I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2006.
Siktemålet er å skape best mogeleg samsvar mellom
løyvingane under dei einskilde kapitla og postane, og dei
endringane i budsjettføresetnadene som har skjedd sidan
forsvarsbudsjettet for 2006 vart utarbeidd.
Hovudelementa i omgrupperingsproposisjonen tek mellom
anna føre seg den vedtekne flyttinga av regionale støttefunksjonar
(RSF) frå greinkapitla til kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon
(FLO), jf. Innst. S. nr. 234 (2003-2004) og St.prp. nr. 42 (2003-2004). Vidare
formaliserer proposisjonen den varsla auken på kap. 1792
Norske styrkar i utlandet i samband med flytting av leiren i Meymaneh
(Afghanistan), for å betre tryggleiken for dei norske styrkane,
jf. Revidert nasjonalbudsjett 2006; tilleggsløyvinga til
bidraget til UNIFIL II; samt overføring av budsjettansvaret
for rabattavtale for vernepliktige frå greinkapitla til
kap. 1740.
Omgrupperingsproposisjonen for 2006 tek vidare vare
på formaliseringa av lønnskompensasjonen for 2006
og formalisering av meirinntekter. Totalt sett utgjer omgrupperinga
ein auke i løyvinga til Forsvarsdepartementet på 265
mill. kroner.
I samsvar med FNs tryggingsråd sin
samrøystes resolusjon 1701 av 11. august 2006,
mottok Noreg ei formell oppmoding frå FN om å bidra
med maritime kapasitetar, og tilbaud eit bidrag bygd opp kring fire missiltorpedobåtar
(MTB-ar). Regjeringa stadfesta etter komitéhøyringar
i Stortinget deltakinga med fire MTB-ar og naudsynte støtteelement
gjennom kgl.res. av 29. september 2006. Totalt utgjer det
norske styrkebidraget rundt 150 personar.
Meirkostnadene for bidraget er både
personellrelaterte og knytte til materiell, vedlikehald, deployering og
kjøp av varer og tenester etc. Totalt er det no rekna ut
at bidraget vil koste 25 mill. kroner i 2006.
I denne proposisjonen vert det fremja forslag
om tilleggsløyving av 25 mill. kroner for 2006.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2006, dei seinare endringane gjort av Stortinget, og midlar
ført over frå 2005. Det er og tatt omsyn til forsvarssektoren
sin del av lønnskompensasjonen for 2006 (301,990 mill.
kroner).
Tabell 1.1 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2006, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett 2006 | 30 610 218 |
| |
St.prp. nr. 65 (2004-2005)
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden
2006 (RNB), jf. Innst. S. nr. 240 (2004-2005). | 19 678 |
| |
St.prp. nr.
70 (2004-2005) Om endringar i Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne
vernepliktige mannskap og om endring i gradsnivå for militære
embete ("soldatproposisjonen"),
jf. Innst. S. nr. 274 (2004-2005). | 12 503 |
Lønnsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet. | 301 990 |
= Faktisk
løyving før omgruppering | 30 944
389 |
+ Midlar
ført over frå 2005 | 1 105
500 |
= Disponible midlar
i 2006 før omgrupperinga | 32 049 889 |
Tabell 1.2 Disponibel løyving
på inntektssida, før omgruppering 2006, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2006 | 1 003
452 |
= Løyvingar
før omgruppering | 1 003 452 |
I høve til vedtatt budsjett for 2006
er det ei netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus mindreinntekter)
på 240 mill. kroner som er foreslått lagt til
utgiftssida. Det vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet sin
meirinntektsfullmakt i St.prp. nr. 1 (2005-2006) under vedtak II.
Tabell 1.3 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1000 kroner):
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 240 000 |
+ Tilleggsløyvingar | 25 000 |
= Sum
behov ved omgrupperinga | 265 000 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 30 944
389 |
= Samla
løyvingar etter omgrupperinga | 31 209
389 |
+ Midlar
ført over frå 2005 | 1 105
500 |
= Samla disponible
midlar i 2006 etter omgrupperinga | 32 314 889 |
Tabell 1.4 Løyvingsbehovet
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 1 003
452 |
Meirinntekter | 240 000 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 1 243 452 |
Regjeringa foreslår på denne
bakgrunn, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert auka med
265 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 240 mill. kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av meirinntekter.
Tabell 1.5 Postfordeling
utgifter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreutg.-/Meirutg.+ |
1 | Driftsutgifter | 634 652 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet | -20 000 |
45 | Store nyskaffingar | -820 000 |
47 | Nye bygg og anlegg | 417 848 |
50 | Overføringar Statens
Pensjonskasse | 58 000 |
70 | Renter låneordning | -5 500 |
Sum | | 265 000 |
Tabell 1.6 Postfordeling
inntekter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreinnt.
