Nasjonal transportplan 2010–2019 er den tredje i
rekka i det plansystemet som blei etablert gjennom St.meld. nr.
46 (1999–2000) Nasjonal transportplan 2002–2011.
Regjeringa legg i meldinga fram sine mål og strategiar
for transportpolitikken dei neste 10 åra. Regjeringa har vore oppteken
av å bruke dei store pengane til å vidareutvikle velferdsamfunnet
og til å styrkje grunnlaget for den langsiktige verdiskapinga mellom
anna gjennom ei sterk auke i samferdsleinvesteringane. I Nasjonal transportplan
2010–2019 vert denne satsinga ytterlegare styrka.
Tryggleik, regional utvikling og næringslivet sine
transportbehov er sentrale element i regjeringa sin transportstrategi.
Samstundes er det teke balanserte omsyn til naudsynte tiltak for
å motverke negative miljøeffektar av transport – særleg har ein
lagt vekt på ei langsiktig tilpassing av transportsystemet i lys
av klimautfordringa.
Det er over lang tid brukt for lite midlar både
til investeringar, drift og vedlikehald. Den sterke satsinga både
på drift og vedlikehald og på nye utbyggingsprosjekt i meldinga
gir auka pålitelegheit i transportsystemet, redusert reisetid på
viktige riksvegruter og jernbanestrekningar, og reduserte avstandskostnader.
Vidare vil framkomst for gåande og syklande gjennom ei sterk satsing
på gang- og sykkelvegar bli betre.
Reduserte avstandskostnader mellom regionar
er viktig for konkurransekrafta i næringslivet og for å utvikle
robuste bu- og arbeidsmarknadsregionar. Tiltaka som Regjeringa vil
gjennomføre i planperioden vil gjere at avstandskostnadane blir
redusert.
Regjeringa vil føre ein meir differensiert politikk tilpassa
målet om eit moderne transportnett i heile landet. Det betyr at
satsinga på kollektivtransport og jernbane er særleg sterk i og
omkring dei største byane, medan veksten i løyvingane til veg er
særleg sterk elles i landet.