Justisdepartementet legger i denne proposisjonen
fram forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel i
statsbudsjettet for 2011.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
400 post 1 med 8,2 mill. kroner.
Bakgrunnen for dette er eit ytterligare meirbehov
som følgje av angrepene 22. juli 2011.
Jordskifteretten har heimel til å kreve inn
sideutgifter i visse saker. Sideutgiftene skal dekke det tekniske
arbeidet i desse sakene. Utgiftene vert ført i eigne saksrekneskap,
og utgifter og inntekter skal balansere når saka er avslutta.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 413 post 21 foreslått auka med 2,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten samsvarar med tilsvarande utgifter
under kap. 413 post 21.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 3413 post 2 foreslått auka med 2,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker godtgjering og tapt arbeidsforteneste
til meddommarar, lagrettemedlemer, vitne, rettsvitne og reiseutgifter
til desse. Løyvinga på posten dekker også utgifter til vitne som
møter eller på anna måte gir forklaring for Kommisjonen for gjenopptaking
av straffesaker samt naudsynte blodprøver og DNA-testar i arbeidet
til kommisjonen.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert løyvinga under kap. 414 post 1 foreslått auka med 10 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker ordinære driftsutgifter
i kriminalomsorga.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Inntektene er venta å verte lågare enn det
som var lagt til grunn for løyvinga i 2011.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 430 post 1 med 3,453 mill. kroner.
Posten omfattar m.a. utgifter arbeidsdrifta
har til materiale og vanleg utskifting av mindre maskiner og utstyr.
I løyvinga inngår også arbeidspengar til dei innsette.
Samla foreslår Justisdepartementet på bakgrunn av
nye tal å auke løyvinga under post 21 med 8,79 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker refusjonar til kommunale
omsorgstiltak for personar som er sette fri frå forvaring, psykisk
utviklingshemma med sikringsdom og varetektssurrogat.
I 2011 er det venta ein auke i utgiftene under kap.
430 post 60. Aukinga skuldast høgare utbetalingar til dei kommunale
tiltaka, og at fleire av sakene har fått heilårseffekt i 2011. Justisdepartementet
foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 430 post 60 med 6,343
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå sal
av arbeidsdrifta si produksjon og drifts- og vedlikehaldsoppgåver
som vert gjort på bestilling frå Statsbygg.
Inntektene under kap. 3430 post 2 er venta å verte
høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2011. Justisdepartementet
har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post
21 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 2. Departementet
foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 3430 post 2 med 6,437 mill.
kroner mot ein tilsvarande auke i løyvinga under kap. 430 post 21.
Løyvinga på posten dekker m.a. leigeinntekter for
teneste- og leigebustad, refundert kost og husleige samt klientavhengige
driftstilskot til overgangsbustadane.
Inntektene under kap. 3430 post 3 er venta å verte
lågare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2011. Dette
skuldast bortfall av inntekter frå Husbanken til bustadkonsulentar ved
fleire regionar i 2011, bortfall av eingongstilskot og midlar til
prosjekt frå eksterne verksemder og lågare inntekter frå overgangsbustadane.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Justisdepartementet foreslår derfor å redusere løyvinga
under kap. 3430 post 3 med 2 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon
i løyvinga under kap. 430 post 1.
Løyvinga på posten dekker tilskot til deltaking
i internasjonalt fengselssamarbeid.
Tilskot til internasjonalt fengselssamarbeid
er venta å verte høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga
i 2011. Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga
under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430
post 4. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under
kap. 430 post 1 og kap. 3430 post 4 med 0,9 mill. kroner.
Løyvinga dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt),
politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskulen).
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
440 post 1 med 9,475 mill. kroner.
Bakgrunnen er meirarbeid pga. flaum og naturskadetakstar
og auka innsats for retur og soningsoverføring av personar uten
lovleg opphald.
Justisdepartementet har for 2011 fått fullmakt
til å bestille varer for inntil 40 mill. kroner utover den gitte
løyvinga under kap. 440 post 1. På bakgrunn av auka bemanning i
livvakttenesta og slitasje på utstyr og materiell ved denne tenesta, treng
departementet fullmakt i 2011 til at Politiets tryggingsteneste
kan foreta bestillingar av nytt materiell og utstyr for 30,4 mill.
kroner som kjem til utbetaling neste år. På denne bakgrunn vert
det foreslått å auke bestillingsfullmakta under kap. 440 post 1
med 30,4 mill. kroner i 2011, til 70,4 mill. kroner.