-/Meirinnt.+ |
1 | Driftsinntekter | 329 000 |
45 | Store nyskaffingar | 0 |
47 | Sal av eigedom | -89 000 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsinntekter | 0 |
90 | Lån
til bustadføremål | 0 |
Sum | | 240 000 |
Den totale utgiftsramma er auka med 265 mill.
kroner. Driftsbudsjettet er totalt foreslått auka med 667 mill.
kroner, medan investeringsbudsjettet er foreslått redusert
med 402 mill. kroner.
Nedanfor er dei største og viktigaste
endringane forklart på post- og kapittelnivå.
Post 1 er foreslått auka med totalt
634,7 mill. kroner.
Posten er foreslått tilført
329 mill. kroner i meirinntekter, i hovudsak frå kap. 4733
Luftforsvaret og kap. 4740 Forsvarets logistikkorganisasjon. Vidare
er posten tilført 25 mill. kroner i samband med norsk bidrag til
UNIFIL II og 13 mill. kroner er foreslått nytta til å finansiere
meirbehov som er spesifisert under pkt. 2.1.2. I tillegg er posten
auka med 5,5 mill. kroner i samband med ei teknisk justering grunna
ei feilpostering på post 70 i 2005, ei teknisk justering
mot andre postar som samla gir ein auke på 8 mill. kroner,
samt 360 mill. kroner i samband med balansering av drivstoffbehaldningane
i Forsvaret.
Omdisponeringane frå posten gjeld 58
mill. kroner til finansiering av utgifter over post 50 Statens Pensjonskasse,
4,8 mill. kroner i samband med forlegnings- og kontorbehov på Ørland
hovudflystasjon, samt 43 mill. kroner til post 47 i samband med
utgifter til investeringar i ny leir i Afghanistan (Meymaneh), jf.
Revidert nasjonalbudsjett 2006.
Elles er det gjort omdisponeringar mellom kapittel/postar
basert på analysar og vurderingar, inkludert prognosar.
Ein vesentleg del av endringane mellom kapitla skuldast tekniske
justeringar for å oppnå budsjettmessig samling
av Regional støttefunksjon (RS) under kap. 1740 Forsvarets
logistikkorganisasjon. Dette er ein omorganisering som er i samsvar
med vedtatt langtidsplan for Forsvaret (Innst. S. nr. 234 (2003-2004),
jf. St.prp. nr. 42 (2003-2004). Følgjande vesentlege endringar
er gjort på dei einskilde kapitla:
Kapitlet er foreslått auka med 8,7
mill. kroner. Auken skuldast meirbehov i samband med oppretting
av Granskingsutvalet for IKT-kontraktar (7 mill. kroner) og Forsvarspolitisk
utval (1,7 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått redusert med
33,4 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak omdisponeringar
til kap. 1792, post 47 Norske styrkar i utlandet i samband med utgifter
til investeringar i ny leir i Afghanistan (Meymaneh).
Kapitlet er foreslått redusert med
239,8 mill. kroner.
Reduksjonen skuldast i hovudsak omdisponeringar
i samband med finansieringa av meirutgifter til Statens Pensjonskasse
(58 mill. kroner), auka drivstoffprisar for Kystvakta (4 mill. kroner),
samt ei teknisk justering i samband med reindyrkinga av kap. 1720
og 1725 som vart utført i 2006 (155,1 mill. kroner). Vidare
vert det foreslått ei omdisponering av 62,3 mill. kroner
til kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon grunna overføring
av budsjettansvar for RS. I tillegg er det gjort tekniske justeringar
mot andre kapittel, som samla gir ein reduksjon på 3 mill.
kroner.
Kapitlet vert foreslått tilført
midlar i samband med naudsynt styrking av tenesta ved Joint Air
Operation Centre ved Fellesoperativt hovedkvarter (FOHK) (1 mill.
kroner), flytting av budsjettansvar for vernepliktige ved FOHK (19
mill. kroner), samt teknisk justering grunna ei feilpostering på post
70 i rekneskapen for 2005 (5,5 mill. kroner). Vidare er kapitlet
tilført midlar til sertifisering av forsvarspersonell for
samlivskurs (0,08 mill. kroner), samt 17 mill. kroner i meirinntekter
grunna refusjon av tsunami-utgifter i 2006. Inntekta hadde ein tilsvarande
utgiftspost i 2005.
Kapitlet er foreslått auka med 206,8
mill. kroner.
