Det vart ved lov 14. desember 2007 nr. 107 vedteke endringar
i den særskilte skatteordninga for reiarlagselskap, jf. Ot.prp.
nr. 1 (2007–2008) og Innst. O. nr. 1 (2007–2008). Endringane trådde
i kraft med verknad frå og med inntektsåret 2007.
Endringane gjekk mellom anna ut på innføring av endeleg fritak
for skatt på inntekter frå skipsfartsverksemd, samt ei utviding
av kva slags verksemd selskapa kan drive.
Selskap med skattekredittar frå den tidlegare reiarlagsskatteordninga
kan ikkje yte lån til eller stille sikkerheit til fordel for skattytarar
utanfor ordninga med direkte eller indirekte eigarinteresser i selskapet, selskap
som slik skattytar har direkte eller indirekte eigarinteresser i
eller til skattytarens nærståande, jf. overgangsreglane til endringane
i skattelova §§ 8-14, 8-15 og 8-17, vedteke ved lov 14. desember
2007 nr. 107.
Departementet foreslår ei lemping i forbodet mot å yte lån og
stille sikkerheit. Forslaget inneber at reiarlagselskap med skattekredittar
frå den tidlegare reiarlagsskatteordninga kan stille sikkerheit
til fordel for selskap utanfor ordninga med direkte eller indirekte
eigarinteresser i reiarlagselskapet, og selskap som slikt selskap
har direkte eller indirekte eigarinteresser i. Sikkerheita må stillast
til ein finansinstitusjon. Forslaget gir ikkje reiarlagselskapa
høve til å stille sikkerheit til fordel for fysiske personar med
direkte eller indirekte eigarinteresser i selskapet, eller til nærståande
til slike fysiske personar, som til dømes foreldre, ektefelle og
barn.
Forbodet mot å yte lån vidareførast uendra. Forbodet gjeld ikkje
for regresskrav som skyldast at ei tidlegare stilt sikkerheit er
blitt gjort gjeldande av ein kreditor.
Departementet foreslår å endre overgangsreglane til omlegginga
av reiarlagsskatteordninga, slik at reiarlagselskap med skattekredittar
frå den tidlegare reiarlagsskatteordninga kan stille sikkerheit
til fordel for nærståande selskap utanfor ordninga, dersom sikkerheita
stillast for eit lån ytt av ein kvalifiserande finansinstitusjon.
Reiarlagsskatteordninga inneber ein økonomisk fordel for selskapa
i form av skattefritak for laupande skipsfartsinntekter og gevinstar
ved sal av driftsmidlar o.a. Den økonomiske fordelen skattefritaket
inneber er offentleg støtte, jf. EØS-avtalen artikkel 61. Som hovudregel
må alle offentlege støttetiltak notifiserast til EFTAs overvakningsorgan
(ESA), og kan ikkje setjast i verk før tiltaket er godkjend av ESA. Plikten
til å notifisere gjeld både for nye støtteordningar og endringar
i eksisterande støtteordningar.
Lempinga i forbodet mot å yte lån og stille sikkerheit vart notifisert
til ESA 17. februar 2009, og ESA vedtok 31. mars 2009 å godkjenne
endringane.
Departementet viser til forslag til endringar i tiande ledd i
overgangsreglane til endringane i skattelova §§ 8-14, 8-15 og 8-17,
vedteke ved lov 14. desember 2007 nr. 107.
Departementet legg til grunn at dei økonomiske og administrative
følgjene av forslaget er små.
For selskap innanfor reiarlagsskatteordninga med skattekredittar
frå den tidlegare ordninga vil forslaget gi økt fleksibilitet i
finansieringa og likviditetsstyringa, ved at dei kan bruke ikkje
skattlagt kapital som grunnlag for å stille sikkerheit til fordel
for nærståande. Dette kan gje selskapa høve til å forhandle fram
endringar i gjeldande låneavtalar og sikkerheiter, med sikte på
å oppnå gunstigare vilkår og lågare lånekostnadar.
Departementet foreslår at endringane tek til å gjelde straks
med verknad frå og med inntektsåret 2009.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre støtter Regjeringens
forslag om lempninger i forbudet mot å stille sikkerhet i skattekreditter
fra den tidligere rederiskatteordningen til fordel for skattytere
utenfor rederiskatteordningen jf. overgangsreglene til endringene
i skatteloven §§ 8-14, 8-15 og 8-17. Disse medlemmer vil
imidlertid peke på at de lempninger som nå foreslås har vært foreslått
tidligere fra opposisjonspartiene, som senest i budsjettbehandlingen
høsten 2008 gikk imot det forbudet mot slik sikkerhetsstillelse
som Regjeringen nå ønsker å lempe på og som også ønsket å inkludere åpning
for lån fra rederibeskattet selskap til nærstående selskap. Disse
medlemmer vil understreke at med de vanskeligheter som nå
eksisterer for finansiering av nye prosjekter innen shipping, er
det særs viktig at tilgangen til egne midler kan bedres. For øvrig
er det gjennom overgangsreglene fastsatt en nedbetalingsplan, uavhengig
av selskapenes inntekter og det finnes betydelige midler i selskapene
som det ikke er knyttet skatteforpliktelser til.
Disse medlemmer mener derfor at forbudet mot lån
og sikkerhetsstillelser i sin helhet må oppheves og fremmer derfor
følgende forslag:
"I
I lov 14. desember 2007 nr. 107 gjøres følgende endringer:
X Overgangsregler:
Tiende ledd oppheves.
II
Endringen under I trer i kraft straks med virkning fra og med
inntektsåret 2009."
Disse medlemmer vil også gå imot endringsforslaget
til lov om endringer i lov 14. desember 2007 nr. 107, kap. X tiende
ledd, om endringer i lov 26. mars 1999 nr. 14 om skatt av formue
og inntekt (skatteloven).