinn-løsningen
slik at det foreslås opprettet en fullmakt til å overskride
bevilgningen under kap. 904 post 22 mot tilsvarende merinntekter
under kap. 3904, ny post 3, jf. forslag til romertallsvedtak.
Komiteen slutter seg
til Regjeringens forslag, og viser til forslag til vedtak II under
kapittel 21 Komiteens tilråding.