Tilstrekkeleg kapasitet ved Trandum er ein av føresetnadane
for at personar som ikkje oppfyller vilkåra for opphald i landet
skal returnere raskt. I tråd med Prop. 12 S (2010–2011) er det sett
i gang eit arbeid med å oppgradere sikkerheita ved Trandum, samtidig
som kapasiteten ved Trandum vert utvida ved bruk av modulbygg. Statsbygg
skal stå som eigar av modulbygga. Arbeidet er i rute, og det er
venta at ein kan ta i bruk dei nye plassane i løpet av januar 2012. Auka
kapasitet ved utlendingsinternatet vil legge til rette for at satsinga
på retur kan halde fram.
Løyvinga på posten dekker sideutgifter som politi-
og lensmannsetaten har i samband med asylsaker, medrekna utgifter
til uttransportering i asylsaker og andre utlendingssaker.
For å kunne auke talet på uttransporteringar
(av bortviste/utviste) med 100 i 2011, vert det foreslått å auke
løyvinga under kap. 440 post 21 med 2 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker sideutgifter i samband
med dei sivile gjeremåla. På bakgrunn av rekneskapstal og venta
utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post
23 med 8,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå gebyr for
pass og våpenløyve. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 1 med 15 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyr i samband med søknader
om statsborgarskap, familieinnvandring og løyve for arbeid, busetting
og utdanning.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 6 med
0,192 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyrinntekter i samband
med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretning
og forliksrådshandsaming. På bakgrunn av rekneskapstal og venta
utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post
7 med 35 mill. kroner.
Posten dekker alle ordinære driftsutgifter ved Oslo
politidistrikt.
I samband med den auka innsatsen retta mot returarbeidet
i 2011, og at Oslo politidistrikt også skal auke innsatsen retta
mot det opne rusmiljøet, særleg på nedre Grünerløkka, vert det foreslått
å auke løyvinga under kap. 441 post 1 med 0,625 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker lønsutgifter og andre driftsutgifter
ved Politihøgskulen.
På bakgrunn av endra inntektsanslag under kap. 3442
post 2 og post 3, vert det samla foreslått å auke løyvinga under
kap. 442 post 1 med 9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå Politihøgskulen
si kursverksemd, utleige, kantinesalg m.m. På bakgrunn av rekneskapstal
og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
3442 post 2 med 1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå drifta
av Justissektorens kurs- og øvingssenter i Stavern. På bakgrunn
av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga
under kap. 3442 post 3 med 8 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Den høgare påtalemakta og statsadvokatembeta.
Hovudforhandlingane etter terroranslaga 22. juli er
planlagt gjennomført på eit tidlegare tidspunkt enn først venta.
For å sikre ei god førebuing av saka er det derfor naudsynt å auke
arbeidsinnsatsen allereie frå november i år. Dei ekstraordinære
meirutgiftene i 2011 er anslått til 0,75 mill. kroner. På den bakgrunn
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 445 post 1 med 0,75
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker alle mannskapsrelaterte
utgifter som dagpengar, dimisjonsgodtgjering, forsørgjartillegg,
butillegg, påklednad, kost og andre stønader til sivile vernepliktige mannskap.
Det er fremma eit erstatningskrav frå eit mannskap
som tidlegare har vore inne til avtening av sivil verneplikt (1991).
Kravet er fremma etter yrkesskadeforsikringslova med tilhøyrande forskrift
om standardisert erstatning. På bakgrunn av konklusjonane til trygdemyndigheten, vil
det no kunne settas sluttstrek for erstatningssaka ved fastsetting
av ein eingongserstatning for tap i framtidig erverv. Siviltenesta
som rett vedtaksorgan har akseptert kravet på om lag 2,5 mill. kroner.
Meirutgifter på 1,5 mill. kroner dekkast innanfor budsjettet. På
den bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 450 post
1 med 1 mill. kroner.
Oppdragsgivarar må betale for bruk av sivile vernepliktige
mannskap. Inntektene av arbeidet vert ført under denne posten.
