Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Anne Marit Bjørnflaten, Susanne Bratli, Freddy de Ruiter, Gorm Kjernli,
Magne Rommetveit og Tone Merete Sønsterud, fra Fremskrittspartiet,
Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen, Bård Hoksrud og Arne
Sortevik, fra Høyre, Øyvind Halleraker, Lars Myraune og Ingjerd
Schou, fra Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, fra
Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og fra Kristelig Folkeparti,
lederen Knut Arild Hareide, viser til at Samferdselsdepartementet
i proposisjonen foreslår endringer i bevilgninger under programkategoriene
21.10 Administrasjon, 21.20 Luftfartsformål, 21.30 Vegformål, 21.40
Særskilte transporttiltak, 21.50 Jernbaneformål og 22.10 Post og
telekommunikasjoner.
Komiteen viser ellers til egen
sak om sluttsaldering av statsbudsjettet for 2009 som blir behandlet
i finanskomiteen, og til merknader og forslag i den forbindelse.
Frå kontingentane blei budsjetterte og fram
til utbetalingspunktet har valutakursane blitt høgare. Samferdselsdepartementet
foreslår å auka løyvinga på kap. 1300, post 70 Tilskot til internasjonale
organisasjonar, med 1,3 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og støtter Regjeringens forslag.
Aktiviteten i luftfartssektoren er i 2009 høgare enn
venta. For Luftfartstilsynet har dette ført til at tilsynsverksemda
har auka. Departementet foreslår å auka løyvinga på kap. 1313, post
1 Driftsutgifter, med 9 mill. kroner. Inntektene blir auka tilsvarande,
jf. kap 4313, post 1.
I Statens havarikommisjon for transport blir
det oppretta eit fast sekretariat som kan tre i funksjon viss det
blir aktuelt å oppnemna ein særskild granskingskommisjon i samband
med ei ulykke i petroleumssektoren. Det er eingongskostnader ved
starten. Desse er rekna til 220 000 kroner og er rammeoverført frå
budsjettet til Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Samferdselsdepartementet
foreslår å auka løyvinga på kap. 1314, post 1 Driftsutgifter, med
220 000 kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å auka løyvinga
på kap. 4313, post 1 Gebyrinntekter, med 9 mill. kroner, jf. omtalen
under kap. 1313, post 1 Driftsutgifter.
Staten har i 2009 gitt avdragsfridom på lånet. Dette
aukar renteinntektene med om lag 4 mill. kroner, jf. budsjettert
med om lag 24,2 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å redusera løyvinga
på kap. 5619, post 80 Renter, med i alt 20,2 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og støtter Regjeringens forslag.
I midten av mai 2009 var det ei ulykke på E6
Follotunnelen i Vestby kommune. Utgiftene for staten for oppryddingsarbeidet
blir om lag 10 mill. kroner.
I samband med raset på rv 70 Oppdølstranda i Møre
og Romsdal, jf. post 31 Rassikring, er kostnadene knytt til drift
og vedlikehald rekna ut til om lag 2 mill. kroner for umiddelbar
opprydding og fjellrensk.
På grunn av dei endra inntektsoverslaga på kap. 4320,
post 1 Salsinntekter m.m. og post 3 Refusjonar frå forsikringsselskap,
foreslår departementet å auka løyvinga på kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn,
drift og vedlikehald, med 76,5 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å auka løyvinga
på kap. 1320, post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar m.a., med
i alt 88,5 mill. kroner.
I samband med sprengingsarbeid på prosjektet E6
Vist – Jevika – Selli gjekk det 30. juni 2008 eit ras i Løsberga
sør for Steinkjer, jf. omtale i St.prp. nr. 72 (2008–2009). For
å dekkja delar av dei utgiftene som må betalast i 2009, er det behov
for 32 mill. kroner.
På grunn av dei endra inntektsoverslaga på kap. 4320,
post 1 Salsinntekter m.m., foreslår departementet å auka løyvinga
på kap. 1320, post 30 Riksveginvesteringar, med 13 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å auka løyvinga
på kap. 1320, post 30 Riksveginvesteringar, med i alt 45 mill. kroner.