Kapitlet er m.a. tilført midlar i samband
med overføring av budsjettansvar for garnisonshelsetenesta
og Forsvarets informasjonssystem/forvalting (FIS/F)
frå greinkapitla (175 mill. kroner), overføring
av budsjettansvar for drift, vedlikehald og utvikling i GOLF-/LOS-programmet
(83 mill. kroner), samt ei teknisk justering i samband med reindyrkinga
av kap. 1720 og 1725 som vart utført i 2005 (155,1 mill.
kroner). I tillegg er det gjort tekniske justeringar til og frå kapitlet, som
samla gir ein auke på 3,7 mill. kroner.
Omdisponeringane frå kapitlet gjeld
i hovudsak overføring av budsjettansvar for RS, rabattavtale
for vernepliktige til kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon
(182 mill. kroner), auka drivstoffprisar for Kystvakta (8 mill.
kroner), samt ein høgare del av vedlikehaldskostnader enn
budsjettert på kap. 1791 Redningshelikoptertenesta (20
mill. kroner).
Kapitlet er foreslått redusert med
443,2 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar.
Kapitlet er m.a. redusert i samband med overføring av
budsjettansvar for RS, samt rabattavtale for vernepliktige, til
kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon (354,6 mill. kroner).
Vidare skuldast reduksjonen overføring av budsjettansvar
for garnisonshelsetenesta og Forsvarets informasjonssystem/ forvalting
(FIS/F) (86,8 mill. kroner), overføring av budsjettansvar
for Landsskytterstevnet 2006 til kap. 1734 Heimevernet (1,9 mill.
kroner), samt overføring av budsjettansvar for rekruttutdanning
til kap. 1732 Sjøforsvaret (5 mill. kroner). I tillegg
er det gjort tekniske justeringar til og frå kapitlet,
som samla gir ein auke på 5,1 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått redusert med
143,6 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar.
Kapitlet er m.a. redusert i samband med overføring av
budsjettansvar for RS, samt rabattavtale for vernepliktige, til
kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon (76,3 mill. kroner).
Vidare skuldast reduksjonen overføring av budsjettansvar
for garnisonshelsetenesta og Forsvarets informasjonssystem/forvalting
(FIS/F) (44,2 mill. kroner) til kap. 1725, overføring
av budsjettansvar for vernepliktige ved FOHK til kap. 1720 (19 mill.
kroner), samt overføring av budsjettansvar for ulike utdanningsoppgåver
til kap. 1790 Kystvakta (8,5 mill. kroner). I tillegg er det gjort
tekniske justeringar til og frå kapitlet, som samla gir
ein reduksjon på 0,6 mill. kroner.
Kapitlet er tilført midlar i samband
med overføring av budsjettansvar for rekruttutdanning frå kap.
1731 Hæren (5 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått redusert med
258,7 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar.
Kapitlet er m.a. redusert i samband med overføring av
budsjettansvar for RS, samt rabattavtale for vernepliktige, til
kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon (246,4 mill. kroner),
samt overføring av budsjettansvar for garnisonshelsetenesta
og Forsvarets informasjonssystem/forvalting (FIS/F)
(38,4 mill. kroner). Kapitlet er vidare redusert grunna overføring
av midlar til kap. 1792 Norske styrkar i utlandet i samband med
forlenging av oppdraget til P-3 Orion i Operation Active Endeavour
(15 mill. kroner), overføring av budsjettansvar for mellom
anna utdanningsaktivitetar til kap. 1734 Heimevernet (8,4 mill.
kroner), samt ein høgare del av vedlikehaldskostnader enn
budsjettert på kap. 1791 Redningshelikoptertenesta (18,8
mill. kroner). I tillegg er kapitlet redusert i samband med naudsynt
styrking av tenesta ved Joint Air Operation Centre ved FOHK (1 mill.
kroner), samt at det er gjort tekniske justeringar på kapitlet
som gir ein reduksjon på 5,7 mill. kroner.
Kapitlet er tilført 75 mill. kroner
i meirinntekter grunna omlegging av faktureringsrutinar i samband med
kjøp og sal av tenester med AVINOR.
Kapitlet er foreslått redusert med
83,7 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar.
Kapitlet er m.a. redusert i samband med overføring av
budsjettansvar for RS, samt rabattavtale for vernepliktige, til
kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon (65,2 mill. kroner).
Kapitlet er vidare redusert grunna overføring av budsjettansvar
for garnisonshelsetenesta og Forsvarets informasjonssystem/forvalting (FIS/F)
til kap. 1725 (5,5 mill. kroner), samt for å dekkje ymse
meirbehov på andre kapittel og postar (25,1 mill. kroner).