Prognose for dei samla inntektene under posten tilseier
at løyvinga for 2011 bør oppjusterast. Det var ved årsskiftet 2010/2011
eit særs høgt mannskapstal. Dette utløyste ei meirinntekt. Det har
i tillegg vore avsett færre betalingsfrie mannskap til VOKT-tenesta.
Normalt vil Siviltenesta i regnskapsavslutninga ha uteståande inntekter
hos oppdragsgivarar. Som følgje av forslaget om avvikling av Siviltenesta,
vil ein søke å få inn alle inntekter i 2011, slik at det ikkje skal
vere uteståande beløp hos oppdragsgivarar etter dette tidspunkt.
På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
3450 post 1 med 2 mill. kroner.
Løyvinga skal dekke alle ordinære driftsutgifter og
investeringar for Direktoratet for samfunnstryggleik og beredskap
med underliggande driftseiningar.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
451 post 1 med 4,25 mill. kroner på grunn av angrepene 22. juli.
Løyvinga på posten dekker utgifter til salær
og reise- og kostgodtgjering til forsvararar, bistandsadvokatar,
tolkar og sakkunnige som er oppnemnd av retten i den einskilde saka
eller av Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker. Løyvinga
dekker også tapt arbeidsforteneste til tolkar og sakkunnige som
ikkje har krav på salær i straffesaker. Løyvinga dekker vidare visse
utgifter til Den rettsmedisinske kommisjon, som honorar/godtgjering
og reise- og kursutgifter. Løyvinga dekker dessutan salær og reise-
og opphaldsutgifter til aktor i militære straffesaker, visse utgifter
i sivile saker og utgifter i Justisdepartementet til omsetting i
rettsoppmodings- og utleveringssaker.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 466 post 1 med 40
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til eit prosjekt
som forbereder omorganiseringa som er naudsynt for at ny verjemålslov
kan tre i kraft.
På bakgrunn av at venta forbruk i 2011 vil vere mindre
enn opphavleg lagt til grunn, vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 469 post 1 med 12,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til sakkunnige
og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakføring. Grunna
ordninga si karakter er det vanskeleg å anslå utgiftene.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 1 mill.
kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til advokat
m.m. i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 70 med 15
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til advokatar og
rettshjelparar i saker der det er gitt fritt rettsråd.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 71 med
35 mill. kroner.
Sakskostnader tilkjend staten i benefiserte
saker vert ført under denne posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2
mill. kroner.
Utbetalingar som følgjer av at staten er erstatningsansvarleg
etter dei alminnelege erstatningsreglane eller har inngått forlik
utan å vedgå ansvar, vert belasta denne posten. Unnateke er utbetalingar
som følgjer av staten sitt ansvar i kontrakttilhøve og ansvar i
samband med staten si forretningsdrift.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 471 post 71 med 30
mill. kroner.
Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og
skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova,
m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagehandsaminga.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 472 post 70 med 30
mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Jan Bøhler, Tore Hagebakken, Sigvald Oppebøen Hansen, Anna Ljunggren
og Tove-Lise Torve, fra Fremskrittspartiet, Hans Frode Kielland
Asmyhr, Ulf Leirstein, Åse Michaelsen og lederen Per Sandberg, fra Høyre,
André Oktay Dahl og Anders B. Werp, fra Sosialistisk Venstreparti, Akhtar
Chaudhry, og fra Senterpartiet, Jenny Klinge, viser til
proposisjonen fremlagt av regjeringen. Komiteen tar
de fleste endringer regjeringen foreslår til følge.
Etter komiteens oppfatning er
det bekymringsfullt å se at det allerede er 4 mill. kroner mindre enn
budsjettert i brukerbetaling knyttet til det nye nødnettet. Komiteen er
svært interessert i å finne ut hva dette skyldes. Dersom mangelen på
inntekter begrunnes i at aktører innen redningsetatene ikke finner
det formålstjenestelig å gå over til bruk av det nye nettet, kan
det være dramatisk for resten av prosjektet. Komiteen vil
da også påpeke at dette er innvendinger som har kommet mot det nye
nødnettet og modellen med brukerbetaling tidligere.
Komiteen har også merket seg
økt bevilgning på 40 mill. kroner til særskilte straffesaksutgifter under
kap. 466 og er opptatt av å finne ut hva den markante økningen skyldes.
