Kommunal- og regionaldepartementet viser i proposisjonen til
at interkommunale selskap med avgrensa ansvar må omorganiserast
til aksjeselskap, til interkommunalt selskap (IKS) etter lov om
interkommunale selskaper, eller til anna lovleg organisasjonsform
innan 1. januar 2004. Det same gjeld for interkommunale
selskap med uavgrensa ansvar, så framt selskapet er organisert
etter selskapslova av 1985 og ikkje har andre deltakarar enn kommunar
og fylkeskommunar. Vidare gjeld det for interkommunale samanslutningar
som er organiserte etter kommunelova § 27, så framt
verksemda er eit eige rettssubjekt.
Når det gjeld spørsmålet om omdanning
av interkommunale samanslutningar som er organiserte etter kommunelova § 27,
har departementet kome til at det ikkje vil vere tenleg å påleggje
slike samanslutningar å omorganisere seg til interkommunalt
selskap (IKS) innan den fristen lova i dag krev. Det blir derfor
føreslått å gjere unntak frå omdanningsplikta
for slike verksemder inntil vidare.
Bakgrunnen for dette er at departementet i nærmaste
framtid tek sikte på å gjennomføre ei
utgreiing av dei rettslege rammevilkåra for interkommunalt samarbeid.
Ei vurdering av om kommunelova § 27 inneber ei
tenleg regulering av interkommunalt samarbeid om forvaltningsoppgåver
og myndeutøving, kjem truleg til å stå sentralt
i dette arbeidet. Det vil i denne fasen derfor ikkje vere ønskjeleg
at gjeldande lovgiving tvingar alle interkommunale einingar som etter
ei konkret vurdering må reknast som eigne juridiske personar,
inn i ei organisering som interkommunalt selskap etter lov om interkommunale
selskaper.
Eit høyringsnotat med forslag til lovendring blei sendt
på høyring 19. mars 2003 med høyringsfrist 5. mai
i 2003.
I proposisjonen er det laga ei oppsummering av høyringsrunden.
Departementet er blitt ståande ved dei vurderingane
som kom til uttrykk i høyringsforslaget.
Lovforslaget frå departementet fjernar ei plikt for kommunane/fylkeskommunane
til å omorganisere visse interkommunale verksemder. Forslaget
inneber såleis ingen nye plikter, korkje for staten eller
for kommunar/fylkeskommunar, og det har ingen vesentlege økonomiske
eller administrative konsekvensar.
Endringa i kommunelova § 27 inneber at det
vil vere høve til å etablere nye interkommunale
samanslutningar som har ein slik grad av sjølvstende at
dei må reknast som eigne juridiske personar, utan at det er
nødvendig å organisere verksemdene som interkommunale
selskap (IKS).
Endringa i lov om interkommunale selskaper § 40
inneber at det for eksisterande interkommunale samanslutningar som
er etablerte etter kommunelova § 27, og som er
eigne rettssubjekt, ikkje er nødvendig å organisere
einingane som interkommunale selskap etter denne lova.