Kapitlet er tilført midlar grunna overføring
av budsjettansvar for mellom anna utdanningsaktivitetar frå kap.
1733 Luftforsvaret (8,4 mill. kroner), overføring av budsjettansvar
for Landsskytterstevnet 2006 (1,9 mill. kroner), samt budsjettansvar
for grunnutdanning av sesjonsassistentar (1,5 mill. kroner). I tillegg
er det gjort ei teknisk justering som gir ein auke på 0,3
mill. kroner.
Kapitlet er foreslått auka med 1 588,6
mill. kroner. Auken skuldast i hovudsak tekniske flyttingar.
Kapitlet er m.a. auka i samband med overføring
av budsjettansvar for RS, samt rabattavtale for vernepliktige, frå fleire
kapittel (1 000,7 mill. kroner). I tillegg er kapitlet
tilført 233 mill. kroner grunna meirinntekter. Også denne
endringa er av teknisk karakter, og skuldast i hovudsak sal av drivstoff
til allierte på øving i Noreg. Meirinntekta har
ei tilsvarande ikkje-budsjettert utgiftsside i 2006. Vidare er kapitlet
tilført 360 mill. kroner i samband med balansering av drivstoffbehaldningane
i Forsvaret.
Kapitlet er redusert grunna overføring
i samband med forlegnings- og kontorbehov på Ørland
hovudflystasjon (4,8 mill. kroner), samt at det er gjort ei teknisk justering
på kapitlet som gir ein reduksjon på 0,3 mill. kroner.
Kapitlet er foreslått redusert med
78,7 mill. kroner.
Kapitlet er redusert i samband med overføring
av eigedom, bygg og anlegg tilhøyrande RS (13,9 mill. kroner),
overføring av budsjettansvar for drift, vedlikehald og
utvikling i GOLF-/LOS-programmet til kap. 1725 (83 mill.
kroner).
Kapitlet er tilført midlar for å styrkje
gjennomføringskapasitet innanfor investeringsprosjekt i
Forsvaret (18,2 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 20,5
mill. kroner. Auken skuldast i hovudsak høgare drivstoffutgifter
(12 mill. kroner), samt overføring av budsjettansvar for ulike
utdanningsoppgåver frå kap. 1732 Sjøforsvaret (8,5
mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 38,8
mill. kroner. Auken skuldast ei større vedlikehaldspakke
som må utførast etter ei bestemt mengd flytimar.
Denne kostnaden vart ikkje overført med rammeoverføringa
til Justisdepartementet, og er foreslått betalt over Forsvarsdepartementet
sitt budsjett i 2006.
Kapitlet er foreslått auka med 51,4
mill. kroner.
Kapitlet er m.a. tilført midlar i samband
med norsk bidrag til UNIFIL II (25 mill. kroner), forlenging av oppdraget
til P-3 Orion i Operation Active Endeavour (15 mill. kroner), samt
støtte til gjennomføring av NATOs toppmøte
i Riga (5,1 mill. kroner). Kapitlet er vidare tilført midlar
i samband med styrking av tryggleiken til norske styrkar i Meymaneh
(39,5 mill. kroner), samt språkopplæring i albansk
(7 mill. kroner). I tillegg er det gjort tekniske justeringar til
og frå kapitlet, som samla gir ein auke på 2,8
mill. kroner.
Post 1 på kapitlet er redusert med
43 mill. kroner i samband med utgifter til investeringar i ny leir
i Afghanistan (Meymaneh). Midlane er overført til post
47 på same kapitlet.
Kapitlet er foreslått auka med 1 mill.
kroner grunna ymse meirbehov på kapitlet.
Posten er foreslått redusert med 20
mill. kroner. Løyvinga representerer ein reserve for Forsvarsdepartementet
som er foreslått nytta til å dekkje ymse meirbehov
på andre kapittel og postar, mellom anna økonomisk
støtte til Stiftelsen Militærhistorisk Forum Østlandet
(2,25 mill. kroner), støtte til gjennomføring av
NATOs toppmøte i Riga (5,1 mill. kroner), midlar til sertifisering
av forsvarspersonell for samlivskurs (0,08 mill. kroner) og andre
forsvarsrelaterte kulturprosjekt (5,4 mill. kroner).
Posten er foreslått redusert med netto
820 mill. kroner.
Reduksjonen gjeld m.a. 420,5 mill. kroner som
er overført til post 47 Nye bygg og anlegg. Dette utgjer
i hovudsak ei likviditetsmessig tilpassing til framdrifta i investeringsprosjekta
innanfor høvesvis materiell- og EBA-området.