Det er bekymringsfullt at man trenger å bevilge så vidt mye utover det
budsjetterte mot slutten av året med mindre noe spesielt har skjedd. Komiteen vil
i denne sammenheng påpeke at dersom ekstrautgiftene har sammenheng
med prosessen etter 22. juli, er dette noe som er forståelig. I
motsatt fall vil det være av betydning å vurdere finansieringssystemet
og finne ut om dette er treffsikkert nok i forhold til de utfordringer
som ligger på straffesaksområdet.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at Justisdepartementet foreslår å redusere bevilgningen
på kap. 3456 Direktoratet for nødkommunikasjon, post 1 med 6 mill.
kroner. Flertallet er kjent med at denne reduksjonen
skyldes at færre brukere enn forventet innen brann- og helsetjenesten har
tatt i bruk det nye nødnettet. Bevilgningen til brukerbetaling er
derfor redusert. Flertallet er også kjent med at
brukerne i all hovedsak er fornøyd med det nye nødnettet, men registrerer at
flere brukere enn forventet har valgt å utsette å ta leveransen
i bruk.
Flertallet viser til at bevilgningen
under kap. 466, Særskilte straffesaksutgifter m.m., post 1 er økt
med 40 mill. kroner. Flertallet viser til at forbruket
på denne posten er styrt av lovbestemte rettigheter, og skal dekke
utgifter til salær og reise- og kostgodtgjørelse for forsvarere,
bistandsadvokater, tolker og sakkyndige. Da utgiftene på dette området
kan variere fra år til år er det vanskelig å anslå størrelsen på
bevilgningen. Flertallet viser også til at det i
forbindelse med rettsprosessen i etterkant av terrorangrepene 22. juli
2011 er oppnevnt et høyt antall bistandsadvokater, og at dette kan
ha innvirkning på bevilgningene under den omtalte posten.
Flertallet viser til den foreslåtte
reduksjonen under kap. 430 Kriminalomsorgens sentrale forvaltning,
post 1 på 3,453 mill. kroner. Flertallet vil understreke
at 2,353 mill. kroner av reduksjonen er en teknisk overføring av
midler fra post 1 til post 21, og derfor ikke kan betraktes som
et kutt i kriminalomsorgens budsjettrammer. Flertallet viser
videre til at den resterende reduksjonen på post 1 på 1,1 mill.
kroner er et resultat av budsjettekniske endringer som følge av
en merinntektsfullmakt på kap. 3430 post 3, og at lavere inntekter
enn forutsatt må innebære en tilsvarende reduksjon av utgiftsrammen.
Flertallet påpeker at et svært
høyt antall av nyutdannede polititjenestemenn har fått jobb i politi-
og lensmannsetaten, og at dette har vært en vedvarende tendens i
flere år. Fra 2006 og til 2010 har om lag 95 pst. av de nyutdannede
fått jobb i etaten innen ett år etter endt utdannelse. Det rapporteres
også om at 95 pst. av studentene som ble uteksaminert i 2010 pr.
i dag har lønnet stilling i etaten. Av de 383 studentene fra 2011-kullet
som pr. 15. november har bestått eksamen, er 329 registrert som
lønnsmottakere i politiet. Flertallet vil derfor
understreke at de aller fleste nyutdannede polititjenestemenn får arbeid
innenfor politi- og lensmannsetaten, og finner ikke grunn til å
tro at denne situasjonen vil endre seg de kommende årene.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at bevilgningen til kriminalomsorgen kuttes med nesten 3,5 mill.
kroner. Disse medlemmer viser til statsbudsjettet
for 2012 hvor kriminalomsorgen fikk en realnedgang i sine bevilgninger.
Dette kan føre til dårligere sikkerhet for både innsatte og ansatte, samt
dårligere rehabilitering i tilbakeføringsarbeidet. Når det i tillegg
kuttes i inneværende års budsjett finner disse medlemmer det
kritisk for etaten. Disse medlemmer viser til at
fengselsbetjenter ved Oslo fengsel gjennomfører en streik for å
vise betydningen av lave budsjetter. Ifølge fagforeningslederen
er de villige til å ta i bruk sterkere virkemidler dersom myndighetene ikke
innser alvoret i situasjonen. På denne bakgrunn foreslår disse
medlemmer at reduksjonen i bevilgningen under post 430 ikke vedtas.
