Regjeringa har fokus på å auke talet på kvinner
i Forsvaret, og har sett i verk tiltak for å auke rekrutteringa,
jf. Innst. S. nr. 31 (2007–2008) og St.meld. nr. 36 (2006–2007).
Det er difor venta at kvinneandelen i Forsvaret vil auke i åra som kjem.
I tråd med Stortinget si handsaming av Innst.
S. nr. 234 (2003–2004), jf. St.prp. nr. 42 (2003-2004), er ordninga
med å kalle inn kvinner til frivillig sesjon innført. Hausten 2006
vart dei fyrste innkallingane sendt ut til årskullet som er fødd
i 1989. Det er venta at denne ordninga vil føre til ein auke i talet
på kvinner som gjennomfører førstegangsteneste frå og med hausten 2008.
Ettersom førstegangsteneste i all hovudsak er hovudportalen inn
til utdanning i Forsvaret, er det forventa ein auke i talet på kvinnelege befalsskuleelevar
frå og med hausten 2009.
For ytterlegare å styrke rekrutteringa, går Regjeringa
inn for å innføre pliktig sesjon for kvinner, jf. St.prp. nr. 48
(2007–2008).
Som følgje av at talet på kvinner i Forsvaret
venteleg vil auke, er det behov for å tilpasse bygningsmassen. Ved
oppføring eller oppgradering av eigedommar, bygg og anlegg skal
det takast omsyn til at begge kjønn vil vere brukarar.
Luftforsvaret vart i 1969 tilført seks C-130H Hercules
middelstunge, taktiske transportfly. Desse flya har i lang tid hatt
ein operativ status som ikkje har vore tilfredsstillande, og har
medført store driftskostnadar.
Stortinget vedtok i samband med handsaminga av
Innst. S. nr. 287 (2006–2007), jf. St.prp. nr. 78 (2006–2007), at
fire nye transportfly av typen C-130J vert kjøpt. Det første flyet
vil bli levert i 2008, og dei tre neste i 2009 og 2010. Desse flya vil
erstatta dei gamle C-130H, og vil gje Noreg ein tilfredsstillande
taktisk transportflykapasitet.
Det militære transportflymiljøet i Noreg er
så vidt avgrensa at det å operere to flytypar parallelt vil vere
lite føremålstenleg både frå teknisk, økonomisk og operativ synsstad.
Å operere to ulike flytypar vil også seinka innføringa av dei nye C-130J,
og gjere at dei først vert operative på eit seinare tidspunkt enn
ønskjeleg. For at Noreg raskast mogleg igjen skal få ein operativ
taktisk transportflykapasitet, er det difor naudsynt å fokusere
ressursane på innføring av dei nye transportflya.
Forsvarsdepartementet planlegg difor å fase
ut dei gamle transportflya av typen C-130H frå 1. juli 2008, jf.
St.prp. nr. 48 (2007–2008).
Regjeringa er svært oppteken av tryggleiken
til norske soldatar og offiserar som gjer teneste i operasjonar
i utlandet. Det er ei prioritert oppgåve å sørgje for at personellet
vert utsett for minst mogleg risiko under gjennomføringa av oppdraga
sine.
Vinteren 2006/2007 vart det gjennomført ei forsert
nyskaffing av 25 IVECO pansra patruljekjøretøy for å betre tryggleiken
til styrkane våre i Afghanistan på den raskaste måten. Desse kjøretøya
vart fordelt til hurtigreaksjonsstyrken vår i Mazar-e-Sharif, og
til utdanningsavdelinga i Østerdalen garnison. Dette er det patruljekjøretøyet
Hæren i framtida er føresett å få tilført ei større mengde av, men
denne forserte nyskaffinga omfatta berre den mengde som då kunne
gjerast tilgjengeleg for Noreg. Målet med kjøpet var å få raskt
på plass eit kjøretøy som kan dekkje behovet for pansring, og dermed
bidra til betre vern av personellet. Sjølv om det har oppstått nokre
utfordringar knytte til bruken under dei særs vanskelege forholda
i Afghanistan, har vi lukkast med målet om å få på plass pansra kjøretøy
slik målet var. Både leverandøren og Forsvarets logistikkorganisasjon
arbeider kontinuerlig med tiltak for å løyse utfordringane.
Andre land som har kjøpt pansra kjøretøy har
òg opplevd at tilhøva i Afghanistan er krevjande. Difor har dei
fleste typane kjøretøy som ulike land har kjøpt, møtt utfordringar
i Afghanistan.
Forsvarsdepartementet godkjende medio 2007 eit
prosjekt for ei ordinær nyskaffing av inntil 110 pansra kjøretøy
av same type som den forserte nyskaffinga omfattar. Då leveringstida for
desse er lang, vart det i desember 2007 gjort endå ei forsert nyskaffing
av 35 IVECO pansra kjøretøy. Desse 35 kjøretøya vert leverte fram mot
sommaren 2008.
I samband med den forserte nyskaffinga av 25 kjøretøy
vart det etablert ein avtale om gjenkjøp med leverandøren IVECO.
Avtalen inkluderer ei auka forplikting ved ytterlegare kjøp.
Stortinget vedtok i samband med handsaminga av
Innst. S. nr. 342 (2000–2001), jf. St.prp. nr. 45 (2000-2001), at
det vart gjort førebuingar til ei framskaffing av nye kampfly.
Regjeringa har lagt til rette for ein reell
konkurranse i kampflyprosessen, jf. St. prp. nr 1 (2007–2008). Difor
er den etablerte dialogen med alle dei tre aktuelle kandidatane
for nye kampfly utvida og styrkt. Dette gjeld både i høve til Eurofighter,
JAS Gripen og Joint Strike Fighter (JSF). Tidlegare er det inngått
ein samarbeidsavtale med den amerikanske leverandøren Lockheed Martin
for JSF, og samarbeidsavtalar med Eurofighter GmbH for Eurofighter
og med JAS Gripen International vart underteikna våren 2007. Desse
avtalane skulle mellom anna gje norsk industri høve til å delta
i utviklinga av flya.
Regjeringa godkjende den konseptuelle løysinga for
vår framtidige kampflykapasitet i desember 2006. Basert på dette
har Forsvarsdepartementet starta opp prosessen for å utarbeide eit
sentralt vedtaksdokument, kalla framskaffingsløysing.
Det vart i januar 2008 sendt ut ein førespurnad om
bindande informasjon til dei tre potensielle leverandørane av kampflya.
I denne førespurnaden var fokus innretta på å få tilstrekkeleg og konkret
informasjon som vil gjere det mogleg å rangere kandidatane. Dette
omfattar mellom anna opplysningar om nyskaffingspris og levetidskostnadar,
samt planar for industrisamarbeid. Svarfristen for denne førespurnaden
var 28. april 2008, og sidan Eurofighter GmbH ikkje leverte svar,
er Eurofighter ikkje lenger ein kandidat som mogleg framtidig kampfly
for Noreg.
Forsvarsdepartementet er oppteken av å finne det
optimale tidspunktet for utfasing av dagens F-16-fly og innfasing
av nye kampfly. Det vert vist til omtale av kampflyprosjektet i
St.prp. nr. 48 (2007–2008).