Det har vore forseinkingar i framdrifta på fleire
store materiellprosjekt, og dette har ført til fleire åtgjerder for å setje
i gang andre prioriterte prosjekt. Posten er vidare redusert i samband
med styrking av tryggleiken til norske styrkar i Meymaneh (39,5
mill. kroner), samt i samband med balansering av drivstoffbehaldningane i
Forsvaret (360 mill. kroner).
Reduksjonane på posten er eit uttrykk
for likviditetsmessige tilpassingar til tidsfasinga i prosjektportefølja, og
er ikkje eit uttrykk for reduksjonar i sektoren sitt behov for investeringar.
Reduksjonane skuldast mellom anna forhold som forseinkingar i leveransar
frå leverandørar innanfor større materiellprosjekt.
Regjeringa foreslår å auke
løyvinga til investeringar i eigedomar, bygg og anlegg
(EBA) med 417,8 mill. kroner i 2006. Dette utgjer i hovudsak ei
likviditetsmessig tilpassing til framdrifta i investeringsprosjekta innanfor
høvesvis materiell- og EBA-området. Det er behov
for å auke EBA-investeringane for å oppretthalde
verdien av sentrale delar av bygningsmassen. Vidare er det behov
for å gjennomføre EBA-prosjekt for å oppnå omstilling
og effektivisering, og EBA-behov som følgje av materiellinvesteringar.
Posten er tilført 420,5 mill. kroner
frå post 45. Posten er vidare tilført midlar i
samband med forlegnings- og kontorbehov på Ørland
hovudflystasjon (4,8 mill. kroner).
Posten er vidare redusert med 89 mill. kroner
grunna ei rekkje sal av eigedomar der inntektene kjem på eit seinare
tidspunkt enn budsjettert (mindreinntekt).
Regjeringa foreslår oppretta ein post
47 under kap. 1792 Norske styrkar i utlandet for å synleggjere
utgifter til investeringar i nybygg og nyanlegg ved internasjonale
operasjonar, jf. tilsvarande forslag i St.prp. nr. 1 (2006-2007).
Utgiftene omfattar investeringar i samband med ny leir i Afghanistan
(Meymaneh 81,5 mill. kroner).
Posten er foreslått auka med 58 mill.
kroner i samband med finansieringa av meirutgifter til Statens Pensjonskasse.
Posten er foreslått redusert med 5,5
mill. kroner i samband med ei teknisk justering grunna ei feilpostering
på post 70 i 2005.
Det er registrert netto meirinntekter på 240
mill. kroner.
Følgjande vesentlege endringar er gjort
på dei einskilde inntektskapitla:
Kapitlet er auka med 16,4 mill. kroner. Auken
skuldast refusjon av Forsvarets utgifter i samband med tsunamien
i 2005 (17 mill. kroner). Reduksjonen skuldast ei teknisk flytting
av inntekter mellom kapitla (0,6 mill. kroner).
Kapitlet er auka med 5,4 mill. kroner som i
hovudsak gjeld auka inntekter til Forsvarets sanitet (4 mill. kroner).
Anna auke skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla
(1,4 mill. kroner).
Kapitlet er redusert med 1,4 mill. kroner. Reduksjonen
skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.
Kapitlet er redusert med 0,7 mill. kroner. Reduksjonen
skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.
Kapitlet er auka med 75 mill. kroner. Overgang
til bruttofakturering med AVINOR, som følgje av meirverdiavgift
på tenestene, medfører at inntekt med tilsvarande
utgift no må posterast som inntekt.
Kapitlet er auka med 234 mill. kroner. Endringar
på posten er av teknisk karakter, og skuldast i hovudsak sal
av drivstoff og utleige av EBA og materiell til allierte styrkar
på øving i Noreg. Meirinntekta har ein tilsvarande
ikkje-budsjettert utgift i 2006.
Kapitlet er foreslått redusert med
89 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak sal av ei rekkje
eigedomar der inntektene kjem på eit seinare tidspunkt
enn budsjettert. Regjeringa ser positivt på forkjøpsretten for
kommunar og fylkeskommunar ved sal av eigedom frå Forsvaret.
Dette har i enkelte høve ført til forseinkingar
i salsprosessen og dermed forseinka inntekter til Forsvaret i 2006.
Stiftelsen Militærhistorisk Forum Østlandet
(SMFØ) har frå våren 2000 utstilt Forsvarets
flysamling på Gardermoen (FFG), til glede for publikum
i austlandsregionen. I den seinare tid har stiftinga sine driftskostnader auka
vesentleg, noko som har ført til mangel på driftskapital.