Disse medlemmer viser til opptaket
på Politihøgskolen som av regjeringen omtales som rekordhøyt. Dette
hjelper imidlertid ikke for større trygghet i landet så lenge mange
av de nyutdannede studentene ikke får jobb. Disse medlemmer viser
til forslaget fra Fremskrittspartiet i budsjettinstillingen som
lyder slik:
«Stortinget ber regjeringen innføre en garanti for arbeid
til alle politistudenter som består den treårige politiutdanningen
slik at de får rett til jobb. Garantien skal gjelde frem til målet
om 2 tjenestemenn pr. 1 000 innbyggere er oppnådd.»
Disse medlemmer viser videre
til at dette forslaget også ble fremmet i fjorårets statsbudsjett,
men dessverre ikke bifalt av regjeringen. Resultatet er at over
120 nyutdannede polititjenestemenn nå står uten jobb. 30 av disse
ble utdannet i 2010 og har således vært uten jobb i politiet i over
ett år. I tillegg til disse nyutdannede som står uten jobb, har
mange av de som er kommet i jobb kun fått kortere vikariater. Disse
medlemmer mener man kommer til å se en faktisk nedbemanning
også i 2012, som vi så i 2010 og 2011, dersom denne trenden ikke snur.
Etter disse medlemmers oppfatning er dette uhørt
all den tid landet har et så vidt stort behov for mer politi som
det vi har sett i det siste.
På denne bakgrunn fremmer disse medlemmer forslag
om å bevilge 110 mill. kroner ekstra for å oppnå rask ansettelse
av de nyutdannede polititjenestemenn som fortsatt står uten jobb.
Disse medlemmer foreslår å øke
bevilgningene på kap. 440 post 1 med 110 mill. kroner i forhold
til regjeringens forslag, noe som innebærer en økning på 119,5 mill.
kroner i forhold til tidligere vedtatt budsjett. Disse medlemmer fremmer
følgende forslag:
«I statsbudsjettet for 2011 gjøres følgende
endring:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten: | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttes under kap. 441 post 1, økes
med | 119 475 000 |
| | fra kr 9 482 431 000 til kr 9 601 906 000» | |
Forslag fra Fremskrittspartiet:
Forslag 1
I statsbudsjettet for 2011 gjøres følgende endring
Kap. | Post | Formål | Kroner |
440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten: | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttes under kap. 441 post 1, økes
med | 119 475 000 |
| | fra kr 9 482 431 000 til kr 9 601 906 000» | |
Komiteen har ellers
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre følgende
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2011 vert
det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter |
400 | | Justisdepartementet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 8 200 000 |
| | frå kr 352 101 000 til kr 360 301 000 | |
413 | | Jordskiftedomstolene | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, kan overførast, vert auka med | 2 500 000 |
| | frå kr 5 431 000 til kr 7 931 000 | |
414 | | Forliksråd og andre domsutgifter | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 10 000 000 |
| | frå kr 125 807 000 til kr 135 807 000 | |
430 | | Kriminalomsorga si sentrale forvaltning | |
| 1 | Driftsutgifter, vert redusert med
| 3 453 000 |
| | frå kr 3 368 867 000 til kr 3 365 414 000 | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, kan nyttast under kap. 430 post
1, vert auka med | 8 790 000 |
| | frå kr 64 210 000 til kr 73 000 000 | |
| 60 | Refusjonar til kommunane, forvaringsdømte mv., kan overførast,
vert auka med | 6 343 000 |
| | frå kr 64 375 000 til kr 70 718 000 | |
440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 441 post 1, vert auka med | 9 475 000 |
| | frå kr 9 482 431 000 til kr 9 491 906 000 | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert auka med
| 2 000 000 |
| | frå kr 173 489 000 til kr 175 489 000 | |
