Spørsmål 1:
Hva er nytte/kostforholdet (netto nytte
over totale kostnader: NN/K) ved internrente på 4
pst?
Svar:
I St.prp. nr. 28 (2005-2006) er den samfunnsøkonomiske
analysen utført med ei kalkulasjonsrente på 8 pst.
Dette gir ei samfunnsøkonomisk netto nytte (NN) på -
46 mill. kr Netto nytte over totale kostnader (NN/K) er
rekna til - 0,1.
Samferdselsdepartementet forstår spørsmålet
slik at det er kalkulasjonsrenta og ikkje internrenta som skal vere
4 pst. Ved ei kalkulasjonsrente på 4 pst. er samfunnsøkonomisk
netto nytte (NN) rekna til 320 mill. kr Netto nytte over totale
kostnader (NN/K) er rekna til 0,5.
Spørsmål
2:
Hva skjer dersom nedbetaling ikke er fullført
etter bruk av fullmakt til å øke takstene med
inntil 20 pst. ut over prisstigning i forlenget innkrevingsperiode
på 5 år?
Svar:
Seinast eitt år etter opninga av prosjektet
skal Statens vegvesen foreta ei vurdering av økonomien
til bompengeselskapet.
Dersom økonomien til selskapet utviklar
seg svakare enn det som er lagt til grunn i bompengeproposisjonen, skal
følgjande tiltak gjennomførast (i fast rekkefølgje):
1. Bompengetakstane
skal aukast med inntil 20 pst. og innkrevjingsperioden forlengjast
med inntil 5 år.
2. Dersom tiltak under pkt.1 blir vurdert å ikkje
vere tilstrekkeleg, skal betinga refusjon utbetalast så langt
det er nødvendig innafor det beløp fylkeskommunen
har fatta vedtak om, dvs. inntil 30 mill. kr i perioden 2010-2013.
3. Dersom det viser seg at gjelda etter
gjennomføring av desse tiltaka ikkje er nedbetalt når
innkrevjinga avsluttast, skal garantisten, dvs. Møre og
Romsdal fylkeskommune, innfri sine forpliktingar i den grad det
er nødvendig.
Ein eventuell kostnadsauke skal dekkast i samsvar med
gjeldande retningslinjer for bompengeprosjekt. I dette prosjektet
skal lokale styresmakter og/eller bompengeselskapet dekke
94 pst. av overskridingar opp til kostnadsramma, og staten 6 pst.
Overskridingar ut over kostnadsramma er staten sitt ansvar og må dekkast
innafor den fylkesfordelte investeringsramma til øvrige riksvegar
i Møre og Romsdal.