For å handtere situasjonen, har SMFØ utarbeidd
ein forretningsplan som har som målsetjing å styrkje
kundegrunnlaget og gjere stiftinga berekraftig innan tre år.
Stiftinga inngjekk difor i 2004 ein intensjonsavtale om eit nærare
samarbeid med Norsk Luftfartsmuseum i Bodø. Røynslene
med avtalen er så langt positive på fleire område,
og samarbeidet skal utviklast vidare. Også Ullensaker kommune
ynskjer samarbeid med stiftinga, og har gjeve lovnad om å leggje
til rette for at stiftinga skal få gode arbeids- og utviklingskår.
Alt i alt synest det på sikt å vere lagt godt til
rette for ei berekraftig drift av flysamlinga utan støtte
frå staten, men det føreset ei viss støtte
i etablerings-/oppbyggingsfasen. Forsvarsdepartementet
meiner det er gode grunnar for å gje ei slik støtte.
Samstundes viser ein til Stortinget si utsegn
i 1997 om at SMFØ skulle ta seg av drifta utan kostnader
for staten, jf. Innst. S. nr. 303 (1996-1997), jf. St.prp. nr. 57 (1996-1997).
I denne utsegna heiter det:
"... stiftelsen vil selv ta seg av driften av samlingen uten
kostnader for staten og at inntektene fra publikumsfasilitetene,
helt eller delvis, skal finansiere driften ..."
Departementet meiner at desse omsyna kan balanserast
ved at stiftinga vert gjeve eit eingongstilskot på 2,25
mill. kroner til å dekkje driftsutgifter og å gjennomføre
forretningsplanen si målsetjing om å utvikle eit
langsiktig kundegrunnlag. Det er også ein føresetnad
at stiftinga, dersom den opphavelege planen viser seg å vere
for optimistisk, justerer aktiviteten tidsnok til at tilskottet
kan medverke til å sikre vidare drift, med eit lågare
ambisjonsnivå og utan støtte over forsvarsbudsjettet.
Dette inneber likevel ikkje at stiftinga vil vere forhindra frå å nytte
andre offentlege støtteordningar.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Bendiks H. Arnesen, Thorbjørn Jagland og Signe Øye, fra Fremskrittspartiet, Per Roar Bredvold, Henning Skumsvoll og Per Ove Width, fra Høyre, lederen Jan Petersen, og fra Sosialistisk Venstreparti, Bjørn Jacobsen, er enig i at omgrupperingsproposisjonen er et nødvendig verktøy i økonomiforvaltningen. Komiteen har merket seg at departementet legger vekt på at dette vil gi muligheter for en samlet og riktig formalisering av endrede forutsetninger.
Komiteen har merket seg at budsjettendringene er omfattende, men at mange er av teknisk art. Samlet sett utgjør omgrupperingen en økning i bevilgningen til Forsvarsdepartementet på 265 mill. kroner.
Komiteen viser til Forsvarsdepartementets brev til komiteen datert 7. desember 2006, som gir svar på spørsmål om utdyping av omgrupperingene innenfor post 45 Store Nyanskaffelser og post 47 Nye bygg og anlegg i St.prp. nr. 19 (2006-2007).
Komiteen vil understreke at materiellinvesteringer er en viktig forutsetning for omstillingen av Forsvaret og merker seg at fremdriften ikke er som forventet. Komiteen forstår det slik at de foreslåtte omdisponeringer gir større effekt på kort sikt og slutter seg derfor til forslaget. Komiteen vil imidlertid peke på at det er uheldig om materiellinvesteringene skyves varig ut i tid og legger til grunn at departementet vil søke å ta igjen tidstapet så snart som mulig.
