6.1 Kap. 1560 Spesielle IKT-tiltak

6.1.1 Sammendrag

(i mill. kroner)

Kap.

Saldert budsjett 2008

St.prp. nr. 1 (2008–2009)

1560

60,899

17,463

Fornyings- og administrasjonsdepartementet har i 2008 gjort ei omfordeling av samordningsmidlar frå kap. 1560 post 22 til Direktoratet for forvaltning og IKT på kap. 1521. Dette gjer direktoratet i stand til å gjennomføre sin del av oppgåvene innanfor IKT-politikken.

Kap. 1560 post 22 Samordning av IKT-politikken vert foreslått løyvd med 17,463 kroner i 2009.

Direktoratet for forvaltning og IKT vart oppretta 1. januar 2008 for å styrkje gjennomføringskrafta mellom anna innanfor arbeidet med IKT i offentleg sektor. Direktoratet for forvaltning og IKT har ansvar for å følgje opp fleire tiltak innanfor IKT-området, til dømes innbyggjarportalen Miside, jf. kap.1521. Hovudmåla for IKT-politikken ligg fast og er nedfelte i St.meld. nr. 17 (2006–2007) og eNorge-planane. Oppfølging av meldinga så langt syner at det trengst betre koordinering på tvers av sektorar og område.

Post 50 Breiband vert ikkje vidareført i 2009-budsjettet, og Høykom-sekretariatet vert avvikla i løpet av 2008. Det er sett i gang eit opplegg for overføring av kompetanse frå Høykom til Direktoratet for forvaltning og IKT for å ta vare på aktuelle lærdommar ein har skaffa seg gjennom Høykom-programmet.

6.1.2 Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, konstaterer at Regjeringens kraftige satsing på bredbåndsutbygging har bidratt sterkt til at bredbåndsdekninga ved årsskiftet vil være nær 100 pst., og at det fortsatt finnes midler over Kommunal- og regionaldepartementets budsjett tilgjengelig for å bygge ut på steder uten dekning.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til at Regjeringen i Soria Moria-erklæringen lovte at hele landet skulle ha tilbud om tilknytning til høyhastighetsnett innen utgangen av 2007. Disse medlemmer vil peke på at Regjeringen har prioritert utbygging av bredbånd som i stor grad er basert på det gamle kobbernettet som har store begrensninger i overføringshastighet. Samtidig har Regjeringen sagt nei til å realisere mange prosjekter basert på høyhastighetsnett.

Disse medlemmer er skuffet over at Regjeringen har brutt sine løfter ved å satse på gårsdagens løsninger innenfor et viktig område som også er under rask utvikling. Det kan føre til at særlig distriktene blir hengende etter i utviklingen av bruk av digitale tjenester.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til at bredbåndsdekningen og -kapasiteten mange steder i Norge er langt unna den deknings- og overføringskvalitet som er nødvendig for å komme inn under en hver fornuftig definisjon av bredbånd. Dette rammer næringsliv og fleksibilitet i arbeidslivet i mange deler av Norge på en svært uheldig måte som også er pekt på av bransjeorganisasjonen IKT-Norge. Disse medlemmer viser til Fremskrittspartiets alternative statsbudsjett hvor det foreslås ikke å oppgi satsingen på utbygging av bredbånd. I alternativ statsbudsjett foreslås det derfor en styrking av tiltak med 20 mill. kroner.

Modernisering av offentlig sektor

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre og Kristelig Folkeparti viser til at modernisering av offentlig sektor har stoppet opp med regjeringen Stoltenberg II.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre vil effektivisere driften av statlig administrasjon i departementer og underliggende etater, og viser til sine alternative budsjetter der det derfor er fremmet forslag om å redusere bevilgningene på enkelte utgiftsområder.

Komiteens medlem fra Venstre viser videre til at Venstre i alternativt budsjett foreslår å videreføre det nasjonale prosjektet med elektronisk byggesaksbehandling med en bevilgning på 2 mill. kroner utover Regjeringens forslag.