I juni 2009 gjekk det eit ras på rv 70 langs
Oppdølstranda i Møre og Romsdal. Kostnadene knytt til oppryddingsarbeid,
sikringsarbeid langs vegen, reparasjon av ferjekaiar og båttransport
i 2009 er rekna ut til 43 mill. kroner. Av dette blir det foreslått
å dekkja 41 mill. kroner over kap. 1320, post 31 Rassikring, medan
2 mill. kroner blir dekt over post 23, jf. kap. 1320 post 23.
Statens vegvesen har inntekter frå m.a. tilbakebetaling
frå bompengeselskapa av utlegg som Statens vegvesen har hatt i samband
med kjøp av bompengebrikker og sal av kjennemerke. Inntektene på
post 1 er venta å utgjere om lag 190 mill. kroner i 2009. Dette
er 43 mill. kroner meir enn det er budsjettert med. Det blir foreslått
å auka løyvinga på kap. 4320, post 1 Salsinntekter m.m., med 43
mill. kroner, jf. kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald
av riksvegar m.m., og post 30 Riksveginvesteringar.
Statens vegvesen mottek innbetalingar frå forsikringsselskap.
Inntektene på post 3 er venta å utgjera om lag 90 mill. kroner
i 2009. Dette er 46,5 mill. kroner meir enn det er budsjettert med. Det
blir foreslått å auka løyvinga på kap. 4320, post 3 Refusjonar frå
forsikringsselskap, med 46,5 mill. kroner, jf. kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn,
drift og vedlikehald av riksvegar m.m.
Komiteen viser til
at det i samband med sprengningsarbeid på prosjektet E6 Vist–Jevika–Selli
gikk to ras i Løsberga sør for Steinkjer, 30. juni 2008 og 3. november
2008. Dette førte til at E6 og jernbanen ble stengt over lengre
tid.
Komiteen viser til konklusjoner
og anbefalinger i rapport fra referansegruppe nedsatt av Statens
vegvesen etter raset i Løsberga, datert 23. februar 2009. Rapporten
viser at ikke alle retningslinjer er blitt fulgt og at bruk av ingeniørgeologisk
kompetanse under planlegging og prosjektering har vært mangelfull. Komiteen forutsetter
at konklusjonene og anbefalingene fra referansegruppen følges opp.
Komiteen slutter seg for øvrig
til Regjeringens forslag.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 1330, post 70 Kjøp av sjøtransporttenester på strekninga
Bergen – Kirkenes, med 5,9 mill. kroner som kompensasjon for Hurtigruten
ASA sine innbetalingar til NOx-fondet for første halvår 2009.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet, viser til den reviderte
avtalen mellom staten og Hurtigruta ASA der selskapet bl.a. skal
få kompensert NOx-avgift. Flertallet mener det er
viktig å sikre driften av Hurtigruta og støtter Regjeringens forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at revidert avtale med Hurtigruten medfører budsjettendringer.
På grunn av dei endra inntektsoverslaga på kap. 4350,
som er knytt til drift og vedlikehald, foreslår departementet å
auka løyvinga på post 23 Drift og vedlikehald, med i alt 50,9 mill.
kroner, jf. kap 4350.
Det blir betalt køyrevegsavgift for malmtransporten
på Ofotbanen. Som følgje av finanskrisa og dårlegare konjunkturar
har det blitt mindre malmtransport enn lagt til grunn ved fastsetjinga av
løyvinga for 2009. Departementet foreslår derfor å redusera løyvinga
på kap. 4320, post 1 Køyrevegsavgift, med 13 mill. kroner.
Sal av varer og tenester frå Jernbaneverket
har vore større enn det som var lagt til grunn ved fastsetjinga
av løyvinga for 2009. Departementet foreslår å auke løyvinga på
kap. 4350, post 2 Sal av utstyr og tenester, med 121,9 mill. kroner.