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2006 blir det gjort følgjande endringar:
Kap |
Post |
Formål |
Kroner |
|
|
Utgifter |
|
1700 |
|
Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
8 700 000 |
|
|
frå kr 308 371 000 til kr 317 071 000 |
|
1710 |
|
Forsvarsbygg og nye bygg og anlegg |
|
|
47 |
Nye bygg og anlegg, kan overførast, vert auka med |
336 300 000 |
|
|
frå kr 1 490 000 000 til kr 1 826 300 000 |
|
1719 |
|
Fellesutgifter og tilskott til føretak under Forsvarsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
33 398 000 |
|
|
frå kr 413 467 000 til kr 380 069 000 |
|
|
43 |
Til disposisjon for Forsvarsdepartementet, |
|
|
|
vert redusert med |
20 000 000 |
|
|
frå kr 20 000 000 til kr 0 |
|
1720 |
|
Felles leiings- og kommandoapparat |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
239 752 000 |
|
|
frå kr 2 201 646 000 til kr 1 961 894 000 |
|
|
50 |
Overføringar til Statens pensjonskasse, kan overførast, |
|
|
|
vert auka med |
58 000 000 |
|
|
frå kr 160 000 000 til kr 218 000 000 |
|
|
70 |
Renter låneordning, kan overførast, |
|
|
|
vert redusert med |
5 500 000 |
|
|
frå kr 5 500 000 til kr 0 |
|
1725 |
|
Fellesinstitusjonar og -utgifter under Forsvarsstaben |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
206 764 000 |
|
|
frå kr 1 969 428 000 til kr 2 176 192 000 |
|
1731 |
|
Hæren |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
443 239 000 |
|
|
frå kr 3 792 960 000 til kr 3 349 721 000 |
|
1732 |
|
Sjøforsvaret |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
143 627 000 |
|
|
frå kr 2 662 231 000 til kr 2 518 604 000 |
|
1733 |
|
Luftforsvaret |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
258 695 000 |
|
|
frå kr 3 443 453 000 til kr 3 184 758 000 |
|
1734 |
|
Heimevernet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert redusert med |
83 708 000 |
|
|
frå kr 1 102 853 000 til kr 1 019 145 000 |
|
1740 |
|
Forsvarets logistikkorganisasjon |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
1 588 584 000 |
|
|
frå kr 2 052 762 000 til kr 3 641 346 000 |
|
1760 |
|
Nyskaffing av materiell og nye bygg og anlegg |
|
|
1 |
Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 1760 post 45, |
|
|
|
vert redusert med |
78 739 000 |
|
|
frå kr 782 282 000 til kr 703 543 000 |
|
|
45 |
Større nyskaffingar av utstyr, kan overførast, |
|
|
|
vert redusert med |
820 000 000 |
|
|
frå kr 7 415 612 000 til kr 6 595 612 000 |
|
1790 |
|
Kystvakta |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
20 494 000 |
|
|
frå kr 782 233 000 til kr 802 727 000 |
|
1791 |
|
Redningstenesta |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
38 800 000 |
|
|
frå kr 36 900 000 til kr 75 700 000 |
|
1792 |
|
Norske styrkar i utlandet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med | |
51 428 000 |
|
|
frå kr 841 673 000 til kr 893 101 000 |
|
|
47 |
Nye bygg og anlegg, kan overførast, vert auka med |
81 548 000 |
|
|
frå kr 0 til kr 81 548 000 |
|
1795 |
|
Kulturelle og allmennyttige formål |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
1 040 000 |
|
|
frå kr 220 266 000 til kr 221 306 000 |
|
|
|
|
|
|
|
Inntekter |
|
4710 |
|
Forsvarsbygg og nye bygg og anlegg |
|
|
47 |
Sal av eiendom, vert redusert med |
89 000 000 |
|
|
frå kr 500 000 000 til kr 411 000 000 |
|
4720 |
|
Felles leiings- og kommandoapparat |
|
|
1 |
Driftsutgifter, vert auka med |
16 443 000 |
|
|
frå kr 9 826 000 til kr 26 269 000 |
|
4725 |
|
Fellesinstitusjonar og inntekter under Forsvarsstaben |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
5 400 000 |
|
|
frå kr 37 774 000 til kr 43 174 000 |
|
4731 |
|
Hæren |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert redusert med |
1 400 000 |
|
|
frå kr 4 766 000 til kr 3 366 000 |
|
4732 |
|
Sjøforsvaret |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert redusert med |
659 000 |
|
|
frå kr 5 674 000 til kr 5 015 000 |
|
4733 |
|
Luftforsvaret |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
75 000 000 |
|
|
frå kr 51 351 000 til kr 126 351 000 |
|
4740 |
|
Forsvarets logistikkorganisasjon |
|
|
1 |
Driftsinntekter, vert auka med |
234 216 000 |
|
|
frå kr 237 399 000 til kr 471 615 000 |
|
Det vises til brev av 1. desember 2006
fra forsvarskomiteen vedrørende spørsmål
til Stprp. nr. 19 (2006-2007) - omgrupperingsproposisjonen.
I omgrupperingsproposisjonen
er post 45 Store Nyanskaffelser foreslått redusert med
netto 820 mill. kroner. Videre sies det at reduksjonen i posten
er et uttrykk for likviditetsmessige tilpasninger til tidsfasene i
prosjektporteføljen, og ikke et uttrykk for reduksjoner i
sektoren sitt behov for investeringer. Hva vil konsekvensen være,
og er det mulig å overføre disse midlene til post
45 Store nyanskaffelser til 2007-budsjettet?
Kapittel 1760, post 45, har stikkordet "kan
overføres", jf. Budsjett-innst. S. nr. 7 (2005-2006), jf.
St. prp. nr. l (2005-2006). Et eventuelt mindreforbruk på posten
er derfor i sin helhet mulig å overføre til 2007.
Forslaget er ikke et uttrykk for redusert behov for midler på kapittel
1760, post 45, i planperioden 2005-08 samlet sett. Det er imidlertid
slik, som også omtalt i St.prp.nr. 19 (2005-2006), at det
blant annet er forsinkelser på leveranser fra leverandører
knyttet til større materiellprosjekt. Dette fører
til endringer i utbetalingstidspunkt, som igjen får følger
for utbetalingene.
Materiellinvesteringsvirksomheten i 2007 er
dimensjonert på basis av tildelingen på kapittel
1760, post 45, jf. Budsjett-innst. S. nr. 7 (2006-2007), jf Stprp.
nr. l (2006-2007). Konsekvensen av en overføring av midler
til 2007-budsjettet vil måtte sees i sammenheng med den
vanligvis lange ledetiden på materiellinvesteringsområdet,
det vil si den tid det tar å forberede omsetting av midler.
Når Forsvarsdepartementet (FD) har
valgt å foreslå en omgruppering til kapittel 1710,
post 47, kapittel 1792, post 01 og kapittel 1740, post 01, er det
fordi vi mener at effekten av midlene i 2006 og 2007 vil være større
på disse postene, samt at vår mulighet til å omsette
midlene på EBA- investeringer i denne perioden er høyere
enn for materiellinvesteringer. Det er også hensiktsmessig
på kort sikt å forsere investeringer i bygg og
anlegg (post 47), da det er stort behov for midler til viktige prosjekter
som oppfyller krav til helse, miljø og sikkerhet, eller
som skal understøtte omstillingen i 2007. Dette er prosjekter
som uansett ligger i planverket og som skal gjennomføres,
for eksempel ved Setermoen, Rena og Haakonsvern. Overføringen
til kapittel 1792 gjøres i forbindelse med flytting av
leiren i Meymaneh (Afghanistan), mens overføringen til
kapittel 1740, post 01, skyldes oppfylling av drivstofflagre, jf.
svar på spørsmål 3 nedenfor. Oppsummert
er forslagene dels begrunnet med at det er hensiktsmessig å forsere
enkelte EBA-prosjekter, dels med omsetningsutfordringer på materiellinvesteringsområdet.
Ingen av forslagene er uttrykk for endringer
i planer eller behov, men tidsmessige tilpasninger av prosjekter basert
på omstillingsbehov og omsetningsevne.
420,5 mill. kroner er foreslått
overført fra post 45 Store Nyanskaffelser til post 47 Nye
bygg og anlegg. Er det mulig overordnet å si noe om hvilke
prosjekter disse midlene skal brukes til?
Regjeringen foreslår å øke
bevilgningen i 2006 til investeringer i eiendom, bygg og anlegg
(EBA). Dette skyldes både at det for tiden er mulig å forbruke
større midler innenfor EBA-området enn på materiellområdet,
og at det på kort sikt er hensiktsmessig å forsere
en del EBA-prosjekter. Dette er prosjekter som uansett er planlagt
gjennomført, for eksempel ved Setermoen, Rena og Haakonsvern.
Kapittel 1792 Norske styrker i utlandet (post
47) foreslås økt med 81,5 mill. kroner i forbindelse
med flytting av leiren i Meymaneh (Afghanistan). Dette gjøres
for å styrke sikkerheten til de norske styrkene. Stortinget
ble informert om dette i Revidert nasjonalbudsjett 2006.
Post 45 Store Nyanskaffelser
er foreslått redusert bl.a. i forbindelse med balansering
av drivstoffbeholdningen i Forsvaret, som har en kostnad på 360
mill. kroner. Hva består en slik balansering i og hva slags krav
og standarder ligger til grunn for denne balanseringen?
Forsvaret forbruker årlig drivstoff
for flere hundre millioner kroner. Samtidig foreligger det en rekke
krav til beredskapsbeholdninger når det gjelder drivstoff, både
nasjonalt og i NATO-sammenheng. Nevnte omgruppering av midler for
kjøp av drivstoff utgjør en naturlig del av den
løpende balanseringen av drivstoffbeholdning, både
ift. kontinuerlige driftsforbruk, og for å opprettholde
beredskapslagre. Det kan også ta lang tid fra drivstoff
kjøpes til det leveres.
Oslo, i forsvarskomiteen, den 12. desember 2006
Jan Petersen
leder |
Signe Øye
ordfører |