| 23 | Sideutgifter i samband med sivile gjøremål, vert auka med | 8 500 000 |
| | frå kr 60 193 000 til kr 68 693 000 | |
441 | | Oslo politidistrikt | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 440 post 1, vert auka med | 625 000 |
| | frå kr 1 995 457 000 til kr 1 996 082 000 | |
442 | | Politihøgskulen | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 9 000 000 |
| | frå kr 465 140 000 til kr 474 140 000 | |
445 | | Den høgare påtalemakta | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 750 000 |
| | frå kr 138 478 000 til kr 139 228 000 | |
450 | | Sivile vernepliktige | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 1 000 000 |
| | frå kr 41 266 000 til kr 42 266 000 | |
451 | | Samfunnstryggleik og beredskap | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 4 250 000 |
| | frå kr 617 539 000 til kr 621 789 000 | |
466 | | Særskilde straffesaksutgifter m.m. | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 40 000 000 |
| | frå kr 916 796 000 til kr 956 796 000 | |
469 | | Verjemålsordninga | |
| 1 | Driftsutgifter, vert redusert med
| 12 500 000 |
| | frå kr 20 073 000 til kr 7 573 000 | |
470 | | Fri rettshjelp | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 1 000 000 |
| | frå kr 6 149 000 til kr 7 149 000 | |
| 70 | Fri sakførsel, vert auka med
| 15 000 000 |
| | frå kr 426 694 000 til kr 441 694 000 | |
| 71 | Fritt rettsråd, vert redusert med
| 35 000 000 |
| | frå kr 204 559 000 til kr 169 559 000 | |
471 | | Staten sitt erstatningsansvar | |
| 71 | Erstatningsansvar m.m., overslagsløyving, vert auka med | 30 000 000 |
| | frå kr 100 720 000 til kr 130 720 000 | |
472 | | Valdsoffererstatning og rådgiving til offer for kriminalitet | |
| 70 | Erstatning til valdsofre, overslagsløyving, vert auka med | 30 000 000 |
| | frå kr 200 270 000 til kr 230 270 000 | |
| | | |
Inntekter |
3413 | | Jordskiftedomstolene | |
| 2 | Sideutgifter, vert auka med
| 2 500 000 |
| | frå kr 5 510 000 til kr 8 010 000 | |
3430 | | Kriminalomsorgen si sentrale forvaltning | |
| 2 | Inntekter frå arbeidsdrifta, vert
auka med | 6 437 000 |
| | frå kr 65 563 000 til kr 72 000 000 | |
| 3 | Andre inntekter, vert redusert med
| 2 000 000 |
| | frå kr 21 437 000 til kr 19 437 000 | |
| 4 | Tilskot, vert auka med | 900 000 |
| | frå kr 2 000 000 til kr 2 900 000 | |
3440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | |
| 1 | Gebyr – pass og våpen, vert auka med
| 15 000 000 |
| | frå kr 241 600 000 til kr 256 600 000 | |
| 6 | Gebyr – utlendingssaker, vert redusert med
| 192 000 |
| | frå kr 83 138 000 til kr 82 946 000 | |
| 7 | Gebyr – sivile gjeremål, vert auka med
| 35 000 000 |
| | frå kr 610 021 000 til kr 645 021 000 | |
3442 | | Politihøgskulen | |
| 2 | Diverse inntekter, vert auka med
| 1 000 000 |
| | frå kr 11 243 000 til kr 12 243 000 | |
| 3 | Inntekter frå Justissektorens kurs- og øvingssenter, vert auka med | 8 000 000 |
| | frå kr 9 787 000 til kr 17 787 000 | |
3450 | | Sivile vernepliktige, driftsinntekter | |
| 1 | Inntekter av arbeid, vert auka med
| 2 000 000 |
| | frå kr 14 219 000 til kr 16 219 000 | |
3470 | | Fri rettshjelp | |
| 1 | Tilkjende sakskostnadar m.m., vert
auka med | 2 000 000 |
| | frå kr 2 270 000 til kr 4 270 000 | |
Fullmakt til å pådra staten forpliktingar utover
gitte løyvingar
II
Bestillingsfullmakter
Stortinget samtykker i at Justis- og politidepartementet
i 2011 kan bestille varer utover løyvinga som er under posten, men
slik at samla ramme for nye bestillingar og gamalt ansvar ikkje
overstig følgjande beløp:
Kap. | Post | Formål | Samla ramme |
440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | |
| 1 | Driftsutgifter | 70,4 mill. kroner |
Oslo, i justiskomiteen, den 6. desember 2011
Per Sandberg |
leder og ordfører |