Jernbaneverket sel vidare elektrisitet. Departementet
foreslår å redusere løyvinga på kap. 4350, post 6 Vidaresal av elektrisitet
til togdrift, med 58 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og støtter Regjeringens forslag.
I samband med lønsoppgjeret for 2009 er Post- og
teletilsynet tildelt 618 000 kroner i lønskompensasjon på kap. 1380,
post 1 Driftsutgifter. Etaten er sjølvfinansierande. Departementet foreslår
derfor å auka løyvinga på kap. 4380, post 1 Diverse gebyr, med 618 000
kroner.
Komiteen har ingen
merknader og støtter Regjeringens forslag.
Komiteen har ellers
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2009 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | Utgifter | |
1300 | | Samferdselsdepartementet | |
| 70 | Tilskot til internasjonale
organisasjonar, blir auka med | 1 300 000 |
| | frå kr 19 300 000
til kr 20 600 000 | |
1313 | | Luftfartstilsynet | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 9 000 000 |
| | frå kr 168 515 000
til kr 177 515 000 | |
1314 | | Statens havarikommisjon
for transport | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 220 000 |
| | frå kr 50 488 000
til kr 50 708 000 | |
1320 | | Statens vegvesen | |
| 23 | Trafikktilsyn,
drift og vedlikehald av riksvegar m.m., kan overførast,
kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72, blir auka med | 88 500 000 |
| | frå kr 8 559 500 000
til kr 8 648 000 000 | |
| 30 | Riksveginvesteringar,
kan overførast, kan nyttast under post 23, post 29,
post 31, post 60 og post 72, blir auka med
| 45 000 000 |
| | frå kr 7 870 900 000
til kr 7 915 900 000 | |
| 31 | Rassikring, kan
overførast, kan nyttast under post 30 og post
60,
blir auka med | 41 000 000 |
| | frå kr 502 500 000
til kr 543 500 000 | |
1330 | | Særskilde transporttiltak | |
| 70 | Kjøp av sjøtransporttenester
på strekninga Bergen – Kirkenes,
blir auka med | 5 900 000 |
| | frå kr 319 300 000
til kr 325 200 000 | |
1350 | | Jernbaneverket | |
| 23 | Drift og vedlikehald,
kan overførast, kan nyttast under post 30,
blir auka med | 50 900 000 |
| | frå kr 4 703 400 000
til kr 4 754 300 000 | |
| | | |
| | Inntekter | |
4313 | | Luftfartstilsynet | |
| 1 | Gebyrinntekter, blir auka med | 9 000 000 |
| | frå kr 115 800 000
til kr 124 800 000 | |
4320 | | Statens vegvesen | |
| 1 | Salsinntekter
m.m., blir auka med | 43 000 000 |
| | frå kr 147 000 000
til kr 190 000 000 | |
| 3 | Refusjonar frå
forsikringsselskap, blir auka med | 46 500 000 |
| | frå kr 43 500 000 til kr 90 000 000 | |
4350 | | Jernbaneverket | |
| 1 | Køyrevegsavgift, blir redusert med | 13 000 000 |
| | frå kr 25 000
0000 til kr 12 000 000 | |
| 2 | Sal av utstyr
og tenester, blir auka med | 121 900 000 |
| | frå kr 113 100 000
til kr 235 000 000 | |
| 6 | Vidaresal av elektrisitet
til togdrift, blir redusert med | 58 000 000 |
| | frå kr 283 100 000
til 225 100 000 | |
4380 | | Post- og teletilsynet | |
| 1 | Diverse gebyr, blir auka med | 618 000 |
| | frå kr 170 600 000
til kr 171 218 000 | |
5619 | | Renter av lån
til Oslo Lufthavn AS | |
| 80 | Renter, blir redusert med | 20 200 000 |
| | frå kr 257 000 000 til kr 236 800 000 | |
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 2. desember 2009
Knut Arild Hareide |
Susanne Bratli |
leder |
ordfører |