6.2 Kap. 1561 Internasjonalt IKT-samarbeid og utviklingsprogram

6.2.1 Sammendrag

(i mill. kroner)

Kap.

Saldert budsjett 2008

St.prp. nr. 1 (2008–2009)

1561

22,5

20,149

Kap. 1561 post 70 Tilskot til internasjonale program vert foreslått løyvd med 20 149 mill. kroner i 2009, og gjeld program i regi av EU som Noreg tek del i etter EØS-avtalen, og som er knytte til utvikling av informasjonssamfunnet og elektronisk forvaltning. Løyvinga dekkjer òg tilskot til andre IKT-relaterte aktivitetar og samarbeidsområde og dekning av utgifter til nasjonale ekspertar i EU-kommisjonen og nasjonale oppfølgingsaktivitetar.

6.2.2 Komiteens merknader

Komiteen ser positivt på Norges deltakelse i det omfattende samarbeidet som er i EU på IKT-området gjennom deltakelse i ulike EU-programmer. Dette kan gi viktig erfaringsgrunnlag og kunnskaps- og erfaringsdeling mellom landene innenfor IKT-politikken, og medvirke til videre utvikling av de felleseuropeiske offentlige tjenestene. Samtidig bidrar dette samarbeidet til å oppfylle viktige målsettinger i IKT-politikken i Norge, som å tilrettelegge for digital samhandling i og med offentlig sektor, bruk av åpne standarder og åpen kildekode og felles tiltak for sikker kommunikasjon.

Komiteen merker seg at bevilgningsforslaget legger opp til deltagelse i tre EU-programmer:

  • CIP (rammeprogram for konkurranseevne og innovasjon)

  • IDABC (Elektroniske tjenester mellom forvaltning, næringsliv og innbyggere)

  • ENISA (Europeisk nettverks- og informasjonssikkerhetsnivå).

Komiteen slutter seg til forslaget til bevilgning.

6.3 Kap. 1562 Tilskot til elektronisk samhandling og forenkling av forretningsprosessar

6.3.1 Sammendrag

(i mill. kroner)

Kap.

Saldert budsjett 2008

St.prp. nr. 1 (2008–2009)

1562

1,4

5,238

Post 70 Tilskot NorStella vert foreslått løyvd med 1,062 mill. kroner i 2009. NorStella arbeider som pådrivar for standardisert betre elektronisk samhandling i og med offentleg sektor, og forenkling av forretningsprosessar i næringslivet nasjonalt og på tvers av grensene. I lys av at Direktoratet for forvalting og IKT skal arbeide med standardar i forvaltninga vert løyvinga trappa ned frå og med 2009 og avvikla i 2012.

Post 71 Tilskot til nasjonalt kompetansesenter for fri programvare (ny) vert foreslått løyvd med 4,176 mill. kroner. Løyvinga skal nyttast til å fremje kompetanse og informasjon om fri programvare i offentleg sektor, for slik å auke bruken av fri programvare. Blant aktivitetane skal ein mellom anna rettleie og syte for informasjonstenester om fri programvare ut mot offentlege verksemder.

6.3.2 Komiteens merknader

Komiteen slutter seg til forslaget til bevilgning.

6.4 Kap. 1563 IKT-tryggleik

6.4.1 Sammendrag

(i mill. kroner)

Kap.

Saldert budsjett 2008

St.prp. nr. 1 (2008–2009)

1563

4,0

4,176

Post 70 Tilskott til Norsk senter for informasjonssikring (NORSIS) vert foreslått løyvd med 4,176 mill. kroner i 2009. NORSIS har som overordna mål å betre tryggleiken og gjere informasjons- og kommunikasjonsteknologi i samfunnet mindre sårbar.

6.4.2 Komiteens merknader

Komiteen slutter seg til forslaget